Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovulaatio kuntoon

Vierailija
10.03.2006 |

Lääkärini käski minun testata parina seuraavana kuukautena apteekin ovis-testeillä ovuloinko. Jos en ovuloi, hän käski tulla vastaanotolle, että " laitetaan asia kuntoon lääkkeillä" . Onko teille kellekään tehty tätä? Mitkä lääkkeet se mahdollisesti määrää? Haluaisin jo lukea tietoa lääkkeestä, jota ehkä määrätään. Ja kuulla myös kuinka nopeasti tärppäsi sen jälkeen kun saitte lääkityksen.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai eikö ketään vaan kiinnosta tälläinen ei-provoilu aihe?

Vierailija
2/3 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on se, että et ovuloi lainkaan eli testissä ei ovulaatiota havaita, niin varmaan tulet saamaan esimerkiksi clomifenia. Clomit on hormonivalmiste, joka aikaan saa ovulaation -ainakin yleensä. Tokikaan se ei kaikille sovellu, mutta sillä yleensä aloitetaan.

Itse sain clomit nimenoaman laiskan hormonitoiminnan tueksi, mulla ovista ei tapahtunut lainkaan ja kierto vaihteli 15-57vrk. Clomeja syödään alkukierrosta yleensä kp3-7 tai sitten kp4-8, hieman riippuu lääkäristä ja tavallisesta kierron pituudesta.

Mä söin kp3-7 ja ovis tapahtui noin kp14. Kiertoni pituus asettui 27vrk ja kolmannesta kierrosta tulin raskaaksi. Siitä tuli km rv9. Jatkettuani kuukauden tauon jälkeen clomeja tulin jälleen raskaaksi kolmannesta kierrosta ja nyt kotona vilistää 1v2kk ikäinen pojanvesseli!

Luultavasti sinulla on myös edessä verikokeita, joilla katsotaan hormonitasot, eli onko sitä ovista ollut. Ja clomien aikana kuuluu käydä seurantaultrassa, jotta nähdään toimiiko valmiste sinulla.

Toki muitakin mahdollisia valmisteita on (muun muassa piikitettäviä ja sumutettavia) mutta ne tavallisesti liittyy keinohedelmöitykseen, joka kuitenkin on sen verran raskas hoitokeino ettette te sellaiseen heti ryhdy.

Tsemppiä, toivottavasti saat avun ja raskaus alkaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttoi tosi paljon sekä informatiivisesti, että helpotti mieltä!

Hienoa, että olet onnistunut noilla ja saanut oman pienokaisen! Toivo herää täälläkin. : )

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi