50-60 vuotiaat naiset ovat kyllä rasittavin ihmisryhmä
Terveisiä vaan käsityömessuilta. Se valitus alkoi jo bussissa. EIkö niitä aikatauluja voi olla esillä selkeämmin. Eikö reitti voisi olla suorempi. Narikassa liikaa jonoa. Liian vähän työntekijöitä. Edellisellä asiakkaalla liikaa tavaroita. Tönitään ja kävellään päin. Ravintolassa väärää ruokaa. Liian vähän taas henkilökuntaa. Vali vali vali. Ei saatana. Jätän kyllä jatkossa kaikki tenaladytapahtumat väliin.
Kommentit (46)
Oman kokemukseni mukaan tässä iässä on kertynyt kokemusta ja avarakatseisuutta, eikä vaivaudu turhista nillittämään. Ei tulisi esim. mieleenkään kirjoittaa tällaista vuodatusta jostain ikäryhmästä. Ai niin, olen vasta 49. Mutta työkavereissakin tuo ryhmä on rennoin.
Vierailija kirjoitti:
Ap valittaa itse avauksessaan...
Mikähän se on, mikä ärsyttää nuoria naisia vanhempiensa ikäluokassa? Ehkä vaan se, että joku on äidin ja isän ikäinen. Sitä normaalia nuorison kapinaa vain. Tai sitten aikuisen naisen itseluottamus, kun ei ns pyydetä anteeksi olemassaoloa ja nuoret ovat vielä itse kovin epävarmoja. Joku tälläinen selitys.
Selitys tuosta aikuisen naisen itseluottamuksesta sopii paremmin niihin mukaviin yksilöihin, jotka ei tahallaan ilkeile ja jotka on hyväntuulisia tasapuolisesti kaikille työtovereilleen ja haluavat/kykenevät yhteistyöhön myös nuorten kollegojen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi yleistää, mutta valitettavasti pakko olla samaa mieltä ap:n kanssa.
T. Kaupan kassa
Tätä olin tulossa sanomaan
Olen huomannut että joissain tyypeissä ap:n huomiot saattavat pitää paikkansa. Ajattelen asiaa kuitenkin niin, että tässä ikäluokassa on paljon naisia, jotka on pienestä lapsesta asti kasvatettu siihen, että tytön ja naisen tulee olla hiljaa ja kiltisti, hymyillä vaikka loukattaisiin, ottaa huonoin pulla kahvipöydässä, asettaa aina muut edelle, palvella toisia kaikessa, muuttua koko ajan miesten mieliksi eri näköiseksi, harrastaa miesten mieltymysten mukaista seksiä tulematta ikinä kuulluiksi itse. Heitä on syrjitty, vähätelty ja pilkattu. He ovat kasvaneet yhteiskunnassa, jossa mies on aina parempi, viisaampi ja rikkaampi. Yhteiskunnan silmissä heistä ei ole enää mihinkään kun he eivät ole ensisijaisena miesten halun kohteena, mikä ennen oli heidän päätehtävänsä.
Olen itsekin melkein tätä ikäluokkaa, ja tunnen monia vielä vähän vanhempia naisia, jotka ovat jossain vaiheessa ajatelleet, että vitut. He ovat alkaneet sanoa mitä ajattelevat, kyseenalaistaa miksi paras pulla menee aina jollekin toiselle. He ajattelevat, että myös he ansaitsevat palvelua ja että heidän mielipiteensä ansaitsee tulla kuulluksi. Sitä ihailen. Toki se joskus näkyy ehkä vähän karkeanakin, täälläkin oli ketju jossa haukuttiin vanhempia naisia miten hirveitä he ovat kännissä vaatimassa palvelua ja huomiota osakseen. Saattaahan se olla karua katsottavaa, mutta toisaalta miehet ovat käyttäytyneet samoin maailman sivu.
Mä tunnustaudun 50+ valittavaksi ämmäksi. Tosin olen kyllä valittanut aiemminkin, jos syytä on. Mutta toki ikä tuo varmuutta, ja myös iän myötä tuntuu, etä joustaminen ja silmien sulkemiseen kyllästyy. Elämä on liian lyhyt siihen, että täytyy vain niellä toisten epäkohteliaisuudet, huonot käytöstavat, pahaa ruokaa, huonoja järjestelyjä tai suorastaan vaaranpaikkoja.
Paitsi etten minä ainakaan vielä viiskymppisenä eläkettä odottele. Just sai lapset maailmalle ja on aikaa ihan eri tavalla itselle ja lisäopiskelulle. Nuorempana, kun lapset oli pieniä, oli aina aika tiukilla, lapset sairasti, seksiäkään ei ollut, kun ei jaksanut. Nythän se vasta uusi elämä alkoi