Mantelisilmät?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Ruskeat ryppyiset luomet päällä?
Ei välttämättä kyllä ole ruskeat. itselläni on kirkkaanvihreät mantelisilmät enkä omista mitään ryppyisiä luomia. :D mutta mantelisilmät ovat yleensä symmetriset, kissamaisen muotoiset ja niitä voi olla vaikka minkänäköisessä naamassa.
Koirilla termi mantelisilmät viittaa muotoon, silmät on mantelin muotoiset eikä pyöreät.
Esimerkiksi sellaiset kuin angelina joliella, beyoncella tai tai Mila Kunisilla.
Varmaan yleisin silmän muoto. Laita manteli kyljelleen ja katso muoto.
Aasialaisilla on kylläkin erittäin harvoin ns. mantelisilmät.
Arabeilla taas on usein, oikein sellaiset klassisen kauniit ja suuret mantelisilmät.
Angelina Joliella on kyllä aika isot silmät
Vierailija kirjoitti:
Aasialaisilla on kylläkin erittäin harvoin ns. mantelisilmät.
Arabeilla taas on usein, oikein sellaiset klassisen kauniit ja suuret mantelisilmät.
Mutta eikö tällainen muoto ole Suomalaisillakin ihan yleinen?
Anne Hathaway, Kim Kardashian, Angelina Jolie esim. Mantelinmuotoiset, värillä ei väliä.
Miksi mantelisilmät edes yhdistetään aasialaisiin, näyttääkö joku Angelina Jolie teistä aasialaiselta :D
Miksi kutsutaan sitä silmänmuotoa, jossa alaosa on suorempi ja yläosassa laajempi kaari esim. Jennifer Aniston?
h_ki kirjoitti:
Anne Hathaway, Kim Kardashian, Angelina Jolie esim. Mantelinmuotoiset, värillä ei väliä.
Annella on tosi siistit silmät
Kannattaa katsoa googlesta vaikkapa hakusanalla "eyeshapes" mitä kaikkia näitä muotoja nyt onkaan jos omien silmien muoto kiinnostaa. Mantelisilmät ovat mielestäni kauniit, ja niiden muotoa on helppo korostaa meikillä. Mutta toki silmät ovat vain yksi kasvojen osa, kokonaisuus ratkaisee.
Lapsena sain kuulla miten kauniit ja ihanat mantelisilmät Elinalla onkaan ja miten rumat ja kamalat itselläni on. Elinan silmät oli just sellaiset isot, vetiset mollosilmät joista kyynelkanavista näki suoraan Elinan aivotoiminnan.
Nykyään ilmeisesti sitten lienen ainakin silmieni osalta kaunistunut kun vihreitä "aasialaissilmiäni" on jokunen kiitellyt.
Sama se mulle on, pääasia että näkö toimii.
T. Hernenenä
Vierailija kirjoitti:
Lapsena sain kuulla miten kauniit ja ihanat mantelisilmät Elinalla onkaan ja miten rumat ja kamalat itselläni on. Elinan silmät oli just sellaiset isot, vetiset mollosilmät joista kyynelkanavista näki suoraan Elinan aivotoiminnan.
Nykyään ilmeisesti sitten lienen ainakin silmieni osalta kaunistunut kun vihreitä "aasialaissilmiäni" on jokunen kiitellyt.
Sama se mulle on, pääasia että näkö toimii.
T. Hernenenä
kuullostat katkeralta :D
Vierailija kirjoitti:
Miksi kutsutaan sitä silmänmuotoa, jossa alaosa on suorempi ja yläosassa laajempi kaari esim. Jennifer Aniston?
Olen miettinyt ihan samaa. En tiedä, mutta nätit nuo kumminkin ovat.
Mantelisilmiäkin on erivärisiä ja kokoisia.
Mantelisilmiä pidetään yleensä klassisen kauniina, vähän niinkuin ovaalin muotoisia kasvoja tai tiimalasivartaloa.
Mulle monesti kaverit sanoo kuinka nätit mantelinmuotoset silmät mulla on, mutta ite en oo koskaa kattonu nii tarkkaan jotain silmien muotoa tai muita pieniä yksityiskohtia.
Ruskeat ryppyiset luomet päällä?