Siis eikö Alkosta saa viinaa 18-vuotiaana?
Kommentit (10)
Väkeviä et saa kuin 20-vuotiaana.Siksi kait useisiin rafloihin on ikäraja 20 tai 21.Näin se on ollut vuosikymmenet.Olen 57 ja minun tullessa täysikäiseksi oli jo tämä laki.Kävin paikallisessa ravintolassa,oli oikein tanssiravintola,elävä musiikki,niinkuin silloin oli.Ikäraja oli 18,mutta sai väkeviä.Alkosta ei saanut.
Ei. Jos ostat pullon väkevää Alkosta, olet alkoholisoitumsvaarassa.
Jos ostat tiukkaa viinaa 18-vuotiaana baarissa, et ole vaarassa. Et myöskään ole vaarassa, jos ostat viinasi laivalta tai ulkomailta. Vain alkosta 18-19 -vuotiaana ostettu viina on vaarallista.
Väkeviä eli esim. viinaa voi ostaa vasta 20-vuotiaana.
Kyllä se on niin, että aina voi oppia uutta. En tiennyt tätä, vaikka ikää 41 vuotta.
Noin tosiaan oli myös 80-luvulla, jolloin täytin 18. Piti aina haetuttaa viinat pari vuotta vanhemmalla, koska en pitänyt – enkä pidä edelleenkään – oluesta ja viineistä vaan olen aina juonut mieluummin väkeviä.
Kyllä se Suomen pöljä laki niin vaan on. Itse kuulin tuosta ekaa kertaa 18-vuotiaana kun opiskelin anniskelupassia. Silloin olin vielä pitkälti kaljamies niin en ollut kiinnittänyt niin huomiota. 20-vuotispäivänä ostinkin sitten itselleni lahjaksi pullon Jallua ja Bushmillsiä :D
Aivan oikein.