Onko täällä joku, joka on kuullut Henry Laasasesta tai lukenut hänen kirjojaan tai kirjoituksiaan?
Henry on kirjoittanut ajatuksia seksuaalisesta vallasta ja sen seurauksena omaisuuden uusjaosta. Kannattaa tutustua miehen ajatuksiin. Netistäkin saattaa löytyä jotain.
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylivertainen nero Laasanen ei saanut ensin edes graduaan läpi, kunnes valitti ja vaati arvostelijoiden vaihtoa. Ihmetyttää, millä mies on elänyt kaikki nämä vuodet. Onko ehkä lompakkoloinen?
Ihmeen paljon sinua kiinnostaa Laasanen henkilönä. Itseäni kiinnostaa enemmän hänen sanomansa, ja täytyy sanoa, että tuon miehen kirjoitukset ovat virkistävän rehellisiä. On hyvä, että joku uskaltaa puhua asioista niiden oikeilla nimillä, vaikka niin tekemällä saakin naiset suorastan raivon valtaan. Se vaatii rohkeutta, ja sitä Henryllä tuntuu riittävän.
Mies kehittelee omia satuja ja kutsuu sitä tieteeksi. Virkistävää se on vain Laasasen itsensä, Nännikäisen ja parin muun elämäänsä pettyneen rassukan mielestä.
Kerro esimerkki jostain "sadusta", jota Laasanen on kutsunut tieteeksi.
Tästäkin ketjusta feministit ovat poistattaneet kaikkein paikkansa pitävimmät kommentit.
Surkuhupaisaa toimintaa, mutta mitä feministiltä voi muuta odottaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laasanen luennoi ensi tiistaina Tampereella.
Tamperelaiset palstaystävät, käykää kuuntelemassa ja raportoikaa av:lle millainen oli!
Missä?! Kiinnostaisi kyllä mennä kuuntelemaan ja esittämään muutama naisnäkökulman mielipide. Uskon, että herra Päälassukka vetäisi puihin, sen verran kärkeviä sanontoja olen oppinut täältä av:lta :D :D :D
Niin, kovasti te palstalla jaksattekin uhota, tosielämässä olette kusi sukassa ja pakoilette vastuuta.
Luultavasti tälläkin tyttösellä sukat pyörisivät jaloissa ja ihastuksen puna kohoisi poskille jos Laasasen tapaisi.
Ahaa. Onko tämä nyt sitä asiallista ja ei-henkilokohtaisuuksiin-menevää keskustelua, jota peräänkuulutitte? Erikoista.
Odotan edelleen.
45Terve Henry. En aio ostaa kirjaasi vaikka kuinka sitä mainostaisit tällä palstalla. Se menee samaan sarjaan Tauskin elämänkerran kanssa, molempien sisältö on täynnä saastaista fiktiota.
Ei sitä Epäneutraalia sukuupuolikirjaa tarvitse ostaa. Sen saa ladata ilmaiseksi kustantajan sivuilta.
No kyllä tämä nyt jo alkaa kyllästyttää, kun odottelen teiltä, hyvät Laasas-miehet, asiallista keskustelua. Mitään ei kuulu, ei näy. Palaan ehkä vielä myöhemmin tarkistamaan tilanteen, mutta odotukseni eivät ole kovin korkealla.
45
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä jotain pastan salakieltä. Mitä ovat ulinalauta, ulinamies ja ulina-aloitus. Onko ne jotain miehiä arvostelevia juttuja?
Uskoisin että johtuu vain siitä kun vastustajilla ei ole mitään oikeita argumentteja, eikä sanavarastoa normaaliin keskusteluun. Kun ei ymmärrä asiaa, mistä on kysymys, niin on pakko keskittyä pilkkuihin, pisteisiin ja kirjoitusvirheisiim.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä jotain pastan salakieltä. Mitä ovat ulinalauta, ulinamies ja ulina-aloitus. Onko ne jotain miehiä arvostelevia juttuja?
Uskoisin että johtuu vain siitä kun vastustajilla ei ole mitään oikeita argumentteja, eikä sanavarastoa normaaliin keskusteluun. Kun ei ymmärrä asiaa, mistä on kysymys, niin on pakko keskittyä pilkkuihin, pisteisiin ja kirjoitusvirheisiim.
Tarjoudun vielä kerran keskustelemaan asiallisesti, aloita sinä. Olen jo jonkin aikaa tässä odotellut, enkä ole saanut yhtään aloitetta asialliseen ja rauhalliseen keskusteluun, alapeukkua en sellaiseksi laske.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tamperelaiset palstaystävät, käykää kuuntelemassa ja raportoikaa av:lle millainen oli!
Missä?! Kiinnostaisi kyllä mennä kuuntelemaan ja esittämään muutama naisnäkökulman mielipide. Uskon, että herra Päälassukka vetäisi puihin, sen verran kärkeviä sanontoja olen oppinut täältä av:lta :D :D :D
Niin, kovasti te palstalla jaksattekin uhota, tosielämässä olette kusi sukassa ja pakoilette vastuuta.
Luultavasti tälläkin tyttösellä sukat pyörisivät jaloissa ja ihastuksen puna kohoisi poskille jos Laasasen tapaisi.
Ahaa. Onko tämä nyt sitä asiallista ja ei-henkilokohtaisuuksiin-menevää keskustelua, jota peräänkuulutitte? Erikoista.
Odotan edelleen.
45Terve Henry. En aio ostaa kirjaasi vaikka kuinka sitä mainostaisit tällä palstalla. Se menee samaan sarjaan Tauskin elämänkerran kanssa, molempien sisältö on täynnä saastaista fiktiota.
Mitäs ihmettä? :D
Minä odotan sitä asiallista keskustelua juuri näiltä Laasasen kannattajilta, en ole sellaista vielä päässyt todistamaan. Eli nyt osoitit viestisi kyllä ihan väärälle ihmiselle.
No vastaa tuohon aloitukseen. Kiinnostaako tuo uusi opus. Aiotko lukea?
Miksi alkoi heti loanheitto, kun joku mainitsi Laasasen?
Eikö miesten tasa-arvo-ongelmista saisi tehdä väitöskirjatutkimusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylivertainen nero Laasanen ei saanut ensin edes graduaan läpi, kunnes valitti ja vaati arvostelijoiden vaihtoa. Ihmetyttää, millä mies on elänyt kaikki nämä vuodet. Onko ehkä lompakkoloinen?
Ihmeen paljon sinua kiinnostaa Laasanen henkilönä. Itseäni kiinnostaa enemmän hänen sanomansa, ja täytyy sanoa, että tuon miehen kirjoitukset ovat virkistävän rehellisiä. On hyvä, että joku uskaltaa puhua asioista niiden oikeilla nimillä, vaikka niin tekemällä saakin naiset suorastan raivon valtaan. Se vaatii rohkeutta, ja sitä Henryllä tuntuu riittävän.
Mietin ihan samaa. Jos aihe on näin tärkeä, niin siitä kannattaisi keskustella asia kerrallaan rakentavasi ja asiallista kritiikiä käyttäen.
Nytkin pelkästään tässä viestiketjussa on arvioitu gradun tasoa, munien kokoja ja muita suoria loukkaksia. Taitaa olla ihan totta tuo joidenkin naisten miesvihamielisyys.
Gradun tasosta löytyy kyllä ihan netistäkin etsimällä tietoa. Sitä ei olisi edes hyväksytty, ellei Laasanen olisi nostanut siitä meteliä ja vaatinut toisia tarkastajia.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä tämä nyt jo alkaa kyllästyttää, kun odottelen teiltä, hyvät Laasas-miehet, asiallista keskustelua. Mitään ei kuulu, ei näy. Palaan ehkä vielä myöhemmin tarkistamaan tilanteen, mutta odotukseni eivät ole kovin korkealla.
45
No kerro vaikka aluksi, mitä mieltä olet siitä, että vain naisjärjestöt saavat rahoitusta valtiolta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotan edelleen.
Minä odotan sitä asiallista keskustelua juuri näiltä Laasasen kannattajilta, en ole sellaista vielä päässyt todistamaan. Eli nyt osoitit viestisi kyllä ihan väärälle ihmiselle.No vastaa tuohon aloitukseen. Kiinnostaako tuo uusi opus. Aiotko lukea?
Okei.
Opus ei varsinaisesti kiinnosta minua, enkä usko lukevani - ellen sitten uteliaisuuttani joskus silmäile. Laasasen ajatusmaailma on hyvin kaukana omastani, enkä usko kirjan antavan minulle mitään.
Loanheitto johtunee "niin metsä vastaa, kuin sinne huudetaan"-ilmiöstä. Tällä palstalla olen saanut Laasasen kannattajista hyvin aggressiivisen ja naisvihamielisen kuvan, joka ei mitenkään edistä heidän/teidän asiaa. Rauhallinen keskustelu veisi paljon pidemmälle, kuin nimittely ja alentaminen.
Miesten tasa-arvo-ongelmista saa toki tehdä väikkärin ja kirjoja ja ihan mitä tahansa, samoin naisten vastaavista ongelmista. Hyökkäävä ja kuten jo mainittu, naisvihamielinen lähestymistapa ei kuitenkaan uskoakseni ole se oikea.
Tasa-arvo on toteutuessaan hieno asia, mutta valitettavasti minulle on välittynyt enemmänkin se, että naiset ovat "lompakolla loisivia kullikarusellia pyörittäviä spermaämpäreitä", jotka rakastuvat vääriin miehiin. Tätä en älykkäänä, pitkässä ja hyvässä parisuhteessa elävänä naisena voi hyväksyä tai allekirjoittaa.
Mitkä mielestäsi ovat ne pahimmat epäkohdat tasa-arvon suhteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
45No kerro vaikka aluksi, mitä mieltä olet siitä, että vain naisjärjestöt saavat rahoitusta valtiolta?
Tähän en valitettavasti osaa tyhjentävästi vastata, sillä tunnen asiaa liian vähän.
Mitkä naisjärjestöt saavat avustuksia? Mitkä miesjärjestöt ovat avustuksia hakeneet/millä perustein avustus on evätty?
Tähän minun pitäisi syventyä enemmän, jotta osaisin kunnollisesti vastata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotan edelleen.
Minä odotan sitä asiallista keskustelua juuri näiltä Laasasen kannattajilta, en ole sellaista vielä päässyt todistamaan. Eli nyt osoitit viestisi kyllä ihan väärälle ihmiselle.No vastaa tuohon aloitukseen. Kiinnostaako tuo uusi opus. Aiotko lukea?
Okei.
Opus ei varsinaisesti kiinnosta minua, enkä usko lukevani - ellen sitten uteliaisuuttani joskus silmäile. Laasasen ajatusmaailma on hyvin kaukana omastani, enkä usko kirjan antavan minulle mitään.
Loanheitto johtunee "niin metsä vastaa, kuin sinne huudetaan"-ilmiöstä. Tällä palstalla olen saanut Laasasen kannattajista hyvin aggressiivisen ja naisvihamielisen kuvan, joka ei mitenkään edistä heidän/teidän asiaa. Rauhallinen keskustelu veisi paljon pidemmälle, kuin nimittely ja alentaminen.
Miesten tasa-arvo-ongelmista saa toki tehdä väikkärin ja kirjoja ja ihan mitä tahansa, samoin naisten vastaavista ongelmista. Hyökkäävä ja kuten jo mainittu, naisvihamielinen lähestymistapa ei kuitenkaan uskoakseni ole se oikea.
Tasa-arvo on toteutuessaan hieno asia, mutta valitettavasti minulle on välittynyt enemmänkin se, että naiset ovat "lompakolla loisivia kullikarusellia pyörittäviä spermaämpäreitä", jotka rakastuvat vääriin miehiin. Tätä en älykkäänä, pitkässä ja hyvässä parisuhteessa elävänä naisena voi hyväksyä tai allekirjoittaa.
Mitkä mielestäsi ovat ne pahimmat epäkohdat tasa-arvon suhteen?
Pokien ja nuorten miesten huono koulumenestys ja syrjäytyminen.
En usko, että pojat ovat tyttöjä tyhmempiä. Mutta jotain on vialla, kun niin moni poika ei pärjää. Suuntaus on jatkunut ainakin 70-luvulta alkaen. Ei ole riittävästi etsitty syitä ja sitä mukaa tehty korjauksia opetusmenetelmiin, tjsp. En ole mikään fiksu akateeminen, minkä huomaat tekstistänikin, mutta huolestunut olen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin ihan samaa. Jos aihe on näin tärkeä, niin siitä kannattaisi keskustella asia kerrallaan rakentavasi ja asiallista kritiikiä käyttäen.
Nytkin pelkästään tässä viestiketjussa on arvioitu gradun tasoa, munien kokoja ja muita suoria loukkaksia. Taitaa olla ihan totta tuo joidenkin naisten miesvihamielisyys.
Gradun tasosta löytyy kyllä ihan netistäkin etsimällä tietoa. Sitä ei olisi edes hyväksytty, ellei Laasanen olisi nostanut siitä meteliä ja vaatinut toisia tarkastajia.
Mutta lieneekö Suomessa toista gradua (+sen pohjalta julkaistua kirjaa), josta on keskusteltu yhtä paljon nettipalstoilla ja julkisuudessa kuin Laasasen tutkielmasta ja vielä vuosien päästä?
Ei se silloin aivan turha tekele ole ollut. Suurinta osaa graduista kun ei noteerata mitenkään eikä niitä luekaan muut kuin työn ohjaajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
45No kerro vaikka aluksi, mitä mieltä olet siitä, että vain naisjärjestöt saavat rahoitusta valtiolta?
Tähän en valitettavasti osaa tyhjentävästi vastata, sillä tunnen asiaa liian vähän.
Mitkä naisjärjestöt saavat avustuksia? Mitkä miesjärjestöt ovat avustuksia hakeneet/millä perustein avustus on evätty?
Tähän minun pitäisi syventyä enemmän, jotta osaisin kunnollisesti vastata.
Tätä se keskustelu naisten kanss ona. Ensin isoon ääneen kaivataan keskustelua Laasasen kirjoituksista, mutta itse aiheesta ei sitten tiedetäkään mitään muuta kuin että Laasanen on ihan kakkapää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotan edelleen.
Okei.
Mitkä mielestäsi ovat ne pahimmat epäkohdat tasa-arvon suhteen?Pokien ja nuorten miesten huono koulumenestys ja syrjäytyminen.
En usko, että pojat ovat tyttöjä tyhmempiä. Mutta jotain on vialla, kun niin moni poika ei pärjää. Suuntaus on jatkunut ainakin 70-luvulta alkaen. Ei ole riittävästi etsitty syitä ja sitä mukaa tehty korjauksia opetusmenetelmiin, tjsp. En ole mikään fiksu akateeminen, minkä huomaat tekstistänikin, mutta huolestunut olen.
Akateeminen tuskin on synonyymi fiksulle ;)
Enkä minäkään ole akateeminen, eli mitäpä siitä.
Poikia en missään nimessä pidä tyttöjä tyhmempinä, olenhan kahden pojan äiti. Luulen, että taustalla kummittelee edelleen se vanha ajatus, jonka mukaan "pojat on poikia", eikä heiltä koulumaailmassa siksi ehkä odoteta niin paljon, kuin voitaisiin. Teini-ikä on monelle pojalle kuitenkin herkkää aikaa, vaikka kuinka esitettäisiin kovaa jätkää, siinä myllerryksessä tarvittaisiin ymmärtävää ja tukevaa aikuista.
Kotioloilla on toki todella suuri vaikutus, eihän kaikkea voi koulun ja opettajien syyksi laittaa. Nykyään varsinkin tietokoneet tuntuvat nielaisevan nuoret miehet niin syvälle, että heiltä jää ikään kuin oikea elämä elämättä - tässä tarvittaisiin vanhempien ohjausta ja rajoja ihan alusta asti.
Niin, kasvatus taitaa olla kaiken a ja o, mainitsitkin 70-luvun, vapaan kasvatuksen alun ja kulta-ajan. Lapset, niin tytöt kuin pojatkin, tarvitsevat rajoja ja rakkautta, joskus ne rajat ovat jopa rakkautta.
Huolestuneena minäkin seuraan, kuinka nykylapsia ei oikein saisi edes kieltää, ettei lapselle tulisi traumoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän minun pitäisi syventyä enemmän, jotta osaisin kunnollisesti vastata.Tätä se keskustelu naisten kanss ona. Ensin isoon ääneen kaivataan keskustelua Laasasen kirjoituksista, mutta itse aiheesta ei sitten tiedetäkään mitään muuta kuin että Laasanen on ihan kakkapää.
Esitin tässä kaksi vastakysymystä, osoitin kiinnostukseni aiheeseen.
Sinä hyökkäsit jonkin primitiivireaktion vallassa minun sukupuoltani kohtaan.
Yritin asiallista keskustelua, petyin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotan edelleen.
Minä odotan sitä asiallista keskustelua juuri näiltä Laasasen kannattajilta, en ole sellaista vielä päässyt todistamaan. Eli nyt osoitit viestisi kyllä ihan väärälle ihmiselle.
Jostain syystä viesti johon olin vastaamassa poistui. Ehkä mode ennätti poistaa sen, koska sitä ei enää löydy. Joka tapauksessa viestini oli osoitettu ulisijamiehelle, huomasit sen varmaan itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotan edelleen.
Minä odotan sitä asiallista keskustelua juuri näiltä Laasasen kannattajilta, en ole sellaista vielä päässyt todistamaan. Eli nyt osoitit viestisi kyllä ihan väärälle ihmiselle.Jostain syystä viesti johon olin vastaamassa poistui. Ehkä mode ennätti poistaa sen, koska sitä ei enää löydy. Joka tapauksessa viestini oli osoitettu ulisijamiehelle, huomasit sen varmaan itsekin.
Okei, no niin mä vähän ajattelinkin. :)
No tämähän kuivahti äkkiä kasaan.
Sehän on jo moneen kertaan todistettu tosiasia, että päälassukka luuhaa täällä kaiken päivää sekä yötä.