Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kyllästynyt siihen, että ihmiset kommentoi laihuuttani ja koen sen törkeäksi.

Vierailija
17.11.2016 |

Laihuuttani kommentoidaan liioittelematta joka viikko ja se on mielestäni törkeää. En itse ole ikinä vitsaillut kenellekkään hänen painostaan tai ruumiinrakenteestaan joten MIKSI minun pitäisi joka viikko jaksaa kuunnella samaa vanha p*skaa.
"Oot kyllä kunnon tikkujalka"
"Nyt on niin kova tuuli, että vie sut mukanaan "
"Hui ku oot laiha"
"Katkeet keskeltä kahtia"
"Luuviulu"
"Ei ihme kun sua kylmää kun oot noin luiseva"
"Sulla menee varmaan verikoeneula kädestä läpi"
"Kato miten laiha toi on"
"Sinulle iso pala kakkua kun oot noin onnettoman kokoinen"
"Et varmaan syö mitään"

Syön joka päivä ruokaa ja siihen päälle herkkuja. En voi sille mitään, että en liho ja olen laiha. Siihen on syynä sairaus josta en nauti. Tekisi mieli alkaa kommentoimaan takaisin näille idiooteille, mutta sittenhän minä olisin ilkeä kun sanoisin lihavaa lihavaksi.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kommentoi takaisin haukkumalla läskiksi, vaan totea vaikka jotain sairaudestasi. Voit myös vakavalla naamalla sanoa jotain tyyliin: "tiedätkö, että on epäkohteliasta kommentoida toisen ulkonäköä?"

Vierailija
2/23 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

I feel you! Sama täällä, tosin ei sinänsä mitään sairautta taustalla. Mutta ens kerralla lupaan kertoa utelijalle, että mä nyt vaan käyn usein paskalla, sinne se mun ruoka menee. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Omat jalkasi ovat paksummat kuin Shermani

-Sua ei kyllä vie hurrikaanikaan.

"Hui ku oot laiha"

-Hui ku oot lihava

-Sun katkasemiseen tarvitaan aika pitkä saha

"Luuviulu"

-Läskibasso

-Ei ihme ku sulla on kuuma ku oot noin ihrainen

-Sua varten tarvitaan varmaan erikoispitkiä neuloja

-Kato miten lihava toi on

-Söitkö koko kakun kun olet noin massiivisen kokoinen

"Et varmaan syö mitään"

-Syöt varmaan kaiken

Vierailija
4/23 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

I feel you! Sama täällä, tosin ei sinänsä mitään sairautta taustalla. Mutta ens kerralla lupaan kertoa utelijalle, että mä nyt vaan käyn usein paskalla, sinne se mun ruoka menee. :)

Nopea aineenvaihdunta ei tarkoita usein paskalla käymistä!

Vierailija
5/23 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hui ku oot laiha"

-Hui ku oot lihava

"Luuviulu"

-Läskibasso

"Et varmaan syö mitään"

-Syöt varmaan kaiken

Vierailija
6/23 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoikat naiset. Suurin osa miehistä pitää teitä upeina. (Jos se lohduttaa yhtään). Eikä tuollaista viisastelua kenenkään tarvitse kuunnella.

T. Iso mies

Vierailija
7/23 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskallan väittää, että laihuudesta huomauttelijat ovat ainakin jonkin verran kateellisia. Eivät kuitenkaan myönnä kateutta edes itselleen. Siksi heidän on pakko päästä vähän näpäyttämään.

Vierailija
8/23 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä katsoisin silmiin ja vastaisin: ''Niin, ja sä olet helvetin ruma. Voiko rumuutta syödä pois?''

Vierailija
9/23 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nopea aineenvaihdunta ei tarkoita usein paskalla käymistä!

Tarvitseeko sellaisille idiooteille antaa ihan lääketieteellistä vastausta... :D Ja sinne se ruoka helposti menee kun on sellainen ominaisuus suolessa, nopean aineenvaihdunnan lisäksi.

Vierailija
10/23 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduin rajun ja pitkän vatsataudin takia ja ihmiset huomauttivat siittä kokoajan. Eräs tuttu kysyi jopa että onko minulla syömishäiriö. Jatkuva huomauttelu alkoi ärsyttämään ja luomaan ulkonäköpaineita.

Vierailija
11/23 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen kerta kun sanoin tämän ääneen ja kyllä helpotti. Kiitos viesteistänne :)

Nämä jatkuvat kommentit on saaneet aikaan sen, että olen alkanut pukeutua isompiin vaatteisiin joihin voi piiloutua, että en näyttäisi niin laihalta.

Olen myös näiden takia välillä todella epävarma itsestäni ja ajattelen, että vartaloni on ruma.

Ap

Vierailija
12/23 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Hui ku oot laiha"

-Hui ku oot lihava

"Luuviulu"

-Läskibasso

"Et varmaan syö mitään"

-Syöt varmaan kaiken

Jestas, että nauroin :D nuo menevät käyttöön.

t. "Söisit vähän kakkua, niin et olis noin laiha" - "Jättäisit itse syömättä, niin et olis noin lihava."

Vierailija
13/23 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoikan ja laihan ero on silmiinpistävä, laiha ei enää näytä hyvältä. Toisten ulkonäköä en tosin heille arvostele.

Vierailija
14/23 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoikan ja laihan ero on silmiinpistävä, laiha ei enää näytä hyvältä. Toisten ulkonäköä en tosin heille arvostele.

Hyvä, just näin! Ei tarvitse tykätä, muttei myöskään kommentoida. Eikä yrittää "pelastaa" tai "herätellä" laihaa ihmistä jos ei ole aavistustakaan hänen taustastaan. Sellainen tuntuu vain todella typerältä, vaikka sinänsä hyvää tarkoitettaisiinkin.

Vierailija
15/23 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, just näin! Ei tarvitse tykätä, muttei myöskään kommentoida. Eikä yrittää "pelastaa" tai "herätellä" laihaa ihmistä jos ei ole aavistustakaan hänen taustastaan. Sellainen tuntuu vain todella typerältä, vaikka sinänsä hyvää tarkoitettaisiinkin.

Kyllä tuo huomauttelu on toisaalta ihan hyväkin juttu. Itse erosin ja aloin laihtumaan. Vaatteet kyllä kävivät isoiksi, mutta heräsin tuohon kunnolla vasta kun riittävän moni kommentoi painoani. Paino tippui tavallaan huomaamatta ja pääsin aika laihaan kuntoon.

Vierailija
16/23 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaus= anoreksia

Vierailija
17/23 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuo huomauttelu on toisaalta ihan hyväkin juttu. Itse erosin ja aloin laihtumaan. Vaatteet kyllä kävivät isoiksi, mutta heräsin tuohon kunnolla vasta kun riittävän moni kommentoi painoani. Paino tippui tavallaan huomaamatta ja pääsin aika laihaan kuntoon.

Olet oikeassa, mutta esim. nuo AP:n esimerkit eivät kyllä ole sellaisia "Minna, mitä sulle on tapahtumassa, me ollaan huolissamme susta"-tilanteita. Huomauttelu on yleensä todella epäasiallista tai tilannetajutonta (tuntemattomille tai puolitutuille ei tarvitsisi huomautella, koska 90 % veikkaukset menee päin peetä kun taustoja ei tunneta).

Vierailija
18/23 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin on totta, mutta asiallinen huolen ilmaisu ja vittuilu on kaksi eri asiaa. Olen edelleen kiitollinen ihmiselle, joka sanoi painostani a) vain minun kuulteni ja b) ystävälliseen sävyyn. Kaikki "sä tiput vahingossa viemärin rakoon" -kommentit on täysin turhia.

Vierailija
19/23 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän. - Toisaalta hoikkuus ja ylipaino ovat toisaalta asioita, joille useimmat meistä voi, ainkin hieman jotain itsekin. Sen sijaan miten pitäisi reakoida sihen, kun ihmiset kommentoivat sellaisten asioita itsestä, joille ei mahda mitään. Ei me kaikki olla esimerkiksi valittu omaa pituuttamme, tai sitä että kaljuunnumme jo hyvin nuorena... Mutta oikeasti miksi kenenkään tuntemattoman ulkonäköä pitää kommentoida, jos ei ole mitään kaunista(kin) sanottavaa.  Toisaalta miksi sitä tuttujenkaan ulkonäköä tarvitsi kommenrtoida.       

Vierailija
20/23 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskallan väittää, että laihuudesta huomauttelijat ovat ainakin jonkin verran kateellisia. Eivät kuitenkaan myönnä kateutta edes itselleen. Siksi heidän on pakko päästä vähän näpäyttämään.

En usko. Terveen hoikka on eri asia kuin laiha, ja oikea laihuus näyttää pelottavalta. Huomauttelu on tapa yrittää viestiä huolta toisen terveydestä. Ei se hyvä tapa ole, mutta moni ei osaa sanoa asiaa fiksummin kuin "vitsailemalla". Normihoikille kuittailu on kyllä usein kateudesta johtuvaa. Ongelma onkin se, että jos kommentointi on sävyltään asiatonta, kommenttien kohde ei osaa erottaa onko kyseessä huoli vai kateus.

AP:n kannattaa tosiaan välttää samalle tasolle alentumista, koska kaikki ihmisten ulkonäön pilkkaaminen on typerää. Hyvä tapa on katsoa suoraan silmiin, ja sanoa kirkkaalla äänellä "Miksi sä sanoit noin? Mulle tuli tuosta aika paha mieli." Sitten hiljainen tuijotus kohti kommentaattoria joka punehtuu kakistellen kurkkuaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme