Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä olit kun kuulit Titanicin uponneen?

Vierailija
18.11.2016 |

Muistatko?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona. Katsoin vanhempieni kanssa telkkaria.

Vierailija
2/50 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enköhän mä ollut pilkettä jonkin esivanhempani silmäkulmassa. En muista mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enköhän mä ollut pilkettä jonkin esivanhempani silmäkulmassa. En muista mitään.

Et ole siis vieläkin kuullut tapauksesta?

Vierailija
4/50 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piikana kirkonkylällä, en saanut katsoa Facebookia kovin usein, kerran kuussa, mutta kuulin siitä kyllä jo ennen joulua kinkereillä.

Vierailija
5/50 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa ope kertoi ala-asteella. Ei paljoa hetkauttanut. Sittemmin olen ymmärtänyt kuinka kylmä ihminen olin lapsena. Pitäisihän tuollaisen uutisen järkyttää.

Vierailija
6/50 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mähän oon nähnyt sen :o

Vierailija
7/50 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuullut suoraan, kun meidän torppa oli niin syrjässä, ettei sinne oikein mitään sanomalehtiä eikä muita uutisia tullut. Väinö-eno oli kyllä siinä laivan kyydissä, ja oli luvannut Ameriikkaan päästyään lähettää minulle ja siskolle uudet retongit, että saadaa kesäksi kunnon mekot. Kun ei mitään sitten kuitenkaan kuulunut ja usemapi vuosi vierähti, niin äitee räknäsi yhteen yksi plus yksi... Ikävä homma, Väinö oli mukava mies ja olisin minä siitä retongistakin tykännyt :(

Vierailija
8/50 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kuulin siitä? Luin siitä jotain Guinnesin ennätysten kirjasta noin vuonna 1987.

Vierailija
9/50 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut vielä syntynyt.

Vierailija
10/50 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulussa ope kertoi ala-asteella. Ei paljoa hetkauttanut. Sittemmin olen ymmärtänyt kuinka kylmä ihminen olin lapsena. Pitäisihän tuollaisen uutisen järkyttää.

En minä järkyttynyt lapsena edes maailmansodista tai keskitysleirikuvista. Olin niin nuori. Estonian upotessa olin yläasteella ja se järkytti. Itse en ainakaan siis kyennyt ala-asteikäisenä käsittelemään noin suuria asioita, lukiossa kun käytiin samat asiat läpi niin tuntuikin joltain.

Vierailija
11/50 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että koulussa kerrottiin asiasta mutta en muista tarkalleen. Saattaa myös olla että luin siitä kirjasta tai lehdestä.

Vierailija
12/50 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ollut vielä syntynyt.

Kuulitko sen siis ennen syntymääsi jo ?

No miltä se silloin  kuulosti?

Vierailija
13/50 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olohuoneessa kun siskot oli lainannu kaverilta Titanic elokuvan ja aloin myös katsomaan vaikken osannut lukea tai englantia ymmärtänyt. Aika paljon asioita meni ohi mut sen verran tajusin et perustu tositapahtumiin.

Vierailija
14/50 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä tuosta taisi minulle joskus lapsena ollessani kertoa.

Kai joskus seitsemän ,kahdeksan vanhana.En ihan tarkkaa ajankohtaa muista.Elokuvan taisin nähdä tv:stä joskus kymmenvuotiaana. Tosin vanhemman elokuvan version tapahtumista (en siis tarkoita sitä viimeistä ,jota Leonardo DiCaprio ja Kate Winslett tähdittivät) Olen nähnyt senkin,mutta mielestäni siitä oli tehty sellainen tyypillinen 'boy meets girl' (...ja taustana vain  joku merkittävä historian tunnettu katastrofi)-tyyppinen elokuva. En suoraan sanoen pitänyt siitä, enkä koko  sen tavasta käsitellä aihetta. ) Parhain aiheesta tehty elokuva on mustavalkoinen 'A Night to Remember' (Britannia,1958) Siinä ei ole käytetty mitään yleisöä kosiskelevia liikatehosteita.

Vierailija
15/50 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ala-asteella. Leffa tuli niihin aikoihin.

Vierailija
16/50 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun näin telkkarista leffan "A night to remember" (suom. "Titanicin kohtalonyö")

Vierailija
17/50 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun näin telkkarista leffan "A night to remember" (suom. "Titanicin kohtalonyö")

Kotona olin siis.

Vierailija
18/50 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotona olin siis.

Olet varmaan nähnyt myös  sen vuonna 1998 tehdyn elokuvan  ohjaajan version...

No ,mitä mieltä olit tarinan käsittelyn erosta niitä kahta vertailtaessa ?

Vierailija
19/50 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isomummon munasarjoissa oli ukkini.

Vierailija
20/50 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se uutinen silloin shokki ja pysäytti koko Suomen. ITse olin työharjoittelussa Hangossa ja muistan elävästi kuinka pelastushelikopterit pörräsivät ees taas, kun etsivät epätoivoisesti eloonjääneitä joita kuskasivat Uton saarelle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi