Kiinnostaako ilmainen pöytäkone?
2.2Ghz Core 2 Duo, 2Gt keskusmuistia (2*1Gt 667 Mhz DDR2), 80 gigan HDD ja DVD-asema. Kone on Salossa ja nouto onnistuu esimerkiksi jossain keskustassa.
Kommentit (25)
Arvasin. Tuollainen kone on täysin käyttökelpoinen, mutta ei kelpaa kenellekään edes ilmaiseksi. Aika uskomatonta jos minulta kysytään.
Jos asuisin Salossa, niin kiinnostaisi. Ohiksena, miksihän niitä kutsutaan pöytäkoneiksi, kun ei ne pöydällä ole koskaan. :)
Vierailija kirjoitti:
Jos asuisin Salossa, niin kiinnostaisi. Ohiksena, miksihän niitä kutsutaan pöytäkoneiksi, kun ei ne pöydällä ole koskaan. :)
Olen siinä iässä että puhun pöytäkoneesta koska niitä kutsuttiin pöytäkoneiksi viimeistään kun kannettavat alkoi tulla.
Eihän tuolla tee yhtään mitään! Jokseenkin jälkeenjäänyt kone ellen sanoisin!
true ganer kirjoitti:
No mihin haluat käyttää sitä?
true ganer kirjoitti:
Palikka
Vierailija kirjoitti:
2.2Ghz Core 2 Duo, 2Gt keskusmuistia (2*1Gt 667 Mhz DDR2), 80 gigan HDD ja DVD-asema. Kone on Salossa ja nouto onnistuu esimerkiksi jossain keskustassa.
Eikö löydy tuttua tai sukulaista jolle tuo menisi surffilaudaksi? Lubuntu sisään ja se lähtee uuteen lentoonsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö löydy tuttua tai sukulaista jolle tuo menisi surffilaudaksi? Lubuntu sisään ja se lähtee uuteen lentoonsa.
Miksi Lubuntu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen siinä iässä että puhun pöytäkoneesta koska niitä kutsuttiin pöytäkoneiksi viimeistään kun kannettavat alkoi tulla.
Näyttö ja näppäimet sekä hiiri mattoineen, sekä yleensä vielä tulostin vie ainakin koko pienehkön pöydän, vaikka itse pömpeli olisikin jossakin alempana, eikä sitä koko systeemiä voi joka käytön välissä siirtää vähin vaivoin minnekkään. Hankala käyttää samaa pöytää edes työpöytänään mihinkään muuhun.
Voipi olla hyväkin kone, sillä mulla tässä on vain 40 gigan kiintolevy ja muutkin arvot pienempiä ja hyvin toimii ja mahtuu. Yli kymmenen vuotta reilusti ikääkin.
Muistia tarvitsisi vähintään 2 gigaa lisää, mutta muuten tuo on varmaan esim. netti- tai kirjoituskäyttöön vielä ihan soiva peli. Nykyään vaan kun tietotekniikka on niin halpaa, niin kovin kehnoja koneita ei moni ota edes ilmaiseksi. Todennäköisesti tuokin kone menisi varaosiksi.
Vierailija kirjoitti:
Muistia tarvitsisi vähintään 2 gigaa lisää, mutta muuten tuo on varmaan esim. netti- tai kirjoituskäyttöön vielä ihan soiva peli. Nykyään vaan kun tietotekniikka on niin halpaa, niin kovin kehnoja koneita ei moni ota edes ilmaiseksi. Todennäköisesti tuokin kone menisi varaosiksi.
Mitä jos itse hankkisit muistipiirit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin tuota lähdössä hakemaan, niin olisi minulla muistipiirit siihen jo valmiinakin. Itselläni tuolle ei vaan ole juuri tekoa, sillä käytössä on jo paremmat koneet, eikä ole tarvetta millekään nettipäätteelle tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin tuota lähdössä hakemaan, niin olisi minulla muistipiirit siihen jo valmiinakin. Itselläni tuolle ei vaan ole juuri tekoa, sillä käytössä on jo paremmat koneet, eikä ole tarvetta millekään nettipäätteelle tms.
Onko sinulla 1-2-gigaisia DDR2-kampoja? Tai jopa 4-gigaisia, Intelin emolevylle sopivia?
Vierailija kirjoitti:
Olihan nuo aikoinaan useinkin pöydillä, kun olivat vaakatasossa ("pizzalaatikoita") ja monesti ovat nykyäänkin vielä. Ja nimitys tulee käsittääkseni siitä, että se kone mahtuu pöydälle eikä vaadi omaa huonettaan, kuten joskus 50 vuotta sitten.
netti surffailuun sopiva,ja kyllä jotkut pelitkin voisivat toimia esim.pasianssi
Vierailija kirjoitti:
netti surffailuun sopiva,ja kyllä jotkut pelitkin voisivat toimia esim.pasianssi
Dosbox toimii erinomaisesti.
Saat toki menemään koneesi ehkä saat muutaman kympin rahaakin.
Kirjaudu MuroBBS:sään ja siellä on myyntipalsta ja on myös annetaan ilmaiseksi osio. Myyntipalstan etusivulle pitää laittaa paikkakunta ja tuotteen hinta pitää myös laittaa. Hintaa voi laskea myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Lubuntu?
Keveyden ja käytettävyyden.
Mulle kelpaisi, mutta Salo on liian kaukana. Oma tietokone on lähes 10 vuotta vanha eikä toimi enää kunnolla.
Ketään?
Kone on täysin toimiva ja käy perin hyvin peruskäyttöön.