Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä apua järkyttävään närästykseen?

Vierailija
19.11.2016 |

Elokuusta lähtien olen kärsinyt lähes päivittäin kamalasta närästyksestä. Korventaa niin paljon että nukkuminen on hemmetin tuskaista. Olen karsinut ruokavaliosta kaiken minkä nyt vaan voisi kuvitella närästävän. En tupakoi enkä käytä alkoholia. Kahvia en juo, teetä kyllä mutta sitäkin hyvin maltillisesti. Raskaana en ole eikä elämässä ole tapahtunut mitään erityisen stressaavaakaan. Renniellä olen tätä nyt yrittänyt lääkitä. Kävin lääkärissäkin, joka käski vaan kiinnittää huomiota ruokavalioon ja määräsi happosalpaajia. Söin niitä kuukauden enkä huomannut mitään helpotusta. Oikeastaan tuntui, että ne vaan huononsivat oloa. Vinkkejä???

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hapottomaan mahaan auttaa se, että niitä happoja saadaan sinne takas. Jotkut käyttää suolahappoa, mutta se on mielestäni väärä, ja voi olla haitallinenkin, "pikakonsti", missä oiotaan asioita ja mennään sieltä, mistä aita on matalin. Oikea perimmäinen syy (/syyt) pitäisi tutkia ja korjata ne. Esim. tuo jodin ja piin puutos.

Vierailija
22/32 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain kotitestejä ja vastaavia löytyy netistä jodin puutoksen toteamiseen (esim. niitä missä sivellään iholle Lugolin jodia), mutta ne ei välttämättä ole järin luotettavia. Muistaakseni huslabilta löytyi joku joditesti, mutta sitä käytetään käsittääkseni vain joissain tapauksissa "oikeasti sairaille", ei siis tällaisille meikäläisille, jotka epäilee itsellään jodinpuutosta "muuten vain". Liikaa jodin saantiakin kannattaa muuten sitten kuitenkin varoa! Itse tilasin joskus jotain kautta jonkin testin ja lähetin näytteet tutkittavaksi heille, tulos oli ei puutosta. En kyllä ole varma oliko tuokaan mikään luotettava.

Piitasoja luotettavasti mittaavaa tahoa olen myös etsinyt jo jonkin aikaa kissojen ja koirien kanssa, mutta en ikävä kyllä ole vielä löytänyt mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranitidin ainut mikä itsellä auttaa. Pelkät vatsahappoa neutraloivat lääkkeet ovat turhia.

Vierailija
24/32 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä epäilin samanlaisessa tilanteessa sappikiviä, kun närästyslääkkeet eivät auttaneet, mutta (johonkin vanhaan Nepalista tuotuun vatsaburritoon saatu) Litalgin kyllä. Lääkäri oli ihan "joopa joo, ei nuorella, urheilullisella ja hoikalla sellaisia ole, he he hee". Seuraava lääkäri ultrasi, ja sappikiviä löytyi. Homma hoitui leikkauksella.

Vierailija
25/32 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain muistaakseni luin, että voi olla sappikiviäkin jossain päin siten, ettei ne aina kaikki näy ultrassa, vaan voidaan tarvita magneettikuvauskin.

Vierailija
26/32 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten, kun lääkäri määrää vaan tehottomia närästyslääkkeitä ja siinä kaikki? Helikobakteeria ei kannata edes tutkia, kun ei sitä nykyään tarvitse hoitaa, sanoi lääkäri. Sappikiviä on, mutta ei niitäkään tarvitse hoitaa, kun eivät vaivaa - tätä närästystä kun vain on.

Vierailija
27/32 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kädenlämpöinen kaalimehu auttoi.

A vot!

Vierailija
28/32 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähystyksessä todettu refluksitauti itsellä. Pahentunut painon noustessa. Töissä joutuu paljon kyykistelemään, jolloin syöty ruoka ja/ tai sappinesteet nousee ylös. Rasvaisia syömisiä ei siedä yhtään. Jonkun puolikkaan munkin tai yhden keksin pystyn syömään. Jouluna tuli taas karvaasti koettua mitä tekee kaksi uunituoretta joulutorttua peräkkäin. Tuntui että kuolen siihen kipuun ja korvennukseen. Ja se kesti kauan!

Happolääkitys itsellä kahdesti päivässä.

Vierailija
29/32 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta kokemuksesta tiiän puhdas + magnesiumjauhe veden kanssa otettuna helpottaa närästystä TAI sit soodaa(vajaa tl) veden kanssa.

Vierailija
30/32 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena minua närästui usein. Mummo neuvoi sekoittamaan suolaa puoleen kahvikupilliseen maitoa ja juomaan sen. Auttoi kummasti. Eikä maksa paljon.

Vierailija
31/32 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähystyksessä todettu refluksitauti itsellä. Pahentunut painon noustessa. Töissä joutuu paljon kyykistelemään, jolloin syöty ruoka ja/ tai sappinesteet nousee ylös. Rasvaisia syömisiä ei siedä yhtään. Jonkun puolikkaan munkin tai yhden keksin pystyn syömään. Jouluna tuli taas karvaasti koettua mitä tekee kaksi uunituoretta joulutorttua peräkkäin. Tuntui että kuolen siihen kipuun ja korvennukseen. Ja se kesti kauan!

Happolääkitys itsellä kahdesti päivässä.

Onneksi aina voi laihduttaa jos haluaa, tuo auttaa monella närästykseen.

Vierailija
32/32 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ylipainoinen? Mulla ainakin hävisi närästys laihduttamisen myötä kokonaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi