Ei ikinä vanhainkotiin
Hoitajat kohtelivat vanhuksia kaltoin: Käsi sidottiin sänkyyn, tyyny painettiin naamaan http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000002397112.html?utm_source=vie…
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Teen itsemurhan kun en enää pysty huolehtimaan itsestäni.
Jep, tämä on ollut minulle itsestäänselvyys aina. Ennemmin päätän itse elämäni kun menen kärsimään ja kidutettavaksi.
Mun mummoni oli käsi köytettynä sängyn laitaan kuukausia. (Toista ei tarvinnut, kun se olivhalvaantunut.) Ihan kauheaa. Kysyin hoitajilta ja sanoivat, että raapii ihoaan liikaa ja tulee ihottumaan. Olin liian kokematon sanomaan sitten vastaan ammattilaisille. Kaduttaa ja ahdistaa! Olisi pitänyt tehdä jotain.
Rikkaat pääsevät tietysti rahalla hyvään hoitoon. Monta tuhatta euroa kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Mun mummoni oli käsi köytettynä sängyn laitaan kuukausia. (Toista ei tarvinnut, kun se olivhalvaantunut.) Ihan kauheaa. Kysyin hoitajilta ja sanoivat, että raapii ihoaan liikaa ja tulee ihottumaan. Olin liian kokematon sanomaan sitten vastaan ammattilaisille. Kaduttaa ja ahdistaa! Olisi pitänyt tehdä jotain.
Voin kuvitella miltä tuntuu kun ei pysty raapimaan jos kutiaa. Ehkä pitäisi selvittää kutinan syy. Itsellä ainakin niin kuiva iho että sitä rasvaan Tummelilla.
Nimenomaan se on mua ahdistanut, että mummoani varmaan kutisi edelleen ja ei voinut raapia. Tuohan on kidutusta. Törkeää kidutusta.
Tahdon eutanasian, en tahdo vanhainkotiin.
Minun kunnassa rikkaat ja vaikutusvaltaiset pääsevät parhaimpiin hoitopaikkoihin. Eihän se nyt kävisi, että joku juoppo olisi samassa paikassa minun fiksun kanssa.