Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luuletteko te, jotka pidätte mielessänne muita pilkkananne tms olevanne jotenkin heitä parempia ihmisiä?

Vierailija
16.11.2016 |

Kun vallalla oleva trendi tuntuu olevan, että ei kerrota toisille, jos pidetäänkin tätä ihan pilkkanaan tms. Annetaan toisen olla itselle ihan hyvä ja ystävällinen, noukitaan ikään kuin rusinat pullasta ja samalla arvostus toista kohtaan on nolla!
Se, että kykenette salaamaan toiselta tällaisen asian mutta silti jatkamaan "ystävyyttä" kertoo sen, että te olette epärehellistä sakkia. Ette ole suoria. Ei teidänlaisianne voi arvostaa.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ihan varma, mitä tarkoitat. Minä pilkkaan mielessäni kaikkia, jotka se ansaitsevat ja kaikki ansaitsevat. Minä itsekin, varsin usein. En voisi olla kaveri tai ystävä sellaisen kanssa, joka vaatisi, että pidän häntä virheettömänä ja täydellisenä. Sellaisen kanssa olisi myös hyvin vaikea tehdä töitä.

Miksi? Miksi asioita pitää lähestyä pilkan ja mollaamisen kautta? Eikö tuollainen elämä ole hyvin raskasta?

No minkä mä sille voin, että useimmat ihmiset tekevät ja sanovat jatkuvasti jotain typerää? Myös minä itse teen niin. Mitä mun sinun mielestäsi pitäisi siinä tilanteessa tehdä, nauraa suoraan päin naamaa ja sanoa että olitpa typerä? Eikö se ole paljon parempi, että on ystävällinen eikä lauo totuuksia, jotka tietää että voi loukata?

Ei vaan ehkä kannattaisi tarkastella kriittisesti SINUN oikeuttasi määritellä typerä. Ei sinulla ole sitä. Sinussa on vikaa, jos määrittelet toisten tekemisiä typeräksi, kun se on vain ja ainoastaan sinun paskainen mielipiteesi. Olisi todellakin oikein! SINULLE, että kertoisit toisillekin, millainen arvostelija oikein oletkaan. Niin kukaan ei vaivautuisi olemaan sinulle ystävällinen.

Minä koen, että voin ajatella "hehheh onpas hölmöSTI Ajateltu/tehty/tms" JOS tuon aina kertoisin vastapuolelle ottaisi hän sen mahdollisesti ja todennäköisesti henkilökohtaisesti "x mielestä minä olen hölmö" mutta ne ovat kaksi eri asiaa. On siis parempi hymähdellä vain mielessään kun toinen on hölmö kuin pahoittaa toisen mielen ja

Mahdollisesti viedä itsetunnon. Monta kertaa se voisi kallistua jopa koulukiusaamisen puolelle...

No tuollainen on vielä normaalia, mutta kun on ihmisiä, jotka pitävät sitten itseään samalla muita parempina ihmisinä, mutta eivät vahingossakaan paljasta sitä toiselle, että katsovat tätä alaspäin.

No jos se toinen on niin tyhmä, ettei tajua sitä ylenkatsetta, niin mitä haittaa siitä on kenellekään?

Vierailija
22/35 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ihan varma, mitä tarkoitat. Minä pilkkaan mielessäni kaikkia, jotka se ansaitsevat ja kaikki ansaitsevat. Minä itsekin, varsin usein. En voisi olla kaveri tai ystävä sellaisen kanssa, joka vaatisi, että pidän häntä virheettömänä ja täydellisenä. Sellaisen kanssa olisi myös hyvin vaikea tehdä töitä.

Miksi? Miksi asioita pitää lähestyä pilkan ja mollaamisen kautta? Eikö tuollainen elämä ole hyvin raskasta?

No minkä mä sille voin, että useimmat ihmiset tekevät ja sanovat jatkuvasti jotain typerää? Myös minä itse teen niin. Mitä mun sinun mielestäsi pitäisi siinä tilanteessa tehdä, nauraa suoraan päin naamaa ja sanoa että olitpa typerä? Eikö se ole paljon parempi, että on ystävällinen eikä lauo totuuksia, jotka tietää että voi loukata?

Ei vaan ehkä kannattaisi tarkastella kriittisesti SINUN oikeuttasi määritellä typerä. Ei sinulla ole sitä. Sinussa on vikaa, jos määrittelet toisten tekemisiä typeräksi, kun se on vain ja ainoastaan sinun paskainen mielipiteesi. Olisi todellakin oikein! SINULLE, että kertoisit toisillekin, millainen arvostelija oikein oletkaan. Niin kukaan ei vaivautuisi olemaan sinulle ystävällinen.

Jokaisella on oikeus määritellä. Myös minun tekemisiäni saa ihan vapaasti mielessään nauraa ja pilkata ja pitää typerinä, ja varmasti moni pitääkin. Jokainen arvostelee toisia ihmisiä mielessään, myös sinä, vaikka kuinka luulisit olevasi parempi ihminen. Miksi se pitäisi sanoa ääneen? Ei kaikkien tarvitse käyttäytyä niin kuin minä haluan tai olla sellaisia mistä minä pidän, ne saa olla ja käyttäytyä ihan niin kuin itse haluavat, ja minä saan silti pitää niitä typerinä. Enkä sano sitä ääneen, koska ei ole mitään syytä miksi pitäisi sanoa. Mä hyväksyn niiden typeryyden, vaikka ajattelenkin siitä pilkallisesti.

Ja se ei merkitse mitään puolustusta, että sinua saa kyllä mollata. Mollaaminen ei kuulu ihmissuhteisiin, ainakaan sellaisiin, joita kukaan haluaa. Sinun pitää tarkastella vain omaa käytöstäsi, sitä, miten suhtaudut muihin. Eikä koittaa antaa itsellesi väärää käytöstäsi anteeksi sillä, että saa sinulle tehdä samaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

LOL aloitukselle, jossa henkilö valittaa siitä, että toiset haukkuvat toisia ja yrittävät täten nostaa itseään paremmaksi ihmiseksi, kun aloittaja tekee ihan samaa.

Vierailija
24/35 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä koen, että voin ajatella "hehheh onpas hölmöSTI Ajateltu/tehty/tms" JOS tuon aina kertoisin vastapuolelle ottaisi hän sen mahdollisesti ja todennäköisesti henkilökohtaisesti "x mielestä minä olen hölmö" mutta ne ovat kaksi eri asiaa. On siis parempi hymähdellä vain mielessään kun toinen on hölmö kuin pahoittaa toisen mielen ja

Mahdollisesti viedä itsetunnon. Monta kertaa se voisi kallistua jopa koulukiusaamisen puolelle...

No tuollainen on vielä normaalia, mutta kun on ihmisiä, jotka pitävät sitten itseään samalla muita parempina ihmisinä, mutta eivät vahingossakaan paljasta sitä toiselle, että katsovat tätä alaspäin.

No jos se toinen on niin tyhmä, ettei tajua sitä ylenkatsetta, niin mitä haittaa siitä on kenellekään?

No aivan sama, kuin sinä kävisit panemassa baarissa jotakuta, kun olet suhteessa. Jos ei se toinen tajua sitä, niin mitä haittaa siitä oli?

Eli sinä petätä toisen luottamuksen. Jos et tiedä, niin terveillä ihmisillä on tietynlainen odptusarvo ystävän rehellisyydestä. Ja se on se, että ystävä ei suhtaudu minuun pilkallisesti. Salaa. Jos on jotain, sano se ääneen ja hups, sulla ei ehkä ole enää ystävää, jos sun ajatuksillasi ei ollut pohjaa.

Vierailija
25/35 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väiti kirjoitti:

Joskus tuollaista sanotaan myös kohteliaisuudeksi.. Ettei mene ja möykkää kaikkea tuubaa julki, vaan osaa olla fiksusti myös ( heh heh) tyhmempien ja rumempien kanssa..

Nyt ei ole kysymys siitä, vaan että jos kokee noin jostakusta, niin ei yritä sitten olla tälle ystävä. Koska ystävä ei ajatteele toisesta noin.

Nyt sä olet tekopyhä. Et voi tosissasi väittää, ettetkö koskaan ajattelisi ystävistäsi mitään pahaa, tai pitäisi heidän puuhiaan tai puheitaan hölmöinä? Vai oletko sä niitä, joiden mielestä ystävän tehtävä on "ystävällisesti" huomauttaa toisen hölmöilyistä päin naamaa? Eikö se vasta olekin ilkeyttä, että pitää itseään parempana ja haluaa muuttaa ystävän käyttäytymistä? Mikä ystävä se sellainen on, joka haluaa tahallaan huomautella toisen virheistä tai satunnaisista hölmöilyistä, eikä osaa pitää kommentteja omana tietonaan. En minä ainakaan haluaisi sellaista "ystävää", joka katsoisi asiakseen olla laukomatta totuuksiaan ja omia parempia mielipiteitään kaikkiin mun tekemisiin. Kyllä toisesta voi silti pitää, eikä silti tarvitse olla päätään aukomassa kaikista toisen hölmöilyistä. Sinähän tässä nostat itseäsi jalustalle.

26/35 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väiti kirjoitti:

Joskus tuollaista sanotaan myös kohteliaisuudeksi.. Ettei mene ja möykkää kaikkea tuubaa julki, vaan osaa olla fiksusti myös ( heh heh) tyhmempien ja rumempien kanssa..

Nyt ei ole kysymys siitä, vaan että jos kokee noin jostakusta, niin ei yritä sitten olla tälle ystävä. Koska ystävä ei ajatteele toisesta noin.

Ystävä? Siis ollaan niiku bestiksii??

Voi hitto, aikuisten maailmassa koittaa vaan tulla toimeen kaikkien kanssa. Kai niitä selkään puukottajia aina tulee vastaan mut tarkoitan sitä, ettei kaikki halua olla sun sydänystäviä, vaikka koittaa tulla toimeen vaikkei pidä susta. Et kai sä ajattele että jokainen joka on sun kanssa tekemisissä haluaa olla "sydänystävii, ah ihkuu"??

Juuri tuosta syystä pidän sopivasti etäisyyttä kaikkiin.. Mieheeni luotan.

Vierailija
27/35 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

LOL aloitukselle, jossa henkilö valittaa siitä, että toiset haukkuvat toisia ja yrittävät täten nostaa itseään paremmaksi ihmiseksi, kun aloittaja tekee ihan samaa.

Asian ydin on pahempi, kuin se haluaako joku olla muita parempi. Se on vain sivujuonne tässä.

Vierailija
28/35 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väiti kirjoitti:

Voi hitto, aikuisten maailmassa koittaa vaan tulla toimeen kaikkien kanssa. Kai niitä selkään puukottajia aina tulee vastaan mut tarkoitan sitä, ettei kaikki halua olla sun sydänystäviä, vaikka koittaa tulla toimeen vaikkei pidä susta. Et kai sä ajattele että jokainen joka on sun kanssa tekemisissä haluaa olla "sydänystävii, ah ihkuu"??

Puhun nyt vähän läheisemmistä suhteista, kuin evvk-tasoiset suhteet.

Vierailija
29/35 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta tämähän on vain sinun paskainen mielipiteesi. Ehkä sinun kannattaisi määritellä uudelleen se mitä pidät paskaisena mielipiteenä, koska minun mielestäni sinun mielipiteesi ovat tyhmiä.

Vierailija
30/35 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väiti kirjoitti:

Nyt sä olet tekopyhä. Et voi tosissasi väittää, ettetkö koskaan ajattelisi ystävistäsi mitään pahaa, tai pitäisi heidän puuhiaan tai puheitaan hölmöinä? Vai oletko sä niitä, joiden mielestä ystävän tehtävä on "ystävällisesti" huomauttaa toisen hölmöilyistä päin naamaa? Eikö se vasta olekin ilkeyttä, että pitää itseään parempana ja haluaa muuttaa ystävän käyttäytymistä? Mikä ystävä se sellainen on, joka haluaa tahallaan huomautella toisen virheistä tai satunnaisista hölmöilyistä, eikä osaa pitää kommentteja omana tietonaan. En minä ainakaan haluaisi sellaista "ystävää", joka katsoisi asiakseen olla laukomatta totuuksiaan ja omia parempia mielipiteitään kaikkiin mun tekemisiin. Kyllä toisesta voi silti pitää, eikä silti tarvitse olla päätään aukomassa kaikista toisen hölmöilyistä. Sinähän tässä nostat itseäsi jalustalle.

Ei minulla ole mitään sanomista ystävieni elämään. Tai tapaan elää omaa elämäänsä, päinvastoin. Ei minulla ole sellaisia mielipiteitä. Jos joku on ystäväni en kyllä kritisoi häntä mielessäni. Siis sillälailla, että sitä ei voisi sanoa hänelle. En sano välttämättä, mutta siksi, että en nimenomaan halua vaikuttaa ystäväni ajatuksiin, siinä asiassa. Ei sitä voi minusta pahantahtoisena nähdä. Se taas on jo astetta pahantahtoisempaa, että ajattelee kyllä, mutta ei sano, ettei loukkaa. Sekin on ihan okei, jos sitten mieltää siinä itsensä nuivaksi, eikä ole olevinaan, että kyllä mä, mutta ei tuo tyhmä ystäväni (tajua mitään).

Vierailija
31/35 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asian ydin on pahempi, kuin se haluaako joku olla muita parempi. Se on vain sivujuonne tässä.

Minä vain kerroin totuuden siitä mitä mietin tästä. Luulisi aloittajan arvostavan rehellisyyttä.

Vierailija
32/35 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä vain kerroin totuuden siitä mitä mietin tästä. Luulisi aloittajan arvostavan rehellisyyttä.

Millälailla minä olisin parempi, jos minua häiritsee se, että joku salaa pitää minua pilkkanaan ja esiintyy kuin pitäisi minusta?

33/35 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väiti kirjoitti:

Puhun nyt vähän läheisemmistä suhteista, kuin evvk-tasoiset suhteet.

No sitten tälläisellä ihmisellä on melkoinen itsetutkiskelun paikka..

Kyllä ihan jokaisella pitäisi olla normaalisti sen verran herkkyyttä ettei päästä tälläistä ihmistä kovin lähelle..

34/35 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väiti kirjoitti:

Ei minulla ole mitään sanomista ystävieni elämään. Tai tapaan elää omaa elämäänsä, päinvastoin. Ei minulla ole sellaisia mielipiteitä. Jos joku on ystäväni en kyllä kritisoi häntä mielessäni. Siis sillälailla, että sitä ei voisi sanoa hänelle. En sano välttämättä, mutta siksi, että en nimenomaan halua vaikuttaa ystäväni ajatuksiin, siinä asiassa. Ei sitä voi minusta pahantahtoisena nähdä. Se taas on jo astetta pahantahtoisempaa, että ajattelee kyllä, mutta ei sano, ettei loukkaa. Sekin on ihan okei, jos sitten mieltää siinä itsensä nuivaksi, eikä ole olevinaan, että kyllä mä, mutta ei tuo tyhmä ystäväni (tajua mitään).

Melkoisen kristuksen tarvisit ystäväksi..

Vierailija
35/35 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väiti kirjoitti:

Kyllä Mä niin ajattelen, joskus. Silti ne on mulle tärkeitä ja ihan rakkaimpia ihmisiä, joten miksi loukata niitä, kun tuo "alaspäin katsominen" kuitenkin on MINUN luonteen heikkous?!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän