Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ole saanut postipaketin saapumisilmoitusta

Vierailija
17.11.2016 |

vaikka verkkokauppaostoksesta on jo yli viikko aikaa. Kävin katsomassa tilausvahvistuksen yhteydessä sähköpostiini saamalla seurantakoodilla, mikä on tilaukseni vaihe, ja sieltä kävi ilmi, että paketti on ollut noudettavissa jo viikon!

Minulle ei ole tullut saapumisilmoitusta postissa jaettavana lappuna, tekstiviestinä eikä sähköpostina. Jos en olisi itse tarkistanut tilannetta seurantakoodilla, en olisi tiennyt paketista mitään. Olisin saattanut odottaa yli sen viimeisen päivämäärän, kun se on noudettavissa. Arjen kiireiden keskellä se olisi voinut unohtua, kun luotin saapumisilmoitukseen.

Minulla on yksi ebaystä tilaamani paketti kerran jäänyt saapumatta. Syytin siitä myyjää, mutta nyt taisi oikea syyllinen selvitä: posti!!! Eikö postilla ole osoitettani?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/35 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko lähettäjä ilmoittanut numerosi väärin ja niin ollen tekstari mennyt vääärään numeroon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaiseni lähetti minulle paketin ja postin virkailija painosti laittamaan puhelinnumeron. No, mummilla ei ihan kaikki piuhat kulje suorassa ja puhelinnumeroon tuli yksi numero liikaa. Virkailija silti kirjoitti numeron lähetyksen kylkeen. Sitten ihmeteltiin kun ei pakettia kuulunut ja lopulta se palautui mummolle, joka joutui lunastamaan sen takaisin. Syy oli siinä, että jos paketissa on puhelinnumero, niin saapumisilmoitus lähetetään vain ja ainoastaan tekstarina siihen numeroon. Piti kolme kertaa soittaa Postin asiakaspalveluun ja reklamoida, että syy selvisi ja saatiin asia oikaistua. Mummolle annoin ohjeeksi, ettei enää laita puhelinnumeroa.

Vierailija
4/35 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummolle annoin ohjeeksi, ettei enää laita puhelinnumeroa.

eikö se olisi parempi neuvo, että laittaisi numeron oikein? Pitäähän se osoitekin laittaa oikein. 

Vierailija
5/35 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun menet selvittelemään asiaa postiin, niin muistutan ettei kyseessä ole tiskin takana olevien virhe.

Vierailija
6/35 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postin vika kun olette typeriä ja mokaatte niinkin yksinkertaisen asian kuin oikeiden yhteystietojen laitto! Mulle on tullut aina ilmoitus onnistuneesti koska tietoni ovat OIKEIN.

Vierailija
7/35 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummolle annoin ohjeeksi, ettei enää laita puhelinnumeroa.

eikö se olisi parempi neuvo, että laittaisi numeron oikein? Pitäähän se osoitekin laittaa oikein. 

Kuten sanottua, sillä ei ihan täysillä kulje enää tuo kirjoitustaito. Osoite on vanha tuttu monen vuoden ajalta ja siinä on vain pari numeroa. Osoite on osoitekirjassa (joka on täynnä, siinä ei ole tilaa puhelinnumerolle), puhelinnumeron joutuisi luettelemaan. Ei mitään järkeä lähteä puhelinnumerorumbaan, pistäköön osoitteella niin kuin aina ennenkin.

Vierailija
8/35 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Postin vika kun olette typeriä ja mokaatte niinkin yksinkertaisen asian kuin oikeiden yhteystietojen laitto! Mulle on tullut aina ilmoitus onnistuneesti koska tietoni ovat OIKEIN.

Ai mun mummo oli typerä, kun oli laittanut osoitteen oikein ja virkailija alkoi peänätä puhelinnumeroa? Jonka mummoni luetteli niin epävarmasti, että meni sitten väärin? Virkailija sen kirjoitti. Osoite oli OIKEIN.

9/35 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postissa ei nykyään toimi enää mikään. Todella huonoksi on toiminta mennyt. Vielä jokin aika sitten postista tuli toinen saapumisilmoituslappu, jos paketti seisonut siellä jonkin aikaa noutamatta.

Kesälomalla ei kannata tilata mitään, mikä mahdollisesti tulee postipakettina. Säilytysaika on 14 pv ja pakettipuolen posti vähät välittää, vaikka kirjepuolella on jakelunkeskeytys/edelleenlähetys, josta selviää, ettei kotiosoitteessa olla.

Vierailija
10/35 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin olin laittanut verkkokaupan lomakkeeseen oikeat tiedot (osoite, s.posti ja puh.nro), tarkistin sen verkkokaupan tilausvahvistuksesta. En myöskään usko, että verkkokauppa olisi näpytellyt erikseen puh.nroni ja s.postiosoitteeni postille, vaan eiköhän heillä tiedot siirry automaattisesti postille. Vastaanottajan tiedoissa siis tuskin on vikaa, vaan vika on jotenkin postin toiminnassa. Tämä lienee jo toinen kerta putkeen, kun en saa postilta saapumisilmoitusta. Nyt syytän ebay-tilaukseni saapumattomuudesta postia. Tuskin yhteensattumaa? Ehkä heillä on jokin virhe järjestelmässä?

ap.

Vierailija
11/35 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tilasin verkkokaupasta tuotteen ja toimitus oli Postin Express Business Day eli toimitus seuraavana päivänä klo 14 mennessä. No, ei tullut pakettia seuraavana päivänä ja seurannasta näki, että paketti oli käynyt ovella, "vastaanottajaa ei tavoitettu" ja sitten viety jonnekin jakeluvarastolle. Seuraavana päivänä tuli lappu, että paketin saa hakea seuraavana työpäivänä. Eli tilasin keskiviikkona, torstaina ei tapahtunut mitään, perjantaina tuli lappu että saa hakea maanantaina. Mitävittua. Ongelma oli kuulemma siinä, että vaikka oli annettu puhelinnumerot ja kaikki, niin pakettia ei tuoda vastaanottajalle, jos alaovi on lukossa. Ei vaikka paketin päällä komeilisi puhelinnumero. Ei, koska "tähän pakettipalveluun ei sisälly soittaminen". Edelleenkään en tuota tietoa löydä mistään Postin sivuilta. Vittu mitä paskaa.

Vierailija
12/35 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai mun mummo oli typerä, kun oli laittanut osoitteen oikein ja virkailija alkoi peänätä puhelinnumeroa? Jonka mummoni luetteli niin epävarmasti, että meni sitten väärin? Virkailija sen kirjoitti. Osoite oli OIKEIN.

Smartpost-paketti toimii juuri noin, vastaanottaja saa saapumisilmoituksen tekstarilla. Jos taas tekstaria ei ala kuulumaan, silloin voi tarkistaa paketin kulun lähetyksenseurannasta. Itse teen niin, että kun asiakas lähettää tiskiltä smartpost-paketin, kerron, että lähettäjän saamassa kuitissa on paketin lähetystunnus, jota voi käyttää juuri siinä tapauksessa, että jos jonkun virheen vuoksi vastaanottaja ei saisikaan tekstiviestiä.

Vierailija
13/35 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on jäänyt parikin kertaa tulematta ilmoitustekstiviesti. Jos en olisi osannut odottaa pakettia, niin takaisin olisivat lähteneet. Osoitetiedot ja puhelinnumero olivat ihan täsmälleen oikein, mutta Postin järjestelmässä oli jotain vikaa. Sain hakukoodin (smartautomaatti) Postin asiakaspalvelusta.

Vierailija
14/35 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiamiespostissa työskennellyt kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Smartpost-paketti toimii juuri noin, vastaanottaja saa saapumisilmoituksen tekstarilla. Jos taas tekstaria ei ala kuulumaan, silloin voi tarkistaa paketin kulun lähetyksenseurannasta. Itse teen niin, että kun asiakas lähettää tiskiltä smartpost-paketin, kerron, että lähettäjän saamassa kuitissa on paketin lähetystunnus, jota voi käyttää juuri siinä tapauksessa, että jos jonkun virheen vuoksi vastaanottaja ei saisikaan tekstiviestiä.

Niin toimii, siksi sen mummon ei olisi kannattanut outoa numerosarjaa siihen laittaa. Sitäpaitsi olisitpa ollut kuuntelemassa miten helppoa oli saada mummolta tuo lähetyksenseurannan lähetystunnus puhelimitse... Minun mummoni ei kykene käyttämään tuollaista palvelua, joten ohjeistin ettei jatkossakaan käytä muuta kuin nimeä ja osoitetta pakettia lähettäessään.

Vierailija
15/35 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On käynyt itseasiassa montakin kertaa samoin. Paketti makaa postissa mutta eivät vaivaudu siitä ilmoittamaan. Postiin ei oikeasti voi luottaa enää ollenkaan.

Vierailija
16/35 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en tarvitse nopeasti paketin sisältöä, kostan tämän postille niin, että en nouda pakettia ennen kuin toiseksi viimeisenä noutopäivämääränä. Haluan että heidän varastonsa ruuhkautuvat, koska eivät osaa lähettää saapumisilmoitusta!!! Ehkä ruuhkautuminen saa heidät parantamaan logistiikkaansa ja suhtautumaan huolellisemmin työhön.

ap.

Vierailija
17/35 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posti ei ole enää luotettava.

Vierailija
18/35 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä pari kertaa jääny tieto tulematta. Toisen lähettäjä laitto paketin lähtiessä seurantakoodin ja toiselta sain sen, kun reklamoin paketin viipymisestä (tais olla 2pv säilytysaikaa jäljellä).

Vierailija
19/35 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska en tarvitse nopeasti paketin sisältöä, kostan tämän postille niin, että en nouda pakettia ennen kuin toiseksi viimeisenä noutopäivämääränä. Haluan että heidän varastonsa ruuhkautuvat, koska eivät osaa lähettää saapumisilmoitusta!!! Ehkä ruuhkautuminen saa heidät parantamaan logistiikkaansa ja suhtautumaan huolellisemmin työhön.

ap.

Onko oikee posti jossa asioit? Jos, niin ok, muussa tapauksessa teet vaan kiusaa. Omassa tapauksessa postin palvelut kaupassa eli heillä ei osaa eikä arpaa tohon saapumisesta ilmottamiseen.

20/35 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posti voisi lopettaa Smart-adjektiivin käytön. Mikään toiminnassa ei vaikuta tuolta.