Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä olit kun kuulit Titanicin uponneen?

Vierailija
18.11.2016 |

Muistatko?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissa.. Eihän sitä sen ikäisenä oikein tajunnut mistä todella kyse :( Tuntuu niin absurdilta, että lähtisi nyt vaikka ystäväporukan kanssa Tallinnaan ja kesken illan selviäisi että laiva uppoamassa. Niin epätodellista jo ajatuksen tasolla, ihan järkyttävää.

Vierailija
22/50 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ala-asteikäisenä kuulin 80-luvulla, ja innostuin tutkimaan. Muistan kuinka Tieteen Kuvalehti teki jonkun erikoisnumeron Titanicistä ja luin sen moneen kertaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena tuo tuli telkkarista muutamaankin otteeseen katsottua.

Aina kun se tuli, niin isä oli innoissaan mutta pettyi, kun tajusi että se onkin se nykyaikainen versio. En ole itse nähnyt sitä vanhempaa versiota.

Vierailija
24/50 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko koulussa historiantunnilla tai kun Estonia upposi niin silloin puhuttiin Titanicistakin. Sen muistan kun elokuva tuli (olin 14) niin tiesin jo siitä.

Vierailija
25/50 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä muista. Vaihtoehdot ala-aste tai sitten luin sen jostain Guinnesin ennätystenkirjasta 80-luvulla.

Vierailija
26/50 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvulla tuli teeveestä dokumenttisarja aiheesta. Sitä katsellessa koin ensimmäisen erektion

Vierailija
27/50 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se uutinen silloin shokki ja pysäytti koko Suomen. ITse olin työharjoittelussa Hangossa ja muistan elävästi kuinka pelastushelikopterit pörräsivät ees taas, kun etsivät epätoivoisesti eloonjääneitä joita kuskasivat Uton saarelle. 

Luitko ollenkaan mistä tässä oli kyse?

Vierailija
28/50 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se uutinen silloin shokki ja pysäytti koko Suomen. ITse olin työharjoittelussa Hangossa ja muistan elävästi kuinka pelastushelikopterit pörräsivät ees taas, kun etsivät epätoivoisesti eloonjääneitä joita kuskasivat Uton saarelle. 

???

Vierailija
29/50 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

???

Niin että mitähän eloonjääneitä Titanicilta tuotiin Uton saarelle helikopterilla?

Vierailija
30/50 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan hyllyllä voirasiassa.

Vierailija
31/50 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse titanicilla matkalla ameriikkaan, pelastauduin veneeseen ja päädyin takaisin suomeen ja täällä torpassa olen siitä asti kököttänyt.

Vierailija
32/50 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistatko?

En muista. Ennen historiantuntia olin luultavasti kuullut siitä, mutta mahdollisesti silloinkin koulussa.

Vierailija
33/50 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

???

Niin että mitähän eloonjääneitä Titanicilta tuotiin Uton saarelle helikopterilla?

No ei sieltä montaa elossa tuotukaan. Iso osa meni laivan mukana, ja pelastuslautoille päässeistä moni kuoli kylmyyteen.

Pikanttina yksityiskohtana on kerrottu, että laivan alkaessa upotessa discossa jatkettiin joraamista muina miehinä, ja huudeltiin vain iskulausetta "Normi päivä!"

Vierailija
34/50 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

???

No ei sieltä montaa elossa tuotukaan. Iso osa meni laivan mukana, ja pelastuslautoille päässeistä moni kuoli kylmyyteen.

Pikanttina yksityiskohtana on kerrottu, että laivan alkaessa upotessa discossa jatkettiin joraamista muina miehinä, ja huudeltiin vain iskulausetta "Normi päivä!"

Siis et ole ollenkaan lukenut mistä tässä on puhe. Ei ole puhe Estoniasta, vaan Titanicista. 

Vierailija
35/50 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi, kun minulta tahtoo noin tuoreet asiat häipyä muistista, ongelmia lähimuistin kanssa. Mutta jos jotain Ruotsin vallan ajalta tarttis muistaa, jo sujuis.

Vierailija
36/50 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaalla mitä todennäköisimmin.

Vierailija
37/50 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

pörinäää kirjoitti:

Kaupan hyllyllä voirasiassa.

Pörinää myös päässäsi ?

Pitikö sinun välttämättä tulla tähän ketjuun  noita turhia  pörinöitäsi esittelemään

Vierailija
38/50 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin laivalla, pelastauduin elämäni daamin kanssa mutta koska puulauta mille kiipesimme kesti vain yhden, pelastin elämäni naisen. Nykyään kummittelen av-palstalla.

T. Jack

Vierailija
39/50 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohoh, enpä ole kuulutkaan sen uponneen. Netistä nyt tarkistettuani ajankohdan, muistan että meillä oli silloin päreet kastuneet, emmekä voineet katsoa näköradiota.

Vierailija
40/50 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

???

Siis et ole ollenkaan lukenut mistä tässä on puhe. Ei ole puhe Estoniasta, vaan Titanicista. 

Ahct soo :D Olipas nolo moka :D :D Niin se oli Estonia! Titanichan upposi pari vuotta aiemmin matkalla Tallinnasta Helsinkiin liian isossa kaljalastissa, pardon mej!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi