Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapset söivät eilistä ruokaa, itse en mitään

Vierailija
15.11.2016 |

Onneksi lapsille riitti eilisestä ruoasta, pystyn siis venyttämään ruokabudjettia jos en itse syö tänään. Yksi joululahja tähän mennessä ostettu, käytettynä, hinta 5 €.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäätkö, vai tarvitsisitko jonkinlaista apua?  

Mieluummin ainakin itse kykyjen ja mahdollisuuksien mukaan autan ilman mitään taka-ajatuksia sellaista oikeasti tarvitsevaa, kuin jonkin järjestön  kautta lihotan johtajan palkkapussia tai edesautan muuta maamme tulevaisuutta lopullisesti pilaavaa toimintaa.

Vierailija
2/24 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on sydän kohdallaan, 2. Melkein tippa tuli linssiin, kiitos, mutta en tarvitse apua, minut on opetettu pärjäämään ja siihen pyrin viimeiseen asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on sydän kohdallaan, 2. Melkein tippa tuli linssiin, kiitos, mutta en tarvitse apua, minut on opetettu pärjäämään ja siihen pyrin viimeiseen asti.

Vaikea tosin tän kautta juuri sinua auttaakaan. Mutta ainakin hengessä mukana ja mikäli oikein paha pula, niin eiköhän sitä jotain oltaisi keksitty. Edelleen täysin pyyteettömästi.  Mulla kuitenkin on ruokaa tällä hetkellä ja säilykepurkkeja olen koittanut haalia tarjouksista varalle.

Vierailija
4/24 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikös tuossa tilanteessa ala jo oole se "viimeiseen asti"? Mitä se haittaakaan, jos saisit elämääsi jotain helpotusta ja sinäkin jotain syödäksesi? Kruunusi ei kirkastu kärsimällä.

ohis

Vierailija
5/24 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön joka toinen päivä lämpösen ruuan et lapsille riittää syötävää, työtön kun oon.

Vierailija
6/24 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama tilanne. Mies ja poika syö mut ite syön pari kertaa viikossa oikean ruuan. Ja ei, mieheni ei hyväksyis tätä jos huomais. Väitän aina et söin jo/syön kohta.

Vierailija
7/24 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tämä mikä avustusjärjestö. Toisaalta kansalaisten toisilleen avun antaminen ei saa mennä mielestäni liian viralliseksikaan.

http://rakkaudestakotimaahan.fi/yhdistys/yhdistyksemme-synty/

Parhaiten ainakin itse haluaisin auttaa sellaista tuttavaperhettä, jolle voisi ilman ylemmyydentuntoa tai vastaanottajan alemmuudentunnetta silloin tällöin antaa jotakin täydennystä ruokaostosten tai vaateostosten muodossa ikäänkuin luontevasti ja ilman isomman numeron tekemistä puolin tai toisin.

Vierailija
8/24 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä sama tilanne. Mies ja poika syö mut ite syön pari kertaa viikossa oikean ruuan. Ja ei, mieheni ei hyväksyis tätä jos huomais. Väitän aina et söin jo/syön kohta.

Mäkin sanon aina että ei ole juuri nyt nälkä tai että syön vähän ajan päästä. Oikeasti haluan odottaa, että muut ovat syöneet nähdäkseni paljonko ruokaa jää jäljelle.

Vierailija
9/24 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto kun särkyy palstan lukijan sydän kun lukee ettei maassamme kaikki äidit saa riittävästi ruokaa päivittäin itselleen saati lapsilleen.

Että pitää heidän tinkiä ruuasta kun samaan aikaan hyväosaiset mässää surutta esimerkiksi verovaroilla vailla huolta huomisesta sopeutumiseläkkeiden turvin ikuisuuksiin.

Samaan aikaan sipilä, soini ja orpo kehtaa kiristää köyhien asemaa.

Siis minä(kin) oikeasti pitkään kannatin noita äijiä ja uskoin että ovat viisaita ja oikeudenmukaisia. Että asiat muuttuu parempaan.

Vierailija
10/24 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suututtaa ja surettaa lukea tällaista :( ei uskoisi että joillain on oikeasti noin tiukkaa. Suomi on niin kallis maa asua, että ei edes "normituloilla" enää elä. Rikkaat ne rikastuu, ja köyhät köyhtyy.

Vierailija
11/24 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei syö isätkään. Ensimmäinen lasku jäi tänään maksamatta, kun ei uskota työkyvyttömäksi. Paperi tuli tänään postissa, kiitos Veritas. Viimeinen lämmin ruoka näillä näkymin. Vuokraa ei pysty maksamaan, joululahjoja ei tule. Tässä kiitos asepalveluksesta ja 20 vuoden tunnollisesta veronmaksusta. Kyllä teki pahaa lukea ton somaliämmän kusetuksesta. Mun kuullen ei ole enää turvallista puolustaa noita.

Vierailija
12/24 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

This is Finland.

Ihmiset eivät saa syödäkseen kun rahat ei riitä elämiseen.

Vierailija
13/24 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae apua. Minä pärjään ihan hyvin vaikka olen työtön.

Vierailija
14/24 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älkää nyt kokonaan syömättä jättäkö. Aina on varaa kaurahiutalepakettiin josta saa tehtyä puuroa. 

Vierailija
15/24 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihin ne rahat on mennyt?

Vierailija
16/24 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläkään välttämättä aina koko ateriaa syödä (ei ole lapsia). Joskus syödään vain kaurapuuroa tai vain makaronia. Riisikin on ihan hyvää pelkästään! Hippunen voita, yrttiä ja suolaa. Puuro on tosi halpaa ja terveellistä.

Ei aina tarvitse täydellistä sapuskaa. Olet jo sillä rajalla, että pärjäätkö nyt todella oikeasti itse.

Vierailija
17/24 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ne suoraan sanoen ymmärrä miten jotkut saavat itsensä tohon jamaan, että rahat ei riitä enää ruokaan? 

Vierailija
18/24 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä söin bratwurstia ja löysin sille kaveriksi jääkaapin perältä hapankaalia, joka oli parasta ennen 11.6.2016. Se hapankaali oli ihan iskussa vielä! Välillä pitää syödä mitä kaapista löytyy, ettei tarvitse sitten pilaantuneita heitellä pois.

Vierailija
19/24 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ne suoraan sanoen ymmärrä miten jotkut saavat itsensä tohon jamaan, että rahat ei riitä enää ruokaan? 

.

Ehkä sillä tavalla, että ensin maksavat tuloistaan asumisen ja siihen liittyvät kulut, sitten muut laskut ja mitä jäljelle jää, niin niillä sitten ruokaa sen verran kuin jäljelle jäävällä saa.

Kaikki kun ei välttämättä edes osaa hakeakaan kaikkia itselleen kuuluvia avustuksia yhteiskunnalta ja nykyään entistä enemmän alkaa henki olemaan sellainen, että palkkoja ja eläkkeitä ei nosteta vaikka kaikki maksut nousevat ja lisää uusia keksivät ja  kuka ei sillä vähemmällä pärjää, niin hakekoon lisää sosiaaliavustuksena. 

Jotkut vaan sen luontoisia, ettei turvaudu niihin kuin vasta viimehädässä.  Tämän varaan varmaan nuo päättäjät laskeskelevatkin.

Jotenkin tuntuu, että nykypäättäjät ihan pihalla tavallisen ihmisen asioista. 

No eipä tarvi ihmetellä niitä, kun yli kaksikymmentä "kansalaisjärjestöä", mukanan jopa mielenterveysseura ovat sitä mieltä, että meillä on varaa ottaa lisää elätettäviä maahanmme ja vaativat lisää heitä tänne.

Kertomatta kuitenkaan sen kummemmin, mistä tuo  ihme rahasampo on löytynyt, jolla tuo toiveen tai vaatimuksen toteuttaminen rahoitetaan.

Mun mielestäni tuollaiset vaatimukset vain lisää veronmaksajien taakkaa sekä lisää säästö- ja leikkauspaineita entisestäänkin nykyperuspalveluiden suhteen.

.

Vierailija
20/24 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on älypuhelimet, nettiliittymät, pikavipit jne. Rahaa syydetään kaikkeen muuhun paitsi ruokaan ja sitten siellä television, läppärin ja pleikkarin äärellä itketään, että ei ole rahaa ruokaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan