Mitä työtön äiti voi antaa lapsilleen?
Siis millaisen elämän mallin hän pystyy antamaan lapsilleen ettei lapsetkin jää työttömiksi?
Kommentit (6)
Virallisesti olen työtön, saan liitolta rahaa ja olen työkkärin listoilla. Kuitenkin teen keikkatöitä niin paljon kuin vain mahdollista, olen työtön koska olen työnantajien mielestä liian nuori vakituiseksi.
Mielestäni voin tarjota paljon, olen 23vuotias raha-asiat kunnossa, säästötilillä pahanpäivänvara ja taas uusi matka suunnitteilla lapsen kanssa.
Mielestäni on tärkeää että lapseni oppii rahan arvon ja ymmärtää että velaksi ei todellakaan voi elää.
Tukea käymään koulunsa hyvin ja tukea kouluttautumaan.
Vierailija kirjoitti:
Tukea käymään koulunsa hyvin ja tukea kouluttautumaan.
Aina ei työllisty hyvin kouluttautunutkaan.
Lasta voi kannustaa hoitamaan koulun hyvin. Luoda myötämielistä ilmapiiriä jatko- opinnoille. Kannustaa kesätyön/keikkatyön hakuun, jo nuorena voi tarjoutua esim lumitöihin naapureille, hoitamaan lemmikkejä, lastenhoitajaksi tutuille jne. Opettaa rahan arvoa.
Näihin pystyy kuka vaan, kun vähän yrittää.
Miksi edes olisit ansiötöissä Suomessa? Palkat alhaiset, ja jos haluat isomman palkan niin joudut hankkimaan paperit vaikka mistä usean vuoden koulusta ja silti palkkasi tulee olemaan alhaisehko. Työttämänä saat kaikki tuet elämiseen, syömiseen hyvin ja saat ihanat 24 h vapaata aikaa itsellesi.
Suosittelen kouluttamaan lastasi luovemmaksi, vapaamielisemmäksi ihmiseksi joka yrittää etsiä itselleen reitin joka tekee hänet onneliseksi. En opettaisi hänelle sitä samaa lannistavaa paskaa mitä kaikki puliukko vanhemmat lapsilleen opettaa eli elämän "normeja" on koulutus + paperit, ansiötyö, vaimo, lapsi ja kuolema.
Voi hakea töitä. Siitä sitä mallia saa.