Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön! Aiotko hakea töihin Uuteenkaupunkiin mersuja tekemään?

Vierailija
18.11.2016 |

Jos et hae niin mikä on syy?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asuisin lähempänä niin ilman muuta menisin töihin.

Toivon todella että maanmiehet hakee tätä työtä. Siisti sisätyö ja saa elämästä kiinni.

Vierailija
22/41 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

E. Ostin kämpän vanhasta kaupungista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikkakunnallani on vastaava ajoittain työvoimaa tarvitseva suurehko yritys, joka puolen - puolentoistavuoden jälkeen lomauttaa porukkaa. Uusikaupunki on yli kolmen tunnin ajomatkoineen hieman liian kaukana, ja jollei ole varmuutta vähintään parin vuoden pestistä, ei tuo muuttaminen, jos edes mahdollista olisi, kiinnosta.

Mutta näin, tällainen työtävieroksuva sossupummi.

Vierailija
24/41 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinne mitään maistereita oteta tuotantoon, vaan ammattitaitoista väkeä. Siellä tarvitaan monenlaista tuotantoväkeä, vaan ei mitään kirjallisuusmaistereita.

Pahvit pitää olla kunnossa.

Vierailija
25/41 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiijaa

Vierailija
26/41 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asuisin lähempänä niin ilman muuta menisin töihin.

Toivon todella että maanmiehet hakee tätä työtä. Siisti sisätyö ja saa elämästä kiinni.

Veikkaan tuhansia hakemuksia. Kyllä niitä hakijoita on jokaiseen vähänkin säädylliseen paikkaan moninkertainen määrä. Jos olet hakenut töitä viime aikoina, niin tiedät kyllä. Itsekin aioin hakea, vaikka opiskelen muuta ja muualla, en ole saanut opiskelualani töitä.

Vierailija
27/41 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä taas näkee kuinka suomalaisten into suosia omistusasumista on haitallista koko kansantaloudelle. 

Vierailija
28/41 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sinne mitään maistereita oteta tuotantoon, vaan ammattitaitoista väkeä. Siellä tarvitaan monenlaista tuotantoväkeä, vaan ei mitään kirjallisuusmaistereita.

Pahvit pitää olla kunnossa.

Tuotantotyöntekijäksi ei aina vaadita mitään tiettyä koulutusta. Uutisen mukaan esim. kosmetologi oli heillä siirtynyt tuotantotyöntekijäksi.

Vierailija
29/41 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio hakea.

1) Asun satojen kilometrien päässä tehtaasta, enkä aio jättää perhettäni tai repiä jo isoja lapsiani tutuista ympyröistään kotiseudultaan. Minä olen se, joka kantaisi silloin vastuun lasteni mahdollisista koulunkäynti- ja mielenterveysongelmista, ei av-palsta. En ota tätä riskiä.

2) Minulla on koulutus ihan toiselle alalle. Tällä hetkellä teen osa-aikatyötä, mutta tavoitteenani on päästä vielä kokoaikatyön amattiani vastaaviin tehtäviin. Minua ei kiinnosta työskennellä tehtaassa liukuhihnatyössä, joten en sellaiseen hae.

3) Minulla on  pari kaukaisempaa sukulaista kyseisellä tehtaalla töissä ja usein ovat olleet lomautettuina. Ei sieltä mitään vakipaikkaa automaattisesti saa, vaan työtä on  tehtaan tarpeen mukaan. Toisin sanoen, voit kohta huomata olevasi jälleen työtön jossain hevon kuusessa kaikki tukiverkkosi ja sinulle tärkeät asiasi jättäneenä. Fiksua?

Vierailija
30/41 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 jatkaa: Saan soviteltua päivärahaa noin 500€/kk käteen verojen jälkeen. Olen siis osa-aikaisesti töissä. Mieheni yritys maksaa moninkertaisesti veroa vaatimattomaan työttömyysetuuteeni nähden.

En tunne suunnatonta syyllisyyttä siitä, ettei lapseni tarvitse kärsiä särkyneestä perheestä. Pystyn myös näin lapsenhoidosta päävastuun kantaen mahdollistamaan mieheni yrittäjyyden, mahdolliset pitkät päivät jne. Näin hän itse ja hänen yrityksensä voivat maksaa vielä lisää veroja ja parantaa työllisyyttä.

Vierailija
31/41 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmasti, asun oulussa ja työmatkaa olisi hieman liikaa, tuonne en halua muuttaa hyvästä asunnostani varsinkin kun työ on määräaikainen, olen lisäksi kohta viisikymppinen nainen eikä alalta eikä tehdastyöstä mitään kokemusta joten enpä varmaan olisi ensinnäisten työhön valittujen joukossa muutenkaan.

Vierailija
32/41 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et hae niin mikä on syy?

Koska mä tykkään olla ihan vaan näin.

Vierailija
33/41 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en halua asua Uudessakaupungissa tai lähialueilla, enkä halua myöskään työskennellä ankeassa liukuhihnatyössä ilman älyllistä haastetta.

Vierailija
34/41 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, kun joutuisin heräämään aamulla ja ei olisi näin vapaata kuin nyt ja palkka on suunnilleen sama kuin tuet.

Tuet liki 3000 €? :O

Vuokaran jälkeen vain 2800€, ei kannata mennä töihin.

Vierailija
35/41 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se autotehdas mitään 3000€ palkkoja maksele!

Vierailija
36/41 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En.

Syitä on monia 😝

Matkaa sinne on yli 500 km. Minulla ei ole ajokorttia ja julkisilla arvioitu matka-aika on yli 15 tuntia.

Haluan asua perheeni kanssa eikä miehen kannata irtisanoutua työstään. Meillä tulot tippuisivat dramaattisesti vaikka mieskin saisi töitä sieltä autotehtaasta.

Olen osatyökyvyttömyyseläkkeellä enkä pysty tekemään yli 5 tunnin työpäivää. En pysy hereillä pidempää aikaa yhtäjaksoisesti.

En usko että minua huolittaisiin autotehtaalle töihin, sillä kärsin tasapaino- ja koordinaatio -ongelmista. Lisäksi minulla kädet tärisee ja pudottelen tavaroita. Olen myös kömpelö ja hidas. Nämä ovat kaikki sairauden oireita.

Lääkäri on kieltänyt vuorotyön enkä pääsisi läpi terveystarkastuksesta.

Sairauteeni ei ole parantavaa hoitoa eikä lääkitystä. Ainoastaan sairauden etenemistä voidaan hidastaa.

Huoh miten hyödytön olet. Tuet pois ja heti sinunlaisilta.

Vierailija
37/41 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tehdas olisi järkevä, hommaisivat jostain tuleville työntekijöille ison kasan kohtuuhintaisia asuntoja, ja houkuttelisivat (nuorta) perheetöntä väkeä palkkalistoilleen. Helpompi muuttaa, kun ei tarvitse miettiä vaikkapa mistä puolisolleki työpaikka.

Vierailija
38/41 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Mun tavote on saada ensi keväänä korkeakoulupaikka, olen viime kevään ylioppilaita.

Vierailija
39/41 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä taas näkee kuinka suomalaisten into suosia omistusasumista on haitallista koko kansantaloudelle. 

Se taas johtuu siitä, että yhteiskunnalla ei ole intoa tarjota riittävästi edullisia vuokra-asuntoja. Uudessakaupungissa asuntoja lienee tarjolla, vai mitä?

Kauheasti vaaditaan ihmisiä muuttamaan epämääräisten pätkätöiden perässä vaikka asunnoista ei ole tietoakaan. Moni vuokranantaja vaatii vähintään vuoden työsopimusta ja sen kanssa on sitten naimisissa vaikka työt loppuisikin puolen vuoden päästä.

Vierailija
40/41 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännää, että sitä omistusasunnon unelmaa kaupattiin kyllä ainakin kahdeksan- ja yhdeksänkymmentäluvuilla ja vielä myöhemminkin asuntolainoja mainostettiin helvetisti, ja nyt se onkin suuri saatana.

Sitä saatiin mitä tilattiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän