HIUSTEN PESU first world problems
Lenkkeilen joka aamu ennen kouluun lähtöä noin tunnin ja käyn sen jälkeen suihkussa, jolloin pesen myös tukkani. Minulla on hankalat sähköiset, kuivat ja helposti takkuuntuvat hiukset, joten käytän hiusöljyä, hiuskiillettä ja hiuslakkaa, jotta ne näyttäisisvät edustavilta päivän aikana.
Ongelma on, että käyttäessäni niin paljon hiustuotteita, on googlehaun tulosten mukaan suositeltavaa pestä tukka ennen nukkumaanmenoa ettei se kärsisi yön aikana näistä hiusmömmöistä. Hiusten peseminen kaksi kertaa päivässä on kuitenkin myös epäsuositeltavaa.
Onko ideoita kuinka voisin välttää pesemästä hiuksia kaksi kertaa päivässä, näyttämättä kuitenkaan rasvaletiltä koulussa aamukuntoilun jälkeen?
Kommentit (10)
Elukka kirjoitti:
Älä pese aamuisin tukkaa, pese pelkkä kroppa pikasuihkulla ja aina iltaisin sitten kunnolla kroppa ja hiukset.
Niin tuota olenkin miettinyt, mutta päänahka ja hiukset tuntuu ja näyttää hikisiltä lenkin jälkeen ja sitten tuntisin oloni epämukavaksi koulussa likaisella tukalla.
Ei nuo tuotteet päässä nukkumisesta kyllä oikeasti taida olla mitään haittaa. Ja lakan voi harjailla illalla pois hiuksista.
Älä usko googlehakua. Ei sillä ole mitään väliä milloin hiukset pesee, eivätkä hiustuotteet ole mitään myrkkyjä. Muista pestä syväpuhdistavalla shampoolla säännöllisesti ja käytä tehohoitoja.
Juokse 3 kertaa viikossa niin pesuntarvekin harvenee.
Vaihda parempaan shampooseen, jolloin et tarvitse hiusöljyä, hiuskiillettä ja hiuslakkaa.
Itse käytän vain oliivipalasaippuaa ja ihmisten ilmoille lähtiessä suihkaus lakkaa.
Tarvitsetko lakkaa oikeasti, vai onko hiuksissa ryhtiä ilmankin? Mun kuiva hius ei tykkää lakasta ollenkaan. Plus vaihda osa aamuliikunnasta kevyempään mistä selviät kuivashampoolla+ ponnarilla, kroppakin tarttee myös lepopäiviä.
Ei tee myöskään hyvää pestä hiuksia joka päivä. Jos rasvottuu helposti, se voi johtua just siitä että hiuspohja on tottunu jatkuvaan pesuun. Kokeile harventaa pesuja ja käytä niinä päivinä kuivashampoota ja pidä hiukset nutturalla, niin jonkin ajan päästä voi helpottaa.
Älä pese aamuisin tukkaa, pese pelkkä kroppa pikasuihkulla ja aina iltaisin sitten kunnolla kroppa ja hiukset.