Painon nouseminen salilla käydessä
Onko palstalla kellään mahdollisesti käynyt samoin? Oon käyny säännöllisesti salilla tammikuusta lähtien. Kesällä tuli parin viikon taukoja, kun mieluummi vietin kavereiden kanssa aikaa kuin bodadin salilla, mutta tähän asti vähintään pari kertaa viikossa oon pyrkinyt käymään.
Hämmentävää on, että peilikuva ei oo kyllä muuttunut enkä koe ittiä mitenkään ylipainoiseksi. Tai toisin sanoen ei oo vararengasta eikä vastaavaa. Lantion ympärys on kasvanut, vyötärö taas kutistunut - vatsalihakset taas erottuu jonkin verran. En oo orjallisesti mitannut itseäni, mutta painoin joskus muutama kuukausi taaksepäin vielä 67 kiloa.
Ruokavaliosta saan varmaan noottia, mutta mulla on kyllä tosi epäsäännölliset ruokailuajat. Yhteen väliin saatan popsia kaikkea epärerveellistä, sitten panostan kasviksiin ja terveellisyyteen. Joinakin päivinä hädin tuskin tulee syötyä ollenkaan. Tämä sama rytmi ollu aika lailla jo vuosia :-D
Oisko mua viisaammilla jotain ymmärrystä helpottavia neuvoja tai ohjeita? Vertaustukeakin ehkä kaipailisin. Niin, ja painan siis 71kg ja pituutta 173cm
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Minäkin haluaisin lisää painoa salilta, mutta olen hirveän huono syömään. Lihas painaa.
Heh, mä taas välillä syön vähän liikaakin 😹 Voiko toi lihas kasvaa noin äkkiä?
Itselläni tuli muutama kilo lihasta lisää kun treenasin kunnolla.
Miten näin yksinkertaisia ihmisiä voi vielä vuonna 2016 olla olemassa?
Lihakset "tulehtuvat" eli keräävät nestettä eli kehittyvät. Neste lähtee ennenpitkään pois. Tuttu ilmiö.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä... äitis toivo saavansa menkat, mut saiki sut :/
xdrg kirjoitti:
Lihakset "tulehtuvat" eli keräävät nestettä eli kehittyvät. Neste lähtee ennenpitkään pois. Tuttu ilmiö.
Ahaa, okei.. Kauan kestää, että tää neste lähtee, osaako joku sanoa? Ei sillä, että muutamasta kilosta haittaa ois, kun kunto on selvästi parempi kuin vuosi sitten.
Anastasia kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä... äitis toivo saavansa menkat, mut saiki sut :/
No, sinun kirjoituksiasi lukeva äitisi toivoo jälkiaborttia.
Minä luulin laihtuneeni muutaman kk salilla käymisen jälkeen. Vaatteet istuu paremmin päälle ja mahamakkarat on kadonneet. Silti vaaka näyttää aivan samaa lukemaa kuin ennen kuntoilun aloittamista.
Parin eka viikon aikana laihduin monta kiloa, mutta näköjään kaikki on palanneet.
Tiedän että puntarin lukema ei ole yhtä tärkeä kuin rasvaprosentti, sillä lihas painaa enemmän kuin läski.
Silti tympii, 10 kg on ylipainoa eikä siitä ilmeisesti pääse koskaan eroon.
Vierailija kirjoitti:
Minä luulin laihtuneeni muutaman kk salilla käymisen jälkeen. Vaatteet istuu paremmin päälle ja mahamakkarat on kadonneet. Silti vaaka näyttää aivan samaa lukemaa kuin ennen kuntoilun aloittamista.
Parin eka viikon aikana laihduin monta kiloa, mutta näköjään kaikki on palanneet.Tiedän että puntarin lukema ei ole yhtä tärkeä kuin rasvaprosentti, sillä lihas painaa enemmän kuin läski.
Silti tympii, 10 kg on ylipainoa eikä siitä ilmeisesti pääse koskaan eroon.
Lihavoin ton yhen kohan, mikä mietityttää mua, että en kai mä nyt ylipainonen voi kuitenkaan olla, kun olo on tosi terve ja vaatteetkin istuu paremmin. Sullakin on vatsamakkarat kadonneet, vaikka paino on ihan sama.
Ei sillä painolla mitään väliä näytä olevan, mutta pistää kyllä miettimään. Vai onko meidän päähän sitten iskostettu, et pitää painaa tietyn verran, jotta on "normaali".? :/
Mä ihan rehellisesti lihosin salil vaikka olin jonkin aikaa illuusiossa et olisin kiinteytynyt. Kannattaa varoa.
Vierailija kirjoitti:
Mä ihan rehellisesti lihosin salil vaikka olin jonkin aikaa illuusiossa et olisin kiinteytynyt. Kannattaa varoa.
No tätä mä just pelkään :/ ruokahalu on kyl ihan toista luokkaa bodatessa kuin nyt enemmä aerobiseen painottaessa (pakkasella juokseminen on jotain aivan ihanaa!).
Anastasia kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä painolla mitään väliä näytä olevan, mutta pistää kyllä miettimään. Vai onko meidän päähän sitten iskostettu, et pitää painaa tietyn verran, jotta on "normaali".? :/
Kuka tämmösiä on iskostanut? Eikä oleellisempaa ole kuitenkin se miten rauta nousee ja miltä peilissä näyttää?
Lihakset ja niiden hiilarivarastot ovat kasvaneet (sitoo nestettä), ja rasvaa on tullut pari kiloa lisää. Rasvan lisääntymistä ei huomaa niin helposti peilin kautta, koska rasvaton massakin on kasvanut.
xdrg kirjoitti:
Ne eivät "tulehdu" eivätkä tulehdu, vaan keräävät glykogeeniä ja elektrolyyttejä, jotka taas sitovat tietyn määrän nestettä lihakseen.
Aloittaja ollee rehellisesti lihonut. Vai oletko ihan tosissasi nostellut painoja ? Vai kuten useimmat, vain ollut tekevinäsi ja lopettanut heti kun alkaa tuntua?
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja ollee rehellisesti lihonut. Vai oletko ihan tosissasi nostellut painoja ? Vai kuten useimmat, vain ollut tekevinäsi ja lopettanut heti kun alkaa tuntua?
Tässä on taas joku puusilmä lukenu vaa otsikon ja päätellyt siitä omiansa ...
Lyhyesti sanottuna näin.
Vaikka treenaa hullunlailla voi paino pysyä samana/kasvaa, koska lihakset kasvavat ja lihas painaa enemmän. Älä seuraa pelkästään vaa´an lukemaa vaan mielummin tuloksia peilistä ja mahdollisesti mittanauhan lukemaa.
Mutta syy voi myös olla treenin jälkeen syödyn ruuan määrä sillä treenatessa poltat runsaasti kaloreita jollon nälkä myös kasvaa ja elimistö huutaa takaisin sitä minkä olet siltä vienyt :)
Pidä pari viikkoa treenitaukoa, niin tippuu heti pari kiloa. Näin ainakin mulla. Tulevat kyllä takaisin taas, kun jatkaa jumppailua.
Minäkin haluaisin lisää painoa salilta, mutta olen hirveän huono syömään. Lihas painaa.