Jos ruokavaliostasi pitäisi poistaa joko vilja, maitotuotteet tai sokeri
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuisen ihmisen ei kuulu juoda maitoa eikä myöskään syödä mitään maitovalmisteita. Ainoa laji joka käyttää täysikasvuisena maitoa..
Mutta maito on niin helvetin hyvää! Eikä ilman juustoja olisi kunnon voileipiäkään.
Juon minä alkoholiakin, vaikka Pekka Puska ei sitä suosittele...Ikävystyttäviä nää sun osteoporoosi-tietoiskusi.
Näinpä. Meidän suvussa ovat kaikki juoneet aina maitoa, eikä kukaan ole siitä saanut mitään oireita tai tauteja. Voi olla mahdollista, että se ei ole terveellisin vaihtoehto, mutta juon minä alkoholiakin varoituksista huolimatta. Mitäpä jos keskittyisit omaan elämääsi ja antaisit muiden elää rauhassa. Mahdat olla pidetty ystäviesi seurassa..
Maito on jo poistunut ja gluteeni myös. Ehkä sitten sokeri, jos puhutaan sokerisista tuotteista (karkit, leivonnaiset, limut), mutta ei hedelmistä tms.
Mä en kestä näitä vegaaneja. Syön itse hyvin vähän eläinperäisiä tuotteita, mutta joka kerta kun kuulen tätä nalkutusta, tekisi mieli juoda maitoa entistä enemmän. Että hyvää työtä teette saarnauksellanne! :)
Kaikista on helppo luopua, mutta käytännössä maitotuotteet ja osa viljoista on pois lapsen allergian vuoksi. Riisiä ja maissia kuitenkaan käytetään. Mulla itselläni on myös laktoosivaiva, joten ainoat maitotuotteet ruokavaliossani ovat yleensäkin jugurtti ja juustot. Kyllä voisin ilman noita elää aika hyvin. Sokeri olisi järkevin, mutta ehkä kaikista vaiken, kun sitä on vähän joka paikassa. Eli pitäisi luopua lopullisesti valmistuotteista. Tosin aika vähän niitä nyt muutenkaan käytän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuisen ihmisen ei kuulu juoda maitoa eikä myöskään syödä mitään maitovalmisteita. Ainoa laji joka käyttää täysikasvuisena maitoa..
Mutta maito on niin helvetin hyvää! Eikä ilman juustoja olisi kunnon voileipiäkään.
Juon minä alkoholiakin, vaikka Pekka Puska ei sitä suosittele...Ikävystyttäviä nää sun osteoporoosi-tietoiskusi.
Näinpä. Meidän suvussa ovat kaikki juoneet aina maitoa, eikä kukaan ole siitä saanut mitään oireita tai tauteja. Voi olla mahdollista, että se ei ole terveellisin vaihtoehto, mutta juon minä alkoholiakin varoituksista huolimatta. Mitäpä jos keskittyisit omaan elämääsi ja antaisit muiden elää rauhassa. Mahdat olla pidetty ystäviesi seurassa..
Olet oikeassa: Epäeettinen, epäekologinen ja epäterveellinen vaihtoehto. Eli kaikkein kivointa olisi jos sama maapalloa tuhoava ja miljoonia henkiä vaativa prosessi saa jatkua, ihan vaan sen vuoksi ettei sinun mieli pahoitu!
Miettikääpä joskus vähän pidempään näitä syvään juurtuneita tapoja..
Olen jo luopunut noista kaikista. Sokeri tuntui vähiten hankalalta. Juustoja ja tuoretta leipää on joskus ikävä.
Vierailija kirjoitti:
Mä en kestä näitä vegaaneja. Syön itse hyvin vähän eläinperäisiä tuotteita, mutta joka kerta kun kuulen tätä nalkutusta, tekisi mieli juoda maitoa entistä enemmän. Että hyvää työtä teette saarnauksellanne! :)
Ai järkipuhe saa pään särkemään? Voi voi, ota burana ja jätä vauvalehmien ruoka niille vauvalehmille.
En voi kuvitella elämääni ilman maito- ja viljatuotteita, joten sokerista voisin kai luopua. Onhan niitä makeutusaineita, ja käytän kahvissakin makeutusainetta. Mutta etten söisi erilaisia leipiä, pullia, kastikkeita – joissa on käytetty jauhoja –, juustoja, enkä voisi juodakylmää maitoa suoraan tölkistä, ei kiitos.
Maito on jo pierutaudin takia minimissä kahvimaitoa lukuunottamatta. Eli vastaan sokeri.
Vierailija kirjoitti:
Maito on jo poistunut ja gluteeni myös. Ehkä sitten sokeri, jos puhutaan sokerisista tuotteista (karkit, leivonnaiset, limut), mutta ei hedelmistä tms.
Ei kyllä aloittaja maininnut gluteenista mitään.
Vegaanisen juuston ainesosat ja ravintosisältö vaan tuppaa olemaan aika järkyttäviä, proteiinia 0 g jne. mutta rasvaa kyllä pirusti. Violifet maistuu vegejuustoiksi ihan kelvollisilta mutta mieluummin sitä näin lakto-ovona syö vaikka "normaalia" rasvaista juustoa kuin jotain kookosöljy-tärkkelyskönttiä.........
Vierailija kirjoitti:
Voi sitä maitoa karttaa vaikka söisikin lihaa, kalaa ja kananmunia. Juurikin terveyssyistä.
Maito. Jätin kokeilumielessä pois 2kk iho-ongelmien vuoksi. Ei auttanut, mutta maidoton ruokavalio jäi silti. Helppoa, kun lähes kaikkea saa vegaanisena (en ole vegaani). Eipä enää turvotakaan entiseen malliin. Eikä kyllä tee mielikään maitotuotteita.
Gluteeniviljat olisi helppo jättää pois (näitäkin ilman elin 2kk), mutta esim. kauran, riisin maissin jne jättäminen oliskin jo vähän vaikeampaa.
Sokerin olen saanut karsittua melko hyvin. Ei siis makeisia, pullaa, limpparia yms. ja käytän makeutusainetta mutta tuskin sitä kokonaan saa karsittua, koska sitä löytyy yllättävistä elintarvikkeista. Viljoista käytän yleensä kauraa aamupuuroon ja hiukan riisiä silloin tällöin. Ja on muuten tuoretta ruisleipää niin ikävä, että silmissä mustenee. Maitotuotteista en luovu.
Kuinka moni teisä syynää nyt kovin tarkkaan tuoteselosteita? - Jos olisitte vähän tarkemmin niitä syynännyt niin ehkä olisitte huomanneet, että piilosokeria on yllättävän monessa paikassa. - Ei vain kaikissa niissä turhissa leivonnaisissa ja karkeissa.
Vierailija kirjoitti:
Vegaanisen juuston ainesosat ja ravintosisältö vaan tuppaa olemaan aika järkyttäviä, proteiinia 0 g jne. mutta rasvaa kyllä pirusti. Violifet maistuu vegejuustoiksi ihan kelvollisilta mutta mieluummin sitä näin lakto-ovona syö vaikka "normaalia" rasvaista juustoa kuin jotain kookosöljy-tärkkelyskönttiä.........
Itseasiassa vegaanista juustoa ei ole olemassa. Juusto valmistetaan aina maidosta.
Vierailija kirjoitti:
Se on totta, että monet vegejuustot on pitkälti rasvaa. Yksi juustoköntti taas sisältää proteiineja sun muita, mutta säilyy vain muutaman päivän avattuna ja kerran löysin valmiita viipaleita joissa on ravintoaineita mutta oli ihan järkkyjä. Nyt myös suomalainen porlammin tehdas alkoi tekemään vegejuustoja. Joten syön vegejuustoja vain vähän makua antamaan. Nyt löysin vege-tuorejuuston joka on ainakin todella hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni teisä syynää nyt kovin tarkkaan tuoteselosteita? - Jos olisitte vähän tarkemmin niitä syynännyt niin ehkä olisitte huomanneet, että piilosokeria on yllättävän monessa paikassa. - Ei vain kaikissa niissä turhissa leivonnaisissa ja karkeissa.
Olet aivan oikeassa. Tosin uskon, että monikaan ei ymmärrä pakkauksessa olevia tietoja.
Sokerista olisi mahdotonta luopua, sitä kun on hedelmissä, vihanneksissa ja myös maidossa. Siksi vastaan, että viljasta. Pidän liian paljon juustoista. Tosin viljan myötä pitäisi heittää hyvästit oluelle ja mallasviskille.
On hyviä leipiä, kuules kun laittaa vegaanista juustoa tai vaikka tuorejuustoa ja jotain leikkelettä niin nam, ei eroa huomaa, ei hätää :)
Voi ei jos ikävystyttää, on niiden miljoonan lehmän mielestä vielä ikävystyttävämpää kun niiden vauvat revitään niiltä heti pois ja typerät ihmiset juo ne maidot+ maidon tuoton jälkeen niiden surkea elämä loppuu. Joten voi sinua raukkaa mitä joudutkaan kestämään!!