Sain pilkkanaurut päälleni töissä kun kerroin tykkääväni Harry Potter kirjoista
Olen 41 vuotias nainen ja esikoistani odottaessani 26 vuotiaana aloin lukea Potteria ja olin samantien koukussa. Mulla on kaikki kirjat ja ja yhä luen niitä silloin tällöin. Töissä sitten erehdyin innostuksissani mainitsemaan, että odotan innolla tätä kahdeksatta kirjaa ja siinä sitten niin naiset kuin miehetkin naurahdellen, että eikös ne ole ihan lastenkirjoja ja mitä sä niissä näet. Alkoi ärsyttää niin paljon, etten viitsinyt alkaa edes puolustautumaan. Yksikin kolmekymppinen nainen oikein kovaan ääneen, että hän ei ainakaan mitään kakaroiden kirjallisuutta lukis ym ym.
Olenko nyt siis joku friikki tämän takia?
Kommentit (24)
Täältäkin löytyy aikuinen potter fani enkä ny sanois ku muutamaa ekaa osaa lastenkirjoiksi.
Ja sitä paitsi mitä se heille kuuluu vaikka lukisit joka ilta yksikses puppe kirjoja.
Onko ne sun työkaverit niin juntteja että ne ei ole edes nuorena lukeneet Pottereita? Minä olin aikuinen kun Potterit ilmestyi, ja luin niitä kilpaa tyttäreni kanssa.
N42v.
Vierailija kirjoitti:
Työkavereidesi häpeä etteivät arvosta hyvää kirjallisuutta.
Ei silti kannata odottaa liikoja tuolta uudelta näytelmäkirjalta, ei ole Rowlingin kirjoittama ja jenkkiarvioiden mukaan vaikuttaa enempi fanfictionilta kuin oikealta jatkolta tarinalle. Itse en aio tuota lukea, haluan säilyttää alkuperäisten Pottereiden hohdon.
On siinä Rowlingin tekstiä myös ja kahden muun käsikirjoittajan. Luin kirjan ja kun tottuu siihen että luet näytelmää, niin kirja on tosi hyvä. Ei mitenkään vie hohtoa alkuperäisistä Pottereista ja on uskollinen varsinaiselle Potter tarinalle. Suosittelen lämpimästi.
Olen vaikuttunut, että olet kuitenkin jaksanut lukea ne kaikki kirjat kaikesta tuosta huolimatta. Itse jaksan huonoa kirjaa lukea ehkä 20 sivua, sitten luovutan. Oikeastaan viihdyttävyys on se avainsana. Vaikka olisi kuinka laatukirjallisuutta (jonkun mukaan), niin jos se ei viihdytä, se on minun näkökulmastani "huono", ja vähän kökömpääkin tekstiä voin lukea, jos se viihdyttää.