Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista ruokaa se fish'n'chips on käytännössä?

Vierailija
15.11.2016 |

Perus ranskalaiset ja joku kalapuikko vai mitä?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Compass kirjoitti:

Itse haluaisin joskus maistaa oikeaa amerikkalaista macaron&cheese juttua.

Onko se makaronilaatikko ilman jauhelihaa juustokuorrutuksella, vai onko juusto siinä sisällä?

Sitä aina hehkutetaan, mutta ajatuksena makarooni ja juusto..blääh.

Keittokirjan ohjeella tehty makaroni ja juusto ei ole lainkaan sellaista kuin juhlittu valmistuote. Melko lähelle pääset lapioimalla kermalla kostettujen makaronien päälle teollista kuivaa parmesan-jauhetta.

Piti siis aloittaa, että keittokirjojen ohjeet ovat juustoista valkokastiketta. 

Vierailija
22/33 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin aidoimmillaan suht iso turskafile paneroituna ja uppopaistettuna plus paksuja ranskalaisia (lankkuperunoita suomeksi?) Takeaway annokset yleensä isoja ja kääritty paperiin, ja lisänä jotain maustekastiketta ja/tai viinietikkaa (Pohjois-Englannissa hernemössöä) .

Hernemuhennosta on myös Walesissa tarjolla fish and chips-annoksissa, se on hyvää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Compass kirjoitti:

Onko se makaronilaatikko ilman jauhelihaa juustokuorrutuksella, vai onko juusto siinä sisällä?

Parhaimmillaan kun tekee itse: keittää makaronit ja raastaa laadukasta cheddaria päälle. Ei muuta.

Vierailija
24/33 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Compass kirjoitti:

Ilman jauhelihaa, erikseen tehdään juustokastike (valkoinen kastike pohjalla) ja esikeitetyn pastan kanssa paistetaan uunissa.

Jos amerikkalaiset puhuvat mac&cheesestä niin kyseessä on kyllä 99% ajasta Kraftin pakettiversio. Jenkkeihin muutettuani tein joskus m&c:tä kotona itse uunissa ja paikalliset kaverini hämmästelivät että ai voiko sitä tehdä itsekin...

Vierailija
25/33 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Compass kirjoitti:

Ilman jauhelihaa, erikseen tehdään juustokastike (valkoinen kastike pohjalla) ja esikeitetyn pastan kanssa paistetaan uunissa.

Jos amerikkalaiset puhuvat mac&cheesestä niin kyseessä on kyllä 99% ajasta Kraftin pakettiversio. Jenkkeihin muutettuani tein joskus m&c:tä kotona itse uunissa ja paikalliset kaverini hämmästelivät että ai voiko sitä tehdä itsekin...

Muutenkin "tekevät itse" puolivalmisteista. Leivon itse = käytän lisää vain vesi -valmispakettia. Kokkaan itse = pistän puolivalmisteita uuniin tai mikroon.

Hämmästelivät kun teininä jo osasin leipoa leipää... siis LEIPÄÄ? ALUSTA ASTI?

Vierailija
26/33 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipas nälkä..

Vierailija
27/33 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"mitä on fish'n'chips"

"mitä on mac'n'cheese"

On se nyt vittu jos osaatte sen verran käyttää internettiä että osaatte kysyä tätä AVlla niin paljon vähemmällä vaivalla kirjoittaisitte "fish and chips recipe" tai "mac and cheese recipe", luette ja kokkaatte. Kymmenen miljoonaa hittiä molemmista.

Fucking clueless people...

Kuules kun me jutellaan. Vähän kuin pallotellaan mielipiteitä puolin ja toisin. Se kaiketi on keskustelupalstojen pointti.

Toki googlaamalla jokainen meistä saisi asiansa selvitettyä, mutta silloinhan av olisi ihan turha. Ja kaikki muutkin keskustelupalstat.

Älä ota niin vakavasti =)

Vierailija
28/33 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Compass kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"mitä on fish'n'chips"

"mitä on mac'n'cheese"

On se nyt vittu jos osaatte sen verran käyttää internettiä että osaatte kysyä tätä AVlla niin paljon vähemmällä vaivalla kirjoittaisitte "fish and chips recipe" tai "mac and cheese recipe", luette ja kokkaatte. Kymmenen miljoonaa hittiä molemmista.

Kuules kun me jutellaan. Vähän kuin pallotellaan mielipiteitä puolin ja toisin. Se kaiketi on keskustelupalstojen pointti.

Toki googlaamalla jokainen meistä saisi asiansa selvitettyä, mutta silloinhan av olisi ihan turha. Ja kaikki muutkin keskustelupalstat.

Älä ota niin vakavasti =)

Lisäksi toinen ihminen osaa edelleen kertoa vähän enemmän jonkun maan paikalliskulttuuriin liittyvistä ilmiöistä ja vivahteista, kuin google-haku.

Vierailija
29/33 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"mitä on fish'n'chips"

"mitä on mac'n'cheese"

Niin ja sä käyt täällä siitä syystä että?

Nostamassa itseäsi jalustalle?

Kohottamassa itsetuntoasi?

Jotain muuta?

Tiesitkö, Me käydään täällä keskustelun takia.

Käy ottaa ilta lääkkeet ja yritä paremmalla onnella :)

Vierailija
30/33 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nam, alkoi tekemään mieli. Maha kurnii nyt.

Vierailija
31/33 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Compass kirjoitti:

Kanadassakin mac&cheese tarkoittaa yleensä Kraft dinner

Vierailija
32/33 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Compass kirjoitti:

Brittiversiona oon maistanu ja oli kyllä aah niin hyvää. Oon yrittänyt tehdä itse, mut en saa samaa makua!

33/33 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Kalapuikko ja chipsit paistettuna pannulla.

Ei, vaan rasvassa uppopaistettuna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi