Onko joululahjatoiveeni vanhemmille mielestänne ok?
Minä ja veljeni olemme jo yli 20v.
Emme ole köyhiä, muttemme hyvätuloisiakaan. Meillä on perinne, että istumme ringissä ja avaamme aina yksi kerrallaan yhden lahjan. Nyt myös veljen lapset 2- ja 5v mukana.
Toivoin uuden kuoren puhelimeeni ja öljyvärit. Onko mielestänne kohtuutonta?
Lapsenlapsilleen kyllä ostavat 20-60€ legosettejä
Kommentit (13)
Jos sinulla on älypuhelin niin et ansaitse lahjaa lainkaan. Moni köyhä ei saa jouluna MITÄÄN. Myy se puhelin ja osta sillä jotain mukavaa köyhile.
ei ole kohtuutonta, onko joku väittänyt niin?
Ei ole kohtuutonta. Ja kyllä minä ainakin esitän toiveita, vanhemmat ostaa kuitenkin lahjoja, joten mielelläni annan sellaisia vaihtoehtoja joilla sitten myös teen jotakin, etteivät osta jotakin täysin turhaa krääsää josta en pidä.
Meillä aikuiset lapset saavat kirjoja, läppäreitä, suklaata jne. jokainen noin 200 eurolla. Paitsi se läppäri on kalliimpi.
Vierailija kirjoitti:
Sun ei kuulu enää esittää toiveita, lapsuus meni jo. Ei aikuisille tarvitse ostaa lahjoja.
Niin, ei tarvitse ostaa lahjoja mutta mitä jos joku silti haluaa niitä ostaa? Esim. mun äiti ja mummo ostaa mulle ja sisaruksille joka vuosi lahjat ja totta kai mieluummin pyydän heiltä jotain mitä tarvitsen kuin saan jotain turhaa koska he joka tapauksessa ostaa jotain vaikka sanoisi ettei tarvitse mitään.
Kyllä meillä porukat ostaa viä meille yli 30v "lapsille" lahjoja omasta tahdostaan. Ihan äiti kysyy oisko jotain mitä tarvisin/haluisin. Ja ihan voi paketissa olla arkipäivästä käyöttötavaraa, nytkin sanoin tarvitsevani pyyheliinoja.
Eiköhän kaikilla saa olla se omanlainen lahjaperinne.
Vierailija kirjoitti:
Sun ei kuulu enää esittää toiveita, lapsuus meni jo. Ei aikuisille tarvitse ostaa lahjoja.
no omat vanhemmat niille lapsille ne lahjat ostaa ei muiden tarvitse, en itse ainakaan osta kuin vanhemmilleni, en veljien lapsille, miksi ostaisin
ei ap
Kohtuuden määrittelee lahjan antaja ei sen pyytäjä.
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulla on älypuhelin niin et ansaitse lahjaa lainkaan. Moni köyhä ei saa jouluna MITÄÄN. Myy se puhelin ja osta sillä jotain mukavaa köyhile.
Jeesus mikä ääliö :D lahjoita itse koko omaisuutesi köyhille, törttö!!
Laadukkaat öljyvärit nyt on aika kalliita, mutta jos et kummoisia tarvitse niin ihan ok toive esittää kysyttäessä.