jotenkin järjetöntä olla töissä 8-16 joka arkipäivä!!
Olen helvetin väsynyt. Nytkin pitäis etsiä kadonnutta kirjaston kirjaa sekä yhtä kirjettä.
En jaksa.
Työ on välillä aika tympeää silloin kun sitä on.
Kaikki energia ja aika menee työhön!
Mitä järkeä?
Kommentit (71)
Mä tykkäsin kun työaika oli 6-14. Vaikka otti tunnin päikkärit kun päääsi kotiin, oli edelleen "koko" päivä aikaa.
Ei ole pakko, senkun siirryt omavaraistalouteen.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen päättänyt, että en aio ikinä tehdä kokoaikatyötä - tai ainakaan vakityötä/virkaa. Sitten kun valmistun maisteriksi, vietän syksyt ja kevättalvet jossain ulkomailla pois Suomesta. Olen muutenkin sitä sukupolvea, joka ei säännöllisestä vakityöstä tiedäkään ja tulevaisuudessa on tarjolla vain pätkätöitä ja määräaikaisia työsuhteita. Alallani ei tarjota kuin sijaisuuksia säästäsyistä, joten työ ei sido minuakaan mihinkään. En halua lapsia, en aio ottaa asuntolainaa ja olen muutenkin hyvin vaatimaton materialistisen kulutuksen suhteen. En halua elää tehdäkseni töitä, vaan teen töitä elääkseni. Nautin opiskelusta suuresti, mutta teen sen vain itseni kehittämiseksi, opiskelen kiinnostavaa alaa ja sivuaineita. Työllisyys alallani on hyvä. Silti: Miksi tuhlaisin puolet elämästäni työntekoon, vaikka en tee mitään niillä muutamalla ylimääräisellä satasella, jota täysistä työtunneista saisin?? Verottaja vie kuitenkin ison siivun tuloista. Mieluummin elän askeettisesti arkena säästäen muutaman kuukauden vuodessa ja loput vuodesta reissaan ja nautin elämästä. Kämpän voi laittaa vaikka air bnb tai alivuokralle reissujen ajaksi.
Tuollainen voi olla ideaali ratkaisu sinkulle, iästä riippumatta. Samoin, jos on ollut onni löytää kumppani, joka voi elää samalla tyylillä.
Hidasteeksi taas saattaa muodostua asiallisen vuokralaisen löytäminen joka vuodelle määräajaksi. Useat, lyhytaikaiset vuokralaiset tyyliin air bnb eivät välttämättä ole sen parempi vaihtoehto.
Yhtenä vaihtoehtona on olla itse vailla vakinaista asuntoa ja vuokrata sellainen aina Suomessa olon ajaksi. Mutta haluatko olla niin "irtolainen" :)
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu kuin suorittaisin jotain vankilatuomiota.
Ap
Älä ota työtäsi liian vakavasti. Pystytkö välillä vähän hassuttelemaan tai muuten poikkeamaan arkirutiineistasi?
Yrittäjänä ja projekti päällä. Työt aloitin ysiltä, pitänyt kaksi ruokataukoa välissä. Nyt menee kone kiinni. Silmät alkaa tuntua roskaisilta ja maha kasvaa...
Mä teen nelipäiväistä viikkoa. Sen, minkä palkassa häviän korvaa kevyempi verotus melkein kokonaan ja joka viikonloppu on pitkä viikonloppu.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen päättänyt, että en aio ikinä tehdä kokoaikatyötä - tai ainakaan vakityötä/virkaa. Sitten kun valmistun maisteriksi, vietän syksyt ja kevättalvet jossain ulkomailla pois Suomesta. Olen muutenkin sitä sukupolvea, joka ei säännöllisestä vakityöstä tiedäkään ja tulevaisuudessa on tarjolla vain pätkätöitä ja määräaikaisia työsuhteita. Alallani ei tarjota kuin sijaisuuksia säästäsyistä, joten työ ei sido minuakaan mihinkään. En halua lapsia, en aio ottaa asuntolainaa ja olen muutenkin hyvin vaatimaton materialistisen kulutuksen suhteen. En halua elää tehdäkseni töitä, vaan teen töitä elääkseni. Nautin opiskelusta suuresti, mutta teen sen vain itseni kehittämiseksi, opiskelen kiinnostavaa alaa ja sivuaineita. Työllisyys alallani on hyvä. Silti: Miksi tuhlaisin puolet elämästäni työntekoon, vaikka en tee mitään niillä muutamalla ylimääräisellä satasella, jota täysistä työtunneista saisin?? Verottaja vie kuitenkin ison siivun tuloista. Mieluummin elän askeettisesti arkena säästäen muutaman kuukauden vuodessa ja loput vuodesta reissaan ja nautin elämästä. Kämpän voi laittaa vaikka air bnb tai alivuokralle reissujen ajaksi.
Minäkin haluan elää noin, kerro millä laskuopilla se onnistuu! Omaksi iloksi opiskelua = ilman opintososiaalisia etuja ja sen jälkeen reissaamista ilman mitään tukia. Vuokra-asuntoakin on vara pitää pelkkien bnb-tulojen varassa.
Ei kun sehän meneekin niin, että juuri sinun kaltaistesi takia meiltä töissä käyviltä se verottaja vie niin ison siivun.
Halveksin syvästi (ja tervehdin ilolla nykyistä SOS-hallitusta, joka tekee tuon kuppaamisen mahdottomaksi)
Näitä ketjuja kun lukee niin tulee kyllä täysi ymmärrys nykyisen hallituksen politiikkaa kohtaan. Ja minä sentään olen puoluekannaltani vihreä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pakko, senkun siirryt omavaraistalouteen.
Luit ajatukseni. Juuri tätä ajattelin raahatessani luitani työpaikan pitkillä käytävillä.
Kallis asuminen vaatii rahaa ja kaupungissa asuminen.
Minä teen tällä hetkellä iltapainotteista työtä. Työaika sopii mulle, sillä olen parhaimmillani juuri päivällä-illalla. Toisaalta harmittaa, etten näe lapsia kuin vasta illalla juuri kun he ovat jo iltapalaa syömässä :(.
Ennen tein taas säntillistä 8-16 duunia, mutta siellä en päässyt "loistamaan", sillä aamuisin olen unenpöpperössä ja lounaan jälkeen koomailen neljään asti. Iltavuorossa jaksaa olla eikä tee mieli syödä raskaasti. Lapsia olisi vaan kiva nähdä enemmän.