Missä yöpyä matkalla lappiin
Olen ajamassa pk-seudulta Muonioon ja takaisin.Perillä olen pari päivää.Reissu toistuu muutaman viikon kuluttua uudelleen.Olen ainoa kuski.Onko ideoita missä voisin nukkua noin puoli välissä matkaa suht edullisesti?Yhteensä siis neljä kertaa.
Matka on aika pitkä yksin ajettavaksi talviaikaan,kokemusta on.En haluaisi ottaa riskejä joten mielelläni nukun,mutta paljon en voi maksaa neljästä yöpymisestä.Ei ole tuttuna matkan varrella,vasta siellä pohjoisessa.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viitasaari? Vielä lähempänä puoliväliä.
Viitasaari lähmpänä pk- seutua kuin vaikka Oulu? Jos lähtee illalla, niin sitten ok paikka yöpyä :)
Toivottavasti ap jaksaa kerrallaan ajaa pidemmälle...
Jyväskylään vertasin.
Ei kukaan jaksa suositella sulle mitään. Etsi itse!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ajamassa pk-seudulta Muonioon ja takaisin.Perillä olen pari päivää.Reissu toistuu muutaman viikon kuluttua uudelleen.Olen ainoa kuski.Onko ideoita missä voisin nukkua noin puoli välissä matkaa suht edullisesti?Yhteensä siis neljä kertaa.
Matka on aika pitkä yksin ajettavaksi talviaikaan,kokemusta on.En haluaisi ottaa riskejä joten mielelläni nukun,mutta paljon en voi maksaa neljästä yöpymisestä.Ei ole tuttuna matkan varrella,vasta siellä pohjoisessa.
Itsellä on tapana etsiä joku rauhaisampi sivutie ja laittaa teltta tienvarteen. Halvempaa ja kätevämpää kuin hotelliyöpyminen.
Vois kuvitella, että ap on ajamassa Suomea halki nyt lähiaikoina, telttailu tässä säässä ja pimeydessä on tietysti yksi vaihtoehto sekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on tapana etsiä joku rauhaisampi sivutie ja laittaa teltta tienvarteen. Halvempaa ja kätevämpää kuin hotelliyöpyminen.
Vois kuvitella, että ap on ajamassa Suomea halki nyt lähiaikoina, telttailu tässä säässä ja pimeydessä on tietysti yksi vaihtoehto sekin.
Hyvin tuo on onnistunut ympäri vuoden.
Joo,nyt ei ole kyllä kamiinaa talvitelttailua ajatellen :).Muuten hyvä.Ap
Vierailija kirjoitti:
Joo,nyt ei ole kyllä kamiinaa talvitelttailua ajatellen :).Muuten hyvä.Ap
Kamina on toki kiva mutta kyllä useimmat esim hiihtovaelluksia harrastavat tyytyvät ihan perinteiseen kaminattomaan telttaan ja talvimakuupussiin. Nopeesti maksaa investointi itsensä takaisin jos reissuja on useempia tulevaisuudessa :-)
Tää telttailu jää nyt kyllä,mutta kiitos vinkistä.En telttaile yli -30 asteessa,mikä on kun mennään.Ap
Kyösti-setä Viitasaarelta ottaa sinut. Mielellään luokseen yöksi. Halutessasi voin olla myös täti.
Vierailija kirjoitti:
Katso booking.comin kautta, meitä on menossa 3aik.+2lasta Tornion Park Hotelliin yöksi viikonloppuna ja hinta iltasaunan ja aamiaisen kera oli 179€. Huoneena Junior Sviitti, josta käyttävät myös nimitystä perhehuone kun vuodesohvaa käytetään myös nukkumiseen😺
Kokeileppas Hotel Pohjanhovia Kempeleessä, 120€ 2aik.2lasta aamiaisen kanssa. Minkälainen teidän kokoonpano oli, oliko kaikki aikuisia vai miten. Muista että aina voi ottaa varavuoteen huoneeseen🙂
Sorry, mutta ei Kempelessä ole Hotel Pohjanhovia, se on Rovaniemellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aaa,tiedän että Oulu on puolivälissä.Suositelkaa paikkaa,siis edullista yöpymispaikkaa ei paikkakuntaa.Kiitos.
Oulussa on omenahotelli. Käviskö se?
Oulussa muuten EI ole enää Omenahotellia..
No mun ehdotukseni on Oulun Pikisaaressa Turusen Saha Guesthouse tai sitten joku Kempeleen moottorimaja.
Minusta tuo autojuna oli hyvä ehdotus! Ap?
Yövyin poikaystävän kanssa viime kesänä Muoniossa tienvarsimökissä. En tiedä oliko tästä bookingissa mitään mainintaa mutta tienvarressa oli kyltti ja puhelinnumero. Hinta oli 50 euroa/yö, joka sisälsi ison mökin, saunan ja vieressä oli vielä kota.
Tosin nyt, kun mietin asiaa niin en tiedä oliko mökeissä lämmitystä ja vessana oli vain ulkohuussi, joten saattaa tälleen marraskuussa olla jo hieman vilpoinen. :-D
Jos kelpaa meille voi tulla yöksi tai sitten käyttää Oulun keskustan kämppää. Mökki on myös Kolarissa, mutta se taitaa olla liian lähellä Muoniota.
Jos autojuna ei kelpaa niin kokeile couchsurfingia
Suosittelen Air BNB:n kautta katsoa kämppiä, vaikka sitten Oulusta. Itse esim varannut Vaasasta ja Tampereelta reissuilla Air BNB kämpät ja ollut 30 e molemmin puolin per yö. Voi vaikuttaa jotenkin pelottavalta käyttää sellaista sivua, mutta hyvin toimii. Ihan yksityisihmiset siis vuokraavat kämppiään hotellin tavoin ja maksu suoritetaan PayPal tilin kautta.
Minä olen kyllä monesti ajanut yhtäsoittoa. Mutta ei siinä jyskyn ja oulun välissä palj tunnu olevan. Muuten olen löytänyt läheltä Kemiä halvimmat. Yks oli siinä keminsiltojen lähellä, cittarin takana ja toinen 2-30 km etelään, vähä tieltä syrjässä.
Vierailija kirjoitti:
Yövyin poikaystävän kanssa viime kesänä Muoniossa tienvarsimökissä. En tiedä oliko tästä bookingissa mitään mainintaa mutta tienvarressa oli kyltti ja puhelinnumero. Hinta oli 50 euroa/yö, joka sisälsi ison mökin, saunan ja vieressä oli vielä kota.
Tosin nyt, kun mietin asiaa niin en tiedä oliko mökeissä lämmitystä ja vessana oli vain ulkohuussi, joten saattaa tälleen marraskuussa olla jo hieman vilpoinen. :-D
Ap hakee yöpymispaikkaa pk-seudun ja Muonion puolivälistä, ei Muoniosta!
Kilometreissä laskettuna puoliväli on Oulua etelämpänä, mutta ajallisesti Oulussa, sillä siitä pohjoiseen tiet kapenevat ja nopeusrajoitukset laskevat. Jostain Oulun lähettyviltä olisi hyvä löytää yösija, mutta en osaa neuvoa itsekään, sillä kivoja paikkoja ei ole löytynyt.
Kärsämäellä on joku karsea motelli, ehkä 40 e/yö mainostaa tien varressa.