Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voiko työnantaja laittaa minut

Vierailija
17.11.2016 |

päivätyöstä kolmivuorotyöhön? Minulla vakituinen paikka ja olen aikoinani omista syistäni päivätyöhön hakeutunut eikä minulle ole mahdollista tehdä kolmivuorotyötä nytkään.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi se antaa vaikka potkut.

Vierailija
2/14 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, mutta eipä nyt ole kyse mistään potkujen antamisesta eikä niitäkään syyttä voi antaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi laittaa.

Tuotannolliset ja taloudelliset syyt.

Aidan takana on jonoa valmiina täyttämään paikkasi jos sinua ei kiinnosta.

Vierailija
4/14 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä työsopimuksessasi lukee?

Vierailija
5/14 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun hommiin ei kyllä ihan tosta vaan pääse kun tarvii tietynlaisen koulutuksen eikä kyse ole mistään tuotannosta jne.

Vierailija
6/14 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu millaisen työsopimuksen olet tehnyt. 

Vierailija
7/14 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

työsopimuksessa lukee suluissa vuorotyönluonteinen ja jaksotyö. Työni on ollut 7vuotta päivätyötä mutta nyt olen sairastunut johtuen työpisteestäni minut täytyy siirtää toiseen.

Vierailija
8/14 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työsopimuksessasi ei lue vuorotöistä vaan on pelkkä työaika tunteina, niin kyllä työnantajalla on oikeus "laittaa sinut" kolmivuoroon. Toki järkevää ja joustavaa olisi jos ihmiset neuvottelisivat työpaikoilla näistä asioista eikä ketään kysymättä ja puhumatta "laitettaisi" yhtään mihinkään. Joskus vaihtoehtoina on ikävä kyllä erilaiseen työvuoroon sopeutuminen tai lopputili.

Vierailija
9/14 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi laittaa.

Ihan samoin kuin kepulaiset voi laittaa uusimaan kunnossa ja sopimusten mukaiset jätevesijutut taannehtivilla määräyksillä uusiin 20 000 euron systeemeihin.

Niele kiukkusi.

Vierailija
10/14 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

työsopimuksessa lukee suluissa vuorotyönluonteinen ja jaksotyö. Työni on ollut 7vuotta päivätyötä mutta nyt olen sairastunut johtuen työpisteestäni minut täytyy siirtää toiseen.

Jahas, no joo, kyllä työnantaja voi siirtää toisiin tehtäviin, muuttaa työnkuvaa ja myös sun tapauksessa kolmivuorotyöhön. Ei tarvita mitään tuotannollis taloudellis syitä edes.

Vierailija
11/14 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vihainen, lähinnä mietin millä ihmeellä työhön kulkisin kun asun maalla eikä julkisia kyseiseen paikkaan yksinkertaisesti kulje. Olen tämän pomolleni kertonut.

Vierailija
12/14 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa tapauksessa voi.

Vierailija
13/14 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista, että jos työajasta on tullut käytäntö eli "työsopimuksen kaltainen". Tällöin työaikaa voi muuttaa irtisanomisajan puitteissa.. Eli jos sinulla on 6kk iritsanomisaika on se silloin se sinun siirtymäaikasi uuteen rytmiin.

Vierailija
14/14 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos numerolle 13, toi voi hyvinkin pelastaa mut tässä tilanteessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi