Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kahvilantädin toive

Vierailija
19.11.2016 |

Teetä juovat ihmiset: olkaa kilttejä ja älkää solmiko sitä teepussin narua kiinni kupin korvaan. Tällainen on jostain syystä muotia, ja on todella ärsyttävää joutua leikkaamaan niitä naruja irti myöhemmin (joku sen tosiaan joutuu tekemään).

Lisää toiveita: kertokaa heti tilatessanne jos otatte ostokset mukaan, kahvilassa oletusarvoisesti syödään paikan päällä. Ja olkaa kilttejä ja kuunnelkaa mitä kahvilan myyjä teilltä kysyy, tai vaihtoehtoisesti sanokaa tilaus mahdollisimman tarkkaan jos ette halua jutella turhia. Esim. "Kahvi ja pulla" -tilaus hoituu paljon nopeammin jos sanot "Iso kahvi ja korvapuusti mukaan kiitos, maksan kortilla."

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kahvilantäti.

Teepussien narut, ovat kyllä kahvion ongelma, ei asiakkaiden.

Ja silloin ongelman ratkaisu kuuluu yritykselle, joka narun kieputtamisen sijaan, tarjoaa asiakkaalle siihen muun ratkaisun, kun kupin korvaan kieputtamisen.

Vai laitatteko muutkin ongelmat asiakkaiden ratkaistavaksi?

Miksi ette tarjoa haudutettua teetä?

Jos ongelma on kahvilan, ei asiakkaan, niin korvaton muki on sitten ratkaisu. Jos asiakkaan käsiä polttaa, se on hänen ongelmansa, ei kahvilan.

Jospa teenjuojat nyt opettelis vaan käyttäytymään?

Vierailija
62/75 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Servetit, purkat ja hunajapaketit samassa mukissa jonne asiakas on "kohteliaasti" laittanut roskansa. Siellä täydessä tiskihuoneessa niitä irrottelet kun kupit loppuu ja jono seisoo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni asiakkaista päivän aikana tekee narut solmuun kuppiin?

Luulen että se on pieni määrä kaikkiin asiakkaisiin suhteutettuna.

Sinulle maksetaan asiakaspalvelusta.

Et ole se kuka voi asiakkailta vaatia toimimaan kuten sinä haluat.

Vierailija
64/75 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kahvilantäti.

Ja silloin ongelman ratkaisu kuuluu yritykselle, joka narun kieputtamisen sijaan, tarjoaa asiakkaalle siihen muun ratkaisun, kun kupin korvaan kieputtamisen.

Jos ongelma on kahvilan, ei asiakkaan, niin korvaton muki on sitten ratkaisu. Jos asiakkaan käsiä polttaa, se on hänen ongelmansa, ei kahvilan.

Jospa teenjuojat nyt opettelis vaan käyttäytymään?

Kahviloilla on aika paljon kilpailua joten tuskinpa vain tässä korvattomat mukit auttaa.

Siellä sitten seisot tiskin takana tyhjässä kahvilassa katsomassa kun asiakkaat kävelevät ohi ja menevät viereiseen kahvilaan.

Asioita täytyy parantaa aina asiakkaiden eduksi. Asiakastyytyväisyys on tärkeintä.

Jos ei ole asiakkaita niin ei ole työntekijöillekkään tarvetta.

Vierailija
65/75 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten asiakas kantaa tarjottimen kiltisti kärryyn, johon laitetaan likaiset astiat. Paitsi mä en tee sitä ikinä.

Vierailija
66/75 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kahvilantäti.

Jos kaikki asiakkaat harrastaisivat tuota kieputusta, uskoisin että se on meidän ongelmamme. Mutta vain jotkut asiakkaat tekevät tuota, luultavasti ajattelemattomuttaan. Meillä kyllä annetaan aluslautanen mukin kanssa jolle sen pussin voi jättää.

Mitä muita ongelmia tarkoitat?

Miksi luulet että haudutetun teen tarjoaminen poissulkee pussiteen myymisen? Ap

Vierailija
67/75 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni asiakkaista päivän aikana tekee narut solmuun kuppiin?

Luulen että se on pieni määrä kaikkiin asiakkaisiin suhteutettuna.

Sinulle maksetaan asiakaspalvelusta.

Et ole se kuka voi asiakkailta vaatia toimimaan kuten sinä haluat.

Eli jos vain kymmenen asiakasta kahdestasadasta paskantaa päivän aikana pöydälle, en saa toivoa edes anonyymisti että he lopettaisivat, koska minulle maksetaan palkkaa kahvin myymisestä ja tiskaamisesta?

Vierailija
68/75 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kahvilantäti.

Jos kaikki asiakkaat harrastaisivat tuota kieputusta, uskoisin että se on meidän ongelmamme. Mutta vain jotkut asiakkaat tekevät tuota, luultavasti ajattelemattomuttaan. Meillä kyllä annetaan aluslautanen mukin kanssa jolle sen pussin voi jättää.

Mitä muita ongelmia tarkoitat?

Miksi luulet että haudutetun teen tarjoaminen poissulkee pussiteen myymisen? Ap

Joo, mutta selvästikään ette ole pystyneen ratkaisemaan ongelmaa, jos asiakkaat kieputtavat edelleen teepussin naurut, aluslautasesta huolimatta.

Nyt vain uusia ideoita kehiin. Tähän se juuri asiakaspalvelu on - saada asiakas käyttäytymään yrityksen haluamalla tavalla ja pitää hänet tyytyväisenä.

Olen aina ihmetellyt miksi näissä kuppiloissa ja pikaruokapaikoissa on niin paljon ongelmia asiakkaiden käyttäytymisessä, ainakin henkilökunnan valitusten ja ärtymisten perusteella, vaikka asiakaspalveluun ei mene montaa minuuttia, kun suurin osa on itsepalvelupaikkoja.

Enpä ole yhdenkään putiikin yms. pitäjän menettäneen hermojaan tai tehneen aloituksia esim. mammapalstalla, vaikka vaatteiden sovituksessa saattaa vierähtää tunti tai pari, kun henkilökunta auttaa asiakasta valitsemaan asunsa. Ja usein vielä käy niin, ettei asiakas edes osta, vaan on katselukierroksella.

Vierailija
69/75 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen kiire siinä yhtäkkiä tulee kassalla että vaaditaan asiakkaalta tehokkuutta ja tiettyä sanajärjestystä tilatessa?  Tällainen on jostain syytä muotia?

"Nopsaan nyt siitä  että päästään seuraavaan , hosu, hosu äkkiä nyt kakista ulos selkeesti mitä haluut hei ei voi olla niin vaikeaa, seuraava oottaa jo ja jono seisoo saatanan kämmäri etkö sää saa suutasi auki!

Ja eiköhän joku perkeleen vatipää oo taas menny sitomaan teepussinarun kiinni mukin korvaan!!

Jokainen asiakas kommunikoi omaan tahtiinsa ja tyyliinsä .

Asiakaspalvelu on ihmisläheisintä hommaa mitä olla voi ja siksi taitolaji.

Silti sinne palkataan kerta toisensa jälkeen ihme hapannaamoja jotka kehtaavat naukua siitä että joutuvat tekemään työn johon heidät on palkattu .

Ei siinä muuten mitään, mutta kun tarpeeksi monta kertaa kuulee kassalla "kahvi" ja joutuu esittämään joka ikinen kerta samat tarkentavat kysymykset koosta ja laadusta, vaikka suurin osa käsittänee että kahvilassa on luultavasti myynnissä muutakin kuin suodatinkahvia yhdessä koossa, saattaa kahvilantädillä palaa pinna

Siksipä siirtykäämme jo joutuin itsepalvelukahviloihin ja automaatteihin josta voi napin painalluksella saada haluamansa juoman -- ei tarvitse kahvilantädin pinnan enää palaa asiakkaiden kohtaamisessa vaan hän voi mennä suoraan kortistoon.

Huoh, sä nyt vaan et ymmärrä. Kenen etua se ajaa, että kassalla menee paljon kauemmin sen takia, että asiakas ei tilaa kerralla?

Se hidastaa sitä asiointia ja asiakas joutuu vastailemaan kysymyksiin. Myös omasta kokemuksesta niihin kysymyksiin ei mielellään vastata, lähinnä mutistaan.

Se, että ei viiti sanoa "Hei! Ottaisin pienen kupin kahvia, kiitos" vaan sen sijasta "Kahvi." on merkki siitä, että mahd. vähän halutaan puhua. Mutta se 1 sana ei vaan riitä, jota tietenkään ei ymmärretä ja sitten ahdistutaan lisäkysymyksistä. 😀

Ainakin itse ymmärtäisin tilauksen "kahvi" normikokoiseksi kupiksi suodatinkahvia sen enempää kyselemättä. Jos asiakas haluaa jotain muuta, niin varmaankin hän sen määrittelee, esim. iso kahvi, latte jne. Ei kannata tehdä asioista vaikeampia kuin ne ovat.

Ei se noin toimi, pakko meidän on kysyä, että minkälaisen tarkalleen ottaa, ihan ohjeistus menee niin.

Vierailija
70/75 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras olisi erillinen pieni kuppi tai lautanen teepussia varten. Märkä teepussi on ikävä aluslautasella, tai servietin päällä valumassa pitkin pöytää.

Vierailija
71/75 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten asiakas kantaa tarjottimen kiltisti kärryyn, johon laitetaan likaiset astiat. Paitsi mä en tee sitä ikinä.

Kyllä sen voisi viedä mutta a)sitä kärryä ei ole b)se on niin kaukana monen pöydän ja tuolin päässä että tuntuu turvallisemmalta jättää se pöydälle kuin lähteä puikkelehtimaan c)kärryn väliköt on niin pienet, että jos et huomaa varoa niin lasit kaatuvat ja katastrofi on valmis.

Vierailija
72/75 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teetä juovat ihmiset: olkaa kilttejä ja älkää solmiko sitä teepussin narua kiinni kupin korvaan. Tällainen on jostain syystä muotia, ja on todella ärsyttävää joutua leikkaamaan niitä naruja irti myöhemmin (joku sen tosiaan joutuu tekemään).

Lisää toiveita: kertokaa heti tilatessanne jos otatte ostokset mukaan, kahvilassa oletusarvoisesti syödään paikan päällä. Ja olkaa kilttejä ja kuunnelkaa mitä kahvilan myyjä teilltä kysyy, tai vaihtoehtoisesti sanokaa tilaus mahdollisimman tarkkaan jos ette halua jutella turhia. Esim. "Kahvi ja pulla" -tilaus hoituu paljon nopeammin jos sanot "Iso kahvi ja korvapuusti mukaan kiitos, maksan kortilla."

Tarjotkaa kunnon teetä älkääkä niitä pusseja.

Tai jos välttämättä haluatte pusseja tarjota niin hankkikaa edes kunnollisia.

Suomessa on totuttu juomaan huonoa kahvia jo vuosikymmeniä, niin miksi sitten jaksaisivat panostaa teehen. Monen mielestä teen valmistus on jotenkin monimutkaista, ei se ole sen vaikeampaa kuin kahvin valmistaminen pannullakaan. Toki on sellaisiakin kahviloita, joista saa laadukasta teetä.

Vierailija
73/75 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kieputan (en solmi) teepussin narun kupin korvan ympärille. Näin teen siksi että juon teetä samalla kun se vielä hautuu enkä halua narun tippuvan teen joukkoon.

Vierailija
74/75 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vitustako minä tiedän mitä kahveja on? Jossain seinällä yläviistossa (jos sielläkään) on kirjoitettu koukeroisesti liitutauluun jotain epäsuomalaisia nimiä, ja siitä sitte pitäis nopsaan päättää mikä kahvi. Kun en edes tajua, että ne on kahveja. Ja mistä tiedän kuinka moneen kokoluokkaan on kahvit jaettu?? Voin juoda kahvini kotona ja pysyä pois kahvilastasi, jos sun duuniin ei kuulu kertoa, mitä on tarjolla. Sellanen hinnasto kuvien kera olis ihana.

Tämä on niin totta. Ja kun rupeat kyselemään niin kassakaan ei tunnu tietävän.

Itse kävin Ciao Caffessa juuri sen auettua Itikseen. Tiirailin katonrajassa olevaa listaa ja silmiini osui heti kuva kahvista, jollaisen olin juonut parin kuukauden takaisella reissulla Roomaan ja tykännyt kovasti. En kuitenkaan muistanut kahvin nimeä, joten sanoin kassalla, että haluaisin tuon toiseksi ylimmän kuvan kahvin, mikäs sen nimi olikaan? Kassaneiti katsoi minua kulmat kurtussa ja totesi, ettei hänellä ole hajuakaan sen nimestä ja ko. kuvat ovat vain kuvituskuvia. Jaa. Siinä ne tarjoiltavien kahvivaihtoehtojen vieressä kuitenkin olivat.

Todella harhaanjohtava käytäntö ja töykeä palvelu.

Vierailija
75/75 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kahvilantäti, kun tulen tilaamaan teeni, älä myy minulle syötävää. Älä kysy, tekisikö mielesi jotain teen kanssa. Jos tekee, osaan tilata itse. Jos olen poiminut tarjottimelle suolaista, älä kysy, ottaisinko vielä jotain makeaakin. Jos otan, osaan ottaa itse.

Ihan riittää se normi: "Otatko muuta?" Tai: "Oliko siinä kaikki?"

Ja koska käsky myydä asiakkaalle jotain, mitä se ei halua, on tullut teidän pomoiltanne, niin annattehan nämä terveiseni eteenpäin. En todellakaan osta kahvilassa kuin tasan sen, mitä tulin ostamaan. En vaikka yrittäisit myydä minulle oman äitini.

Ja ne, jotka eivät tiedä, mistä on kysymys, eivät varmaan ole helsingistä mutta eiköhän tämä uusi tapa kohta leviä sinne perähikiällekin. Jostain amerikasta se on nyt tänne pääkaupunkiin kopioitu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi