Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei muut joulukortti-intoilijat! Tehdään joulukorttiaiheinen ketju!

Vierailija
16.11.2016 |

Minkälaisia kortteja lähetätte ja haluaisitte itse saada? Onko hyviä ideoita valmiista korteista, joissa olisi jotain erityistä?

Itse olen jonkun verran taiteillut omia kortteja, piirtämällä jouluaiheisia kuvia, varsinaista askartelua ei ole tullut tehtyä, mutta josko saisi vinkkiä siihenkin?

Oma lempparipaikka valmiille korteille on ehdottomasti tämä:

http://www.luonnonperintosaatio.fi/fi/joulukortit

Pyy ja punatulkku erityisen jouluisia, ja menee vielä rahat toiminnan hyväksi. Tykkään itse luontoaiheisista korteista erityisen paljon, vaikka tietysti kaikkien korttien saaminen on ihanaa!

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole Pintrestissä tai Facebookissa niin ideoita itsetehtyihin kortteihin voi katsoa vaikkapa askartelukauppa Sinellin nettisivuilta.

22/32 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tänään tuli se massapostituskuori postin mukana. mikä sen idea edes on o___O ?

Idea on myös se, että kun postittaa kortit siinä kuoressa niin voi ostaa joulupostimerkkejä, jotka on 90 snt kappale. Normaali ykkösluokan merkki maksaa 1,10€.

Ei se punainen kuori ole pakollinen. Joulukortit kulkevat ilman sitä kuortakin noilla joulupostimerkeillä. Viimeinen postituspäivä vaihtelee joulupostimerkin maksuarvon mukaan.

Itse tykkään askarrella joulukortit. Etsin ideoita netistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kortit ainakin pysyy siistimpinä kun laittaa ne siihen kuoreen. Eivät pyöri siellä postilaatikon pussissa ruttuun.

Vierailija
24/32 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postimerkki maksaa 1,2€ ykkösluokassa.

Vierailija
25/32 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Postimerkki maksaa 1,2€ ykkösluokassa.

Mutta joulumerkit sen 0.90€. Sekin on mielestäni paljon. Joka vuosi nuokin nousee.

Vierailija
26/32 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyköhän viime vuoden merkit, vai pitääkö niihin ostaa joku lisämerkki... Jäi muutama yli, kun tyhmänä ostin merkit ihan vaan ruokakaupasta enkä postista niin joutui ottamaan kokonaisia arkkeja...

Vierailija
27/32 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyköhän viime vuoden merkit, vai pitääkö niihin ostaa joku lisämerkki... Jäi muutama yli, kun tyhmänä ostin merkit ihan vaan ruokakaupasta enkä postista niin joutui ottamaan kokonaisia arkkeja...

Viime vuonna ainakin niitä sopi käyttää, mutta tosiaan piti ostaa lisämerkkejä jotta arvo oli sen hintaisen joulumerkin veroinen.

Vierailija
28/32 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime vuonna ainakin niitä sopi käyttää, mutta tosiaan piti ostaa lisämerkkejä jotta arvo oli sen hintaisen joulumerkin veroinen.

*hintaisen=hetkisen.

Vierailija
29/32 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain sivustoja, josta saisi inspiraatiota itse tehtyihin kortteihin?

Käytätkö Pinterestiä? Sieltä saa mun mielestä hyvin ideoita käsityöjuttuihin.

Vierailija
30/32 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan ihan marketista kortit, mutta tykkään valita jokaiselle saajalle erilaisen. Aiempina vuosina olen kyllä myös askarrellut itse, nyt ei ole vuosiin ollut oikein sellaista fiilistä. Totta on, että joulumerkin hinta nouse vuosi vuodelta ja kyllähän se pikkuisen kirpaisee. Maksoin 20 merkistä 18e tänä vuonna, enemmän kuin itse korteista. Tämän vuoden joulumerkki tosin on mielestäni yksi suloisimmista vuosiin!

Vierailija
31/32 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein viime vuonna tälläset: http://www.imgrum.net/media/1140594544417036846_2273488701

Haluaisin taas tehdä jotain niin, että lapsen jälki näkyy, muttei kuitenkaan valokuvaa. Mikähän ois hyvä...

Vierailija
32/32 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau, olipa hienoja nuo vanerikortit! En ole noista tiennytkään. Kiitos kovasti linkistä sen laittajalle!

Ideoita kortteihin löytyy helposti englanninkielisillä hakusanoilla:

diy cards, diy christmas cards, holiday cards. (diy =do-it-youself eli tee-se-itse)

Etenkin googlen Kuvahaulla löytyy vaikka mitä linkkejä.

Ei aina ole ohjeita eikä tarvitse välttämättä kieltäkään osata, mutta saa ideoita ja niitä voi itse tekevänä kopioida itselleen sopivana tai sovittaa omiin tarvikkeisiinsa.

Kaupoissa on myös sellaisia Card Crafts -lehtiä, joissa aina ajankohtainen teema, joissakin papereita ilmaiseksi mukana tai leimapohjia.