En ole saanut postipaketin saapumisilmoitusta
vaikka verkkokauppaostoksesta on jo yli viikko aikaa. Kävin katsomassa tilausvahvistuksen yhteydessä sähköpostiini saamalla seurantakoodilla, mikä on tilaukseni vaihe, ja sieltä kävi ilmi, että paketti on ollut noudettavissa jo viikon!
Minulle ei ole tullut saapumisilmoitusta postissa jaettavana lappuna, tekstiviestinä eikä sähköpostina. Jos en olisi itse tarkistanut tilannetta seurantakoodilla, en olisi tiennyt paketista mitään. Olisin saattanut odottaa yli sen viimeisen päivämäärän, kun se on noudettavissa. Arjen kiireiden keskellä se olisi voinut unohtua, kun luotin saapumisilmoitukseen.
Minulla on yksi ebaystä tilaamani paketti kerran jäänyt saapumatta. Syytin siitä myyjää, mutta nyt taisi oikea syyllinen selvitä: posti!!! Eikö postilla ole osoitettani?
Kommentit (35)
Mulle kävi kerran niin, että saapumisilmotusta kun ei kuulunut, niin huomasin sitten kans sieltä seurannasta että on tullu ja kävin hakemassa. Seuraavana päivänä löysin postin saapumisilmotuksen meidän pihasta! Meillä on vielä kaiken lisäks postilaatikot ihan eri paikassa naapurin pihassa (rivari) että en tiedä onko sitä lappua sit yritetty tuoda meidän ovelle. Meillä on kuitenkin lasitettu kuisti ja ne lasit on ollu kokonaan kiinni eli jos siellä on joku käynyt, oli kyllä osannut laittaa ovet takaisin kiinni. Mutta silti lappu on heivattu pihaan. Häh.
Vierailija kirjoitti:
Koska en tarvitse nopeasti paketin sisältöä, kostan tämän postille niin, että en nouda pakettia ennen kuin toiseksi viimeisenä noutopäivämääränä. Haluan että heidän varastonsa ruuhkautuvat, koska eivät osaa lähettää saapumisilmoitusta!!! Ehkä ruuhkautuminen saa heidät parantamaan logistiikkaansa ja suhtautumaan huolellisemmin työhön.
ap.
Virheoletuksiasi:
paketin noutopiste ei lähetä sinulle saapumisilmoitusta. Noutopisteissä on sen verran tilaa, että ei ole väliä, milloin haet pakettisi. Noutopisteellä ei ole mitään yhteyttä jakeluun tai saapumisilmoitusten lähettämiseen, joten kostosi ei valitettavasti sen vuoksi osu.
Sinuna laittaisin vain palautetta postin asiakaspalveluun. Vaikka sillä ei tämä tapaus enää korjaannukaan, se on silti ainoa, mitä voi tehdä.:/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska en tarvitse nopeasti paketin sisältöä, kostan tämän postille niin, että en nouda pakettia ennen kuin toiseksi viimeisenä noutopäivämääränä. Haluan että heidän varastonsa ruuhkautuvat, koska eivät osaa lähettää saapumisilmoitusta!!! Ehkä ruuhkautuminen saa heidät parantamaan logistiikkaansa ja suhtautumaan huolellisemmin työhön.
ap.
Onko oikee posti jossa asioit? Jos, niin ok, muussa tapauksessa teet vaan kiusaa. Omassa tapauksessa postin palvelut kaupassa eli heillä ei osaa eikä arpaa tohon saapumisesta ilmottamiseen.
Mistä noin päättelet? Pakettikortit revitään irti vasta noutopisteessä silloin kuin ne hyllytetään. Siellä ne myös leimataan, että tietää mistä postista hakea. Ja sit laitetaan kirjeiden mukana matkaan. Tekstarit lähtee automaattisesti, kun hyllytetään.
Vierailija kirjoitti:
Minä tilasin verkkokaupasta tuotteen ja toimitus oli Postin Express Business Day eli toimitus seuraavana päivänä klo 14 mennessä. No, ei tullut pakettia seuraavana päivänä ja seurannasta näki, että paketti oli käynyt ovella, "vastaanottajaa ei tavoitettu" ja sitten viety jonnekin jakeluvarastolle. Seuraavana päivänä tuli lappu, että paketin saa hakea seuraavana työpäivänä. Eli tilasin keskiviikkona, torstaina ei tapahtunut mitään, perjantaina tuli lappu että saa hakea maanantaina. Mitävittua. Ongelma oli kuulemma siinä, että vaikka oli annettu puhelinnumerot ja kaikki, niin pakettia ei tuoda vastaanottajalle, jos alaovi on lukossa. Ei vaikka paketin päällä komeilisi puhelinnumero. Ei, koska "tähän pakettipalveluun ei sisälly soittaminen". Edelleenkään en tuota tietoa löydä mistään Postin sivuilta. Vittu mitä paskaa.
Minulla myös samankaltainen tarina tuosta Express Business Day- toimituksesta.
Tilasin verkkokaupasta paketin, joka toimitetaan kotiin tuon palvelun vuoksi.
- ovikello soi, lähden alakertaan avaamaan ovea, ja saadessani oven auki tajuan että auto kurvaa jo pois pihasta! Heiluttelen perään että pysähtyisi, noh ei se minua huomaa.
- ovikellon soiton ja oven avaamisen välillä oli n. 15 - 20 sekuntia. Edes minuuttia ei siellä ovella odotettu, ei soitettu ovikelloa toista kertaa, puhelinnumerooni ei tietenkään soiteta! (sitä en edes odottanut, koska odotan postilta ainoastaan minimisuoritusta ja olen tyytyväinen jos edes siihen pystyisivät) vaan kaasu pohjassa jättämään lappua "yritetty toimittaa, jaada jaada jaada.."
Niin paskaa palvelua jatkuvasti saa postilta että hermo menee jo etukäteen, jos tietää että pitää olla postin kanssa tekemisissä.
Laitoin samantien palautetta myös yritykseen, joka maksaa tuosta "palvelusta", että aivan turhaa siitä on senttiäkään extraa maksaa, kun minimitoteutus jää käteen lopulta kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap.
Virheoletuksiasi:
paketin noutopiste ei lähetä sinulle saapumisilmoitusta. Noutopisteissä on sen verran tilaa, että ei ole väliä, milloin haet pakettisi. Noutopisteellä ei ole mitään yhteyttä jakeluun tai saapumisilmoitusten lähettämiseen, joten kostosi ei valitettavasti sen vuoksi osu.
Sinuna laittaisin vain palautetta postin asiakaspalveluun. Vaikka sillä ei tämä tapaus enää korjaannukaan, se on silti ainoa, mitä voi tehdä.:/
Korjaus: paperinen saapumisilmoitus toki lähtee noutopisteeltä eteen päin, mutta jos se ei tule perille, se ei siis johdu noutopisteestä vaan jakelusta. Toki noutopistekin voi mokata saapumisilmoituksen kanssa, jos se ei muista lähettää sitä eteen päin.
Ihan normi.
Muukin posti aina viikon myöhässä.
Ulkomailta tilatut häviää heti tullin jälkeen jos vähänkin näyttää et vois sisältää jotain arvokasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap.
Onko oikee posti jossa asioit? Jos, niin ok, muussa tapauksessa teet vaan kiusaa. Omassa tapauksessa postin palvelut kaupassa eli heillä ei osaa eikä arpaa tohon saapumisesta ilmottamiseen.
Mistä noin päättelet? Pakettikortit revitään irti vasta noutopisteessä silloin kuin ne hyllytetään. Siellä ne myös leimataan, että tietää mistä postista hakea. Ja sit laitetaan kirjeiden mukana matkaan. Tekstarit lähtee automaattisesti, kun hyllytetään.
Näin sano noutopisteen ja postin edustajat, kun reklamoin.
tarkastin omat tietoni ja silti ei tullut ilmoitusta
Kirjoitellaanpa nyt sitten vaikka tänne. Tilasin kesäkuun lopussa Kiinasta tuotteita. Myyjä ilmoitti, että lähetyksessä saattaa kestää kolme kuukautta. Rupesin ei selvittelemään, missä tilaukseni suhteen mennään. Selvisi, että ko. paketti oli tullut lähipostiini 21.7. ja lähetetty kaksi viikkoa myöhemmin takaisin myyjälle, koska en ollut sitä noutanut. Saapumisesta ei tullut minulle minkään sortin lippua, lappua, tekstiviestiä, sähköpostia etc. 17Trackin seurannasta näkee, että paketti on palautunut lähtömaahan kolmisen viikkoa sitten, mutta tuotteen myyjälle se ei ole vielä palautunut vaan pyörii jossain kuriirifirman varastossa.
Olen jo vuosia sitten menettänyt luottoni Suomen Postiin, mutta siitä huolimatta olisi kiva tietää mikä on heidän vastuunsa tällaisessa asiassa, kun saapumisilmoitusta ei vain tule. On ainakin täysin naurettavaa väittää, että "teimme kaikkemme, mutta emme kaikesta huolimatta saaneet paketin vastaanottajaa kiinni".
Minullekin on käynyt tämä. Paketista ei tullut koskaan mitään ilmoitusta, ei paperista eikä tekstaria, ja yhteystiedot numeroineen oli kyllä annettu oikein. Lopulta minulle tuli maksupalautus ko. nettikaupasta ja olin aivan kysymysmerkkinä. Asiakaspalvelusta selvisi että paketti oli palautettu noutamattomana.
Meillä menee usein postia väärään osoitteeseen. Toisella suunnalla tässä kaupungissa on hieman samantapainen kadunnimi ja nykyään siinä asuvat eivät enää viitsi palautella meidän posteja minnekään. Siellä on tietenkin postinumerokin aivan erilainen, joten aika tavalla kummastuttaa. Miten posti voidaan lajitella pelkän kadunnimen perusteella kun eikö aina painoteta sitä postinumeron oikeellisuutta? Olen kuvitellut että lajittelu tapahtuu ensin sen perusteella ja sitten tarkennetaan kadunnimellä, mutta ilmeisesti näin ei olekaan.
Juu kyllä paketit menee niillä sekaisin nykyjään liian helposti.. viimeksi väärään Smartpost automaattiin tuli paketti päivän normia myöhässä. Ja sit lähettäjä oli jättänyt yhden numeron pois nii en saanu lokerokoodia.
Ja paljo sälää tullu Kiinasta vuosien varrella ja ainoat mitkä jääneet tulematta on suomen posti hävittäny :D
Seuraan aina Omapostista, koska voi hakea!
Aivan sama tuleeko ilmoitus vai ei.
Vuodet kuluu eikä posti haluaa parantaa toimintatapojaan. Mullekin tulee vaihtelevalla menestyksellä saapumisilmoitukset sekä puhelimeen että meiliin. No onneksi pystyn ite seuraamaan paketin kulkua. Laihaakin laihempi lohtu :/
Posti on pilannut palvelunsa ulkoistamalla postipisteet kaupoille yms. Ne siellä hyppää kassan ja postin väliä, että ihmekös jos unohtaa mihin kohtaan pakettien lajittelua jäi tai pakettikortti jää irroittamatta.
Yhtään ongelmaa ei ollut silloin, kun oli oikea posti, jossa käsiteltiin vaan postia. Vaikka onhan niitäkin vielä muutamia Suomessa. Harmikseni meidän kaupungin oma lakkautettiin.