Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten pakastat jauhelihan?

lihanvatkaaja
16.11.2016 |

Oon aivan sukka keittiössä ja kaikissa ruokaan liittyvissä jutuissa. Yleensä pakastettaesa olen ostanut -30% lihoja pienissä pakkauksissa, ja laitan avaamattoman paketin pakastimeen. Nyt repäisin ja ostin tarjouksesta kilon möhkäleen jauhelihaa ja laitoin pienempiin osiin ja pakastimeen. Pysyyhän liha hyvänä, kun käärin mötikät tuorekelmuun (koitin puristella ilmoja pois), teippasin kelmun kiinni ja laitoin vielä ohueen pakastepussiin ja imin siitäkin epätoivoisesti ilmoja pois ja solmin pussin kiinni?

Mikä on sun mielestä paras ja toimivin tapa pakastaa jauhelihaa? Kiitos!

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ensin se täytyy tietenkin huuhdella hanan alla siivilässä.

Vierailija
2/19 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paista ensin ja pakasta vasta sitten. (Niksi-Pirkka)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo sinun tapasi on aivan hyvä.  

vakuumiin laittaminen olisi parempi jos on vakuumikone.

Vierailija
4/19 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sun tavassa mitään väärää ole, mutta itse laitan ohuena levynä isompaan "minigrip-pussiin", että saa sitten nopeasti sulaksi. Mahtuvat mukavasti päällekkäin pakkaseen.

Vierailija
5/19 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakasta jauheliha sukassa. Kun sulatat sen voit pursottaa siitä kätevästi lihapullia suoraan pellille paistoon.

Vierailija
6/19 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhenliha pitää aina pestä ennen käyttöä.

Vierailija
7/19 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaan sopiviin kokoihin, pakastepussiin littanaksi (sulaa aikanaan nopeammin) ja pussi kiinni. Tai koko höskä ostospakkauksessaan pakastimeen. Ei sen vaikeampaa.

Vierailija
8/19 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paista ensin ja pakasta vasta sitten. (Niksi-Pirkka)

Juu, mureke valmistuu sitten äkkiä kun on pakkasessa valmiiksi ruskistettua jauhenlihaa!

Vierailija
9/19 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ensin se täytyy tietenkin huuhdella hanan alla siivilässä.

Niin, ja mitä kauemmin huuhtelee, sitä pienempi on sen rasvapitoisuus, eli kun rasvaprossat laskee niin terveysprossat nousee, eli itse huuhtelen tosi pitkään, ja hoikkana oon pysynyt!

Vierailija
10/19 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tuo sinun tapasi on aivan hyvä.  

vakuumiin laittaminen olisi parempi jos on vakuumikone.

Mun ainut kodinkone on dildo!

Vierailija
11/19 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain pakastuspussiin möhkäle, jonka painelen aivan littanaksi. Suljen teipillä tai vaan solmin kiinni. Aika usein paistan sipulisilpun kanssa kypsäksi (esim. kaalilaatikkoa varten) ja maustan. Mulla on kierto aika nopeaa, joten en tarvitse mitään vacuumeja.

Vierailija
12/19 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennene pakastamista jauhelihalle kannattaa jutella mukavia, näin se viihtyy pakkasesssa pitempään.

Vierailija
13/19 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat takuutuoretta ja hyvin säilynyttä, niin (laatu)vakuumi ainut jossa säilyy hyvin ja pitkään!

Vierailija
14/19 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat takuutuoretta ja hyvin säilynyttä, niin (laatu)vakuumi ainut jossa säilyy hyvin ja pitkään!

Tuoretta pakastettua?

Vierailija
15/19 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosin laadukas vakuumikone on aika dyyris, ostin syksyllä jonkun saksalaismerkkisen ja maksoi melkein donan.

Vierailija
16/19 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuoretta pakastettua?

Siis että on tuoreenoloista vielä silloinkin kun sen ottaa pakkasesta :) Onko kellään rautalankaa..?

Vierailija
17/19 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista ommella saumat tarkasti ettei jää lankoja turhaan roikkumaan kun jäätyy kiinni.

Vierailija
18/19 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mikrottaa kevyesti ennen pakastamista nii ylimääräinen kosteus haihtuu. Tuo kosteus voi alkaa murentamaan lihaa jos tiiviisti pakattu ja lämpötila pakkasen puolella.

Vierailija
19/19 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!! Pakko huomauttaa! Jauhenliha pitää MUISTAA kuivata pesun jälkeen pakastaessa sitä(mielellään hiustenkuivaajalla), ettei pesussa käytetty vesi jäädy pakkasessa!!