Kauanko teillä on kestänyt kännykät käytössä? Montako vuotta?
Onko kellään enää käytössä iPhone 5 puhelinta? Tai iPhone 4?
Kommentit (39)
Mulla on nokialainen symbian-puhelin vuodelta 2004. Hyvin pelittää, akkukin kestää lataamatta liki viikon.
Varmaan viides tai kuudes vuosi menossa tän simpukan kanssa. En huoli älyluuria tietoturva-ja kestävyyssyistä. Jokavuotinen uusiminen on hullujen hommaa.
Kaikki on kestäneet niin kauan kuin olen käyttänyt. Olen vaihtanut muista syistä. Viimeksi, koska 3G:n netti oli käyttökelvoton. 21M liittymä, todellinen nopeus 1M tai alle. Saunalahti.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki on kestäneet niin kauan kuin olen käyttänyt. Olen vaihtanut muista syistä. Viimeksi, koska 3G:n netti oli käyttökelvoton. 21M liittymä, todellinen nopeus 1M tai alle. Saunalahti.
Ja sanomattakin on selvää, että operaattori vaihtui myös.
Mun Lgg2 on kolme vuotta vanha. Tominut kuin unelma.
Sonyn Android-vehje ollut käytössä jotain neljä vuotta. Käy ja kukkuu edelleen. Vähän kosmeettisia vaurioita.
Yksikään puhelin ei ole vanhuuttaan rikkoutunut. Yksi putosi vesiämpäriin ja muuten olen vaihdellut ihan turhamaisuuttani, kuten ihmisillä on yleensä tapana.
Vain ensimmäinen kännykkä piti poistaa käytöstä teknisen ongelman takia, Nokia 3110 kuuloke rupesi katkomaan ääntä niin ettei soittajan asiasta saanut enää selvää. Taisi olla vm. 1997 tai 98, ostin kylläkin käytettynä sen vuonna 2000. Seuraava puhelin taisi tulla 2004 tai 2005.
Mulla on Nokia 6 kännykkä ollut nyt tasan 5 vuotta.
Kohta puoliin pitänee ostaa jo uusi.
Samsung vm. 2014, lasi halki, mutta toimii.
Nykyinen puhelin ollut käytössä hiukan yli vuoden kun edellinen hajosi. Edellisen ostin 2015 eli 7 v. Sitä edellinen oli käytössä3 v.
Nokian peruskännykkä ollut jo 19 vuotta käytössä. Uusien akkujen hommaaminen on vaikeutunut. Kuoretkin on pitänyt uusia.
Älypuhelimet pitää uusia 3-5 vuoden välein riippuen valmistajasta. Tämä johtuu tietoturvapäivitysten loppumisesta ja näin järjestelmä muuttaa turvattomaksi..
Neljä vuotta, paitsi ne kaikki mitkä olen pudottanut ja hajottanut.
Yksikään puhelin ei ole lakannut toimimasta, olen hankkinut uuden muista syistä. Merkkejä Nokia, Honor ja Xiaomi.
Samsungin perusnäppäinpuhelin reilut 11 vuotta tähän mennessä.
Edellinen iPhone SE kesti 5 vuotta. Tässä alkoi olemaan samaa vikaa kuin kaikissa aiemmissa kännyköissä, eli akun kulutus. Hankin viime talvena iPhone 13 Mini. Saa nähdä saako jatkossa enää näitä pienempiä kännyköitä.
Monia vuosia kestänyt.