50-60 vuotiaat naiset ovat kyllä rasittavin ihmisryhmä
Terveisiä vaan käsityömessuilta. Se valitus alkoi jo bussissa. EIkö niitä aikatauluja voi olla esillä selkeämmin. Eikö reitti voisi olla suorempi. Narikassa liikaa jonoa. Liian vähän työntekijöitä. Edellisellä asiakkaalla liikaa tavaroita. Tönitään ja kävellään päin. Ravintolassa väärää ruokaa. Liian vähän taas henkilökuntaa. Vali vali vali. Ei saatana. Jätän kyllä jatkossa kaikki tenaladytapahtumat väliin.
Kommentit (46)
Mielestäni iloisia nuoria naisia on nykyään tosi vähän. Onko se pelkkä olemus? No ehkä. Olin tiistaina salilla omissa oloissani odottamassa ryhmäliikutatunnin alkua, sellainen kevyt kehonhuolto, missä käy paljon myös vanhempaa väekä. Sinne pölähti lauma naisia, eri ikäisiä, mutta ei nuorimmat näyttäneet alle nelikymppisiltä. He tulivat ilmeisesti jostain työpaikalta, koska tunsivat toisensa. Heillä oli hyvinkin hauskaa keskenään, mielestäni oli ihan kiva kuunnella. Vielä sitten lopuksi tuli muutama nuori nainen, arvioisin ikähaarukka 18-25. Näillä oli suupielet alaspäin jo tullessa. Itse kävin vielä sen päälle istumassa hierontatuolissa ja menin sitten pukuhuoneeseen. Kun olin vessassa, kuulin nuorten naisten äänen ja kommentoinnin ko. tunnista. "Helvetti, mikä mummolauma siellä oli". "Vanhat ämmät on kyllä ärsyttäviä". "Eh helvetissä mene toista kertaa tuohon eläkeläisjumppaan". yms. Kyllä vaan nämä nuoret on niin ihania joskus.
Kukaan sivistynyt nuori ei hauku koko vanhempaa ikäluokkaa. Niin tekevät vain todella lyhytkatseiset,ymmärtämättömät, törpöt ja alkeellisimmistakin käytöstavoista osattomiksi jääneet .Säälittävää jengiä.
Onneksi ap ehtii ennen omia viisikymppisiään tehdä asialle jotain.... eeee niin kuin mitä?
Vierailija kirjoitti:
Olet täysin oikeassa ap! Olen opettanut kieliä kaikilla asteilla alakoulusta iltakursseihin ja pahimmat valittajat ja nillittäjät ovat juuri viisikymppiset naiset. Kukaan oppilas ei ole koskaan sanonut niin ilkeästi kuin eräs huuhkaja. Heissä on myös todella kohteliaita ja lämpimiä ihmisiä eli kaikki ääripäät löytyy.
"Eräs huuhkaja" :D Lol, päivän parhaat naurut. Närn tuon tilanteen sieluni silmin. :)
Vierailija kirjoitti:
Saan olla vielä 8 vuotta rasittava :)
Paitsi, ennen kyllä ole kiinnostunut tuollaisista messuista.
Mutta se muutos tapahtui juuri kaksi vuotta sitten ja loppuu kahdeksan vuoden päästä. Joten ap, sitä odotellessahan se aika sinullakin kuluu.
Kommenttiesi ja ikäsi perusteella muistutat erästä ihanaa ihmistä. :) Hän on suloisin ja seksikkäin henkilö päällä maan.
sitä se kuivavittuisuus ja menetetty kauneus teettää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sellainen olo että tuon ikäisten naisten pelkkä olemassaolo ärsyttää ihmisiä. Olenkin päättänyt jo nyt nuorempana opetella pitämään puoleni ja avaamaan suuni ettei sitten vanhemmiten tarvitse purkaa kiltin tytön traumoja "huuhkajana".
Onko muuten mitään eläintä johon keski-ikäisiä miehiä verrataan ulkonäön puolesta? Naisille niitä riittää. Siksi päättelinkin että sen ikäluokan naisia ei haluta näkyviin. Miehet tämän asenteen on istuttaneet koska heille oma munanpakotus on tärkein, mutta aika kivasti on mennyt asenne perille myös naisille. Ei kaikkea paskaa tarvitse sisäistää.
No kyllä sille keski-ikäisten miesten koko ikäryhmälle (jonka tällä palstalla jotkut ovat katsoneet alkavan jo 30:stä vuodesta ylöspäin) on omat (haukkuma-)nimet tällä palstalla esiintuotu
(....jo enemmänkin kuin vain muutamaan kymmeneen kertaan )
No mikä nimitys sitten vastaa suoraan näitä huuhkajoita ja pyryharakoita? Millä pilkataan yleisesti vanhemman miehen ulkonäköä? En usko että vastaat, mutta voisit mainita ne nimitykset jotka ovat suoraan verrattavissa. Varmasti muistat kun olet ne tälläkin palstalla monet kerrat lukenut.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sellainen olo että tuon ikäisten naisten pelkkä olemassaolo ärsyttää ihmisiä. Olenkin päättänyt jo nyt nuorempana opetella pitämään puoleni ja avaamaan suuni ettei sitten vanhemmiten tarvitse purkaa kiltin tytön traumoja "huuhkajana".
Onko muuten mitään eläintä johon keski-ikäisiä miehiä verrataan ulkonäön puolesta? Naisille niitä riittää. Siksi päättelinkin että sen ikäluokan naisia ei haluta näkyviin. Miehet tämän asenteen on istuttaneet koska heille oma munanpakotus on tärkein, mutta aika kivasti on mennyt asenne perille myös naisille. Ei kaikkea paskaa tarvitse sisäistää.
Nuoret miehet voivat olla oreja, sonneja tai pässejä, ominaisuuksista riippuen. Keski-iässä muuttuvat sitten kaikki sioiksi. Alfa-siat ovat karjuja.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltäl ap. Tähän ikäluokkaan kuuluu katkeroitunut äitini ja suurin osa kollegoista. Kaikki alle 45v naiset ovat rennompia ja suhtautuvat nuorempiin työntekijöihinkin paljon avarakatseisemmin ja hyväksyvästi. Eläkeikää huitelevat naiset elävät ihan eri maailmassa täysin eri arvoilla ja vanhojen kangistuneiden kaavojensa mukaan. Millekään uudelle idealle ei olla myönteisiä, kaikki uuden opettelu on mahdotonta heille. Ei ihme, että viiskymppisiä työnhakijoita syrjitään työmarkkinoilla. Ei sellainen ole enää hyvä työntekijä, vaikka kuinka terve, hyväkuntoinen ja nuorekas olisi.
Mä täytän ensi vuonna 50 v, sain juuri uuden työpaikan. Tienaan 5 tonnia kuussa. Ja nimenomaan opin asioita, mut otettiin nimenomaan tekemään muutosta, laittamaan prosesseja kuntoon. Samalla opettelen uuden asiakkaan, uudet työvälineet, uuden busineksen ja uudet työkaverit. Kuulostampa tosi oppimiskyvyttömältä ja kaavoihin kangistuneelta. Tutkimusten mukaan ne 5-kymppiset naiset ovat tunnollisia työntekijöitä, jotka eivät saikuta eivätkä ole myöskään lapsi sairaana lomilla. Tulosta syntyy.
Vierailija kirjoitti:
Olet täysin oikeassa ap! Olen opettanut kieliä kaikilla asteilla alakoulusta iltakursseihin ja pahimmat valittajat ja nillittäjät ovat juuri viisikymppiset naiset. Kukaan oppilas ei ole koskaan sanonut niin ilkeästi kuin eräs huuhkaja. Heissä on myös todella kohteliaita ja lämpimiä ihmisiä eli kaikki ääripäät löytyy.
No onpa yllättävää (not). Yleensä kun mistä tahansa ihmisryhmästä löytyy ääripäiden edustajia. Mutta vieläkin on ihan ok pitää yllä asennetta että tämä koskisi ainoastaan naisia.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ap ehtii ennen omia viisikymppisiään tehdä asialle jotain.... eeee niin kuin mitä?
-Ei hän voi tehdä yhtään mitään jos on 1. nainen ja 2. elää viisikymppiseksi saakka. Nuo tekijäthän hänellä riittivät rasittavimpaan ihmisryhmään luokittelun kriteereiksi.
Olen 54 vuotias ennä koe ap:n määritelmää ikäisitäni naisista itseeni sopivaksi. Olen erittäin pidetty ja katsonpa mitä kuvaa tai filminpätkää tahansa, kaikissa olen onnellisen ja tyytyväisen näköinen. Minulle usein huomautetaan kuinka lempeä ja säteilevä olen. Niin, ehkäpä syynä onkin ihana avioliitto, jossa myös seksi pelaa. Ei hiekka hierrä sielläkään. Tsemppiä ikätoverit😊
Pitäiskö kaikki 50-60v naiset lopettaa? Voishan siinä mennä mukana muutama mukavakin ja ei valittava, mutta minkäs teet. Onneksi muut ihmisryhmät eivät ole hankalia, saatika ,että valittaisivat mistään. Vai mitä ap? Ethän sinäkään nyt valita, (vaikka valitatkin) koska vain 50-60v naiset valittaa ja sinähän et kai kuulu siihen ryhmään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoret miehet voivat olla oreja, sonneja tai pässejä, ominaisuuksista riippuen. Keski-iässä muuttuvat sitten kaikki sioiksi. Alfa-siat ovat karjuja.
Tai vastakohtina lammas, hiiri, harmaavarpunen tai jos vielä kaipaat lisää, niin vaikka pyryharakka.
Vierailija kirjoitti:
sitä se kuivavittuisuus ja menetetty kauneus teettää.
Mun unelmieni nainen on 50+. Hän on ihan superseksikäs, eroottinen ja sensuelli.
En haluaisi yleistää, mutta valitettavasti pakko olla samaa mieltä ap:n kanssa.
T. Kaupan kassa
Ei voi todellakaan yleistää kaikkiin +50 ikäisiin, mutta kieltämättä joskus on tullut mieleen, että mikä joitakin vanhempia naisia vaivaa, kun itse nuorempana haluaa olla kohtelias ja hymyileväinen ja toinen on vain naama nurinpäin. Onko siinä vaiheessa saavuttanut jonkun maagisen rajan, jolloin muut kanssaihmiset vain vituttaa ja sitä ei edes jaksa enää peitellä?
Ap valittaa itse avauksessaan...
Mikähän se on, mikä ärsyttää nuoria naisia vanhempiensa ikäluokassa? Ehkä vaan se, että joku on äidin ja isän ikäinen. Sitä normaalia nuorison kapinaa vain. Tai sitten aikuisen naisen itseluottamus, kun ei ns pyydetä anteeksi olemassaoloa ja nuoret ovat vielä itse kovin epävarmoja. Joku tälläinen selitys.
Saatiinpas tuon aloittajan ikävät kokemukset miesten viaksi. Kesti yllättävän kauan. Yleensä jo viimeistään toinen vastaaja syyttää miehiä.
Voisko ihan itse naiset ottaa vastuuta sanomisistaan, vaikkakin miehiltä "opitut" ilmaukset.