Nainen haittaako sinua kun sinun ei tarvitse käydä armeijaa?
Jos olisit mies niin vaihtoehtosi olisi seuraavat:
-Käydä armeija mukisematta
-Mennä siviilipalvelukseen (mikä ei ole hyvä asia, koska sivareita haukutaan ja halveksitaan monissa piireissä erityisesti naiset ja persu miehet halveksii)
-Totaalikieltäytyä ja saada siitä vankeutta / nilkkapanta jalkaan
-Esittää hullua ja saada hullun paperit (C-miehetkin saavat monissa piireissä halveksuntaa)
-Sodan syttyessä joudut rintamalle
Tälläistä on miehen elämä armeijapalveluksen kanssa. Oletko onnellinen kun itsesi ei tarvitse käydä armeijaa?
Kommentit (18)
Kävin armeijan. Tosiasia on, ettei se sovi kaikille.
Ei haittaa sillä tulen olemaan lapsieni kanssa äitilomilla noin pari vuotta ja menetän siksi sen ajan urastani kun miehet voivat porskuttaa. Ihan oikein että heiltä menee myös elämästä puolivuotta ainakin hukkaan.
Ei haittaa. Ja palka-armeija saisi olla muutenkin.
Yhteiskunnallisella tasolla, kyllä haittaa. Olen myöskin feministi ja kannatan tasa-arvoista asevelvollisuutta. Nykytilanne on täysin järjetön.
Ei haittaa sitten yhtään, miksi haittaisi, sanoisitko vähän tarkemmin...
Vierailija kirjoitti:
Tietysti haittaa, olenhan feministi. Juuri siksi kävin armeijan.
Mikä oli palveluspaikkasi ja aselajisi? Mikä rynnäkkökivääri palveluspaikassasi oli käytössä?
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaa sillä tulen olemaan lapsieni kanssa äitilomilla noin pari vuotta ja menetän siksi sen ajan urastani kun miehet voivat porskuttaa. Ihan oikein että heiltä menee myös elämästä puolivuotta ainakin hukkaan.
Mitä tekisit meille vapaaehtoisesti lapsettomille naisille? :) Tuo äitiyslomaperustelu on täysin perseestä. Armeija ei ole miehelle vapaaehtoinen, lastenteko naiselle on. Ja voi faijatkin jäädä vapaalle - mun naispuolinen pomo oli töistä poissa hurjat 3 kk synnytyksen jälkeen, miehensä kun jäi kotiin.
Ei haittaa, mieheni on ammattisotilas joten taistelee työkseen koko perheen puolesta. Voin leikkiä lottaa.
Vierailija kirjoitti:
Tätä minäkin olen koittanut vaimolle sanoa; Hällä on velvollisuus hoitaa lapset kun minä kerran jouduin tuhlaamaan aikaani armeijassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä minäkin olen koittanut vaimolle sanoa; Hällä on velvollisuus hoitaa lapset kun minä kerran jouduin tuhlaamaan aikaani armeijassa.
Minä olen yrittänyt selittää veloille, että heidän on synnytettävä siittämäni lapsi, koska olen käynyt armeijan heidänkin vuokseen.
Ohis, mutta
"-Mennä siviilipalvelukseen (mikä ei ole hyvä asia, koska sivareita haukutaan ja halveksitaan monissa piireissä erityisesti naiset ja persu miehet halveksii)"
Kuka haukkuu? Ei naisia kiinnosta miesten armeijamuistelot, ja sitä paitsi suurin osa inttipojista on nimenomaan niitä pikkupoikia, joita kohtaan itselläni ainakin herää lähinnä äidillisiä tunteita. Oma mieheni on suorittanut aikanaan siviilipalveluksen (sai muuten ensimmäisen työpaikkansa siviilipalveluspaikastaan joka oli suoraan hänen opiskelemallaan alallaan, että sikäli hyödyllinen juttu), eikä se vähennä millään tavalla hänen miehisyyttään.
Onko jotkut persumiehet jollekin sellainen viiteryhmä, joiden halveksimisilla tai halveksimatta jättämisillä olisi hölkäsen pöläyksen vertaa mitään väliä? :D
Ei haittaa. Olen naissovinisti ja elämänkatsomukseni on ns. "rusinat pullasta feminismi". Suomalaisten miesten on tarvittaessa tapettava, tai kuoltava vuokseni, mutta minun tehtäväni on lähinnä puuttua epäolennaisiinpikkujuttuihin, haukkua suomalaisia miehiä ja tehdä heidän elämästään mahdollisimman hankalaa. Ja olisinhan voinut asepalveluksen suorittaakin, mutta kun ei kiinnosta. Hauskempi on esittää tyhmää ja vedota raskauteen/synnyttämiseen ja rinnastaa ne velvollisuuksiksi, vaikka ne eivät sitä olekaan, vaan ihan oma päätös josta ei mitään rangaistuksia seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta
"-Mennä siviilipalvelukseen (mikä ei ole hyvä asia, koska sivareita haukutaan ja halveksitaan monissa piireissä erityisesti naiset ja persu miehet halveksii)"
Kuka haukkuu? Ei naisia kiinnosta miesten armeijamuistelot, ja sitä paitsi suurin osa inttipojista on nimenomaan niitä pikkupoikia, joita kohtaan itselläni ainakin herää lähinnä äidillisiä tunteita. Oma mieheni on suorittanut aikanaan siviilipalveluksen (sai muuten ensimmäisen työpaikkansa siviilipalveluspaikastaan joka oli suoraan hänen opiskelemallaan alallaan, että sikäli hyödyllinen juttu), eikä se vähennä millään tavalla hänen miehisyyttään.
Onko jotkut persumiehet jollekin sellainen viiteryhmä, joiden halveksimisilla tai halveksimatta jättämisillä olisi hölkäsen pöläyksen vertaa mitään väliä? :D
Mitä jos jättäisit miesten kokeman syrjinnän miesten kommentoitavaksi, kun et siitä mitään tunnu ymmärtävän. Ei tuntuisi kivalta jos miehet kertoisivat sinulle millaista on olla nainen, eihän?
Olisin kyllä halunnut armeijaan mutta en olisi päässyt (tuolloin oli kasa terveysongelmia, niin fyysisiä kuin psyykkisiäkin). Nyt taidan olla jo liian vanha.
Toivon kuitenkin, että asepalveluksesta tehtäisiin vapaaehtoinen myös miehille. Uskon, että siitä huolimatta menijöitä olisi runsaasti mutta ainakin ne vastahakoisimmat jäisivät pois. Ja tärkeintä on tietenkin se, että tässä tapauksessa myös tasa-arvo paranisi.
Tietysti haittaa, olenhan feministi. Juuri siksi kävin armeijan.