Vauvan kuvia Facebookkiin ja nettiin???
ÄITYLIT HUOMIO
Se on ihan p---stä jos luulette että teillä on ihmisoikeutena postata vauvanne kaikissa asennoissa ja vaatteissa koko maailman nähtäville. Oletteko koskaan kuulleet lakisääteisestä yksityisyydensuojasta?
Ajatelkaapa, että kun vauva on joskus 18v niin internetissä on hänen vauva-albuminsa useiden vuosien ajalta ja niitä ei saa sieltä ikinä pois, vaikka kuinka haluaisi. Vaikka se oma vauva olisi kuinka ihana, niin ei se oikeuta tekemään vauvasta esinettä, jota esitellään koko maailmalle. Onkohan kukaan äityli koskaan ajatellut että omat vauvakuvat voivat päätyä jonnekin lapo-sivuille tai pedofiilien kovalevyille? Hyi s---na, tajuatteko tekojanne? Pitäisi osata ajatella HIEMAN kauemmas kuin omaa impulsiivista mielihyvän tunnetta. Teoilla on seuraukset ja internetissä niitä ei unohdeta.
Teini-ikäisenä ihmisellä alkaa olla omat aivot ja kyky arvioida, mitä kuvia ehkä haluaa julkaista somessa. Sitä ennen niitä ei pidä pakottaa, koska lapsi ei kykene muodostamaan omaa tahtoa ja lisäksi pelkää vanhempien rangaistuksia.
Suosittelisin poistamaan välittömästi kaikki vauvakuvat netistä, koska vauva ei ole voinut siihen lupaa antaa. Ajatuskin siitä, että kuvat menevät jonnekin setämiehen tietokoneelle on yököttävä.
Liittyy: http://www.kaksplus.fi/vanhemmuus/mina-vanhempana/ala-tee-naita-7-virhe…
Kommentit (23)
Itse oon laittanut muutaman kuvan lapsista faceen. Vauvasta semmoinen jossa on kapaloitu sylissäni ja näkyy kasvot, isommasta on esim sellainen jossa seisoo tonttuasu päällä selvä kameraan päin joulukuusen edessä.
Lähinnä miettinyt sitä et millaisia kuvia itsestäni voisin julkaista. Sitä en tajua kun jotkut laittaa tyyliin jotain alastonkuvia, jopa lomakuvat jossa lapsi on rannalla jossain pelkissä pikkareissaan on musta aika arveluttavia enkä laittaisi sellaisia koskaan omista lapsistani.
Saan varmaan kunnon ryöpyn tästä, mutta sanon silti.
Minusta samaan kategoriaan menee imetyskuvat. Joo on ihanaa ja ainoa tapa ruokkia lasta ja luonnollista, mut kuka lapsi haluaa teininä löytää itsestään kuvan, jossa häntä imetetään..? Sitä paitsi, eikö imetys ole aika intiimi ja KAHDEN KESKINEN juttu vauvan ja äidin välillä, ei satojen, tuhansien muidenkin? En haluaisi itsestäni näkyvän muutenkaan mitään ruokailukuvaa, minulle se on sen verran "yksityinen" asia, että haluan ruokarauhan ilman kameroita.
Nimenomaan. Olen itse ainakin lähetellyt kuvia perheemme whatsapp-ryhmässä. Silloin niitä ei näe ylimääräiset puolitutut joiden ei tarvitse tietää elämästäni MITÄÄN. koko face on ihan turha ja ällöttävää huomiohuoraamista.