Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olin eilen treffeillä miehen kanssa joka kuvaili itseään ''kiltiksi''

Ota tuosta selvää
15.11.2016 |

Illallistin hänen kanssaan ravintolassa. Kun pyysin häntä kuvailemaan itseään kolmella sanalla hän sanoi: empaattinen, hyväkäytöksinen ja kiltti. Kysyin häneltä miten hänen kiltteys ilmenee ja hän kertoi minulle lahjoittavansa rahaa eläinten hyväntekeväisyyteen, hänellä on Keniassa kummilapsi ja hän tykkää kesäisin syöttää sorsia rannalla. En oikein tiedä mitä tästä ajatella, onko ihan täyspäinen mies? Hän oli asiallinen ja siististi pukeutunut mies.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

INTP-T kirjoitti:

Kysy onko hän miellyttämisenhaluinen. "Liian kiltti" voi nimittäin olla läheisriippuvainen ja sitä myöden äitinsä pillin (ja myöhemmin sinun pillin) mukaan tanssiva. Hienoja asioita nuo hänen mainitsemansa, mutta erikoiselta kuulostaa. Ihan kuin tekisi noin mainostaakseen itseään! Vai onko joku noin hyväsydäminen...

Pyydä tekemään persoonallisuustesti. Se paljastaa tosi hyvin. Löytyy netistä. Vastauksina 16 erilaista persoonallisuustyyppiä. Minulle sanoo "loogikko" ja sen takia epäilen onko muka noin kiltti oikeesti.

Mutta uskaltaisin deittailla häntä, ei vaikuta liian oudolta. Joskin henk. koht. vaadin vähän enemmän särmää.

Miten tuollaisen testin tekemistä voisi parhaiten pyytää? Miehestä puuttui kyllä juuri tämä särmä täysin.

ap

Vierailija
22/58 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ööööö, mitä ihmeellistä kyseisen miehen vastauksessa siis oli?

Käytkö ap itse ihan täysillä? Entä te muut vastaajat, jotka pidätte tapauksen miestä ihme hyypiönä?

N24

Tutustupa pari viikkoa palstan kiltteihin ja kunnollisiin miehiin, niin ymmärrät täydellisesti miksi pidämme tuota miestä hyypiönä.

Vaikka ovat aloittajankin treffikysymykset outoja, mutta kukin tavallaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle oli alkuvaiheessa suuri turn-on, että mieheni lahjoitti (ja lahjoittaa muuten yhä) kuukausittain hyväntekeväisyyteen. Se on merkki siitä, että hän tiedostaa maailman ongelmat ja on myös valmis omalta osaltaan tekemään jotain niiden eteen. Mikäpä parempi ominaisuus parisuhteessa?

Sorsia ruokkivaa miestä läksyttäisin, ainakin jos antaa vehnää.

Vierailija
24/58 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän epäilyttävältä kuulostaa. En lähtisi tapaamaan toiste, ties mitä luurankoja kaapissa.

Vierailija
25/58 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ööööö, mitä ihmeellistä kyseisen miehen vastauksessa siis oli?

Käytkö ap itse ihan täysillä? Entä te muut vastaajat, jotka pidätte tapauksen miestä ihme hyypiönä?

N24

Tutustupa pari viikkoa palstan kiltteihin ja kunnollisiin miehiin, niin ymmärrät täydellisesti miksi pidämme tuota miestä hyypiönä.

Vaikka ovat aloittajankin treffikysymykset outoja, mutta kukin tavallaan.

Missä kerrottiin, että tuo hyypiö palstailee?

Vierailija
26/58 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hänellä omia eläimiä vai kompensoiko oikean huolenpidon rahalla? Voi nimittäin tehdä saman lasten kanssa ja lapset jää ilman isää.

Vierailija
27/58 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

INTP-T kirjoitti:

Kysy onko hän miellyttämisenhaluinen. "Liian kiltti" voi nimittäin olla läheisriippuvainen ja sitä myöden äitinsä pillin (ja myöhemmin sinun pillin) mukaan tanssiva. Hienoja asioita nuo hänen mainitsemansa, mutta erikoiselta kuulostaa. Ihan kuin tekisi noin mainostaakseen itseään! Vai onko joku noin hyväsydäminen...

Pyydä tekemään persoonallisuustesti. Se paljastaa tosi hyvin. Löytyy netistä. Vastauksina 16 erilaista persoonallisuustyyppiä. Minulle sanoo "loogikko" ja sen takia epäilen onko muka noin kiltti oikeesti.

Mutta uskaltaisin deittailla häntä, ei vaikuta liian oudolta. Joskin henk. koht. vaadin vähän enemmän särmää.

Minä olen juuri tuollainen, joka ajatteli juuri noin vielä jokin aika sitten. Kun on kasvanut ympäristössä, jossa naisia on kohdeltu kaltoin, sitä jotenkin korostaa, että minä en tee pahaa muille (olen kiltti). 

Vierailija
28/58 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko hänellä omia eläimiä vai kompensoiko oikean huolenpidon rahalla? Voi nimittäin tehdä saman lasten kanssa ja lapset jää ilman isää.

Meinaat, että "oikea huolenpito" on sitä, kun ostaa itselleen maskotteja?

Minä näen parhaan huolenpidon eläimiä kohtaan sellaisena, että antaa lajien elää mahdollisimman vapaasti luontaisessa elinympäristössä ja tukee sitä omilla valinnoillaan sekä mahdollisilla lahjoituksilla luonnonsuojeluun (sisältää myös eläintensuojelun).

Lapset taas kuuluvat ihmisaikuisten asutuksiin ja yhteisöön kiinteästi, ihmisen kasvattamaksi, joten huono vertaus.

Vierailija
29/58 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

INTP-T kirjoitti:

Täytyy sanoa, että jos treffikumppani talkaisi penäämään jotain persoonallisuustestejä ja vouhottaisi jostain horoskooppeihin verrattavista MBT-tyypeistä niin varmaan lähtisin siltä seisomalta mieluummin vaikka ruokkimaan niitä sorsia kuin haaskaisin treffeihin sen enempää aikaa :D

Vierailija
30/58 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ainakin hirveen imelältä tapaukselta kuulostaa. Kuka syöttää jotain sorsia? :D

Mun mies, 38 v, syöttää. Tänä vuonna alkukesän poikuetta, jossa oli emo, kahdeksan heinäsorsasisarusta ja porukkaan adoptoitu telkänpoikanen. Mies on kultainen, mutta imelää siitä ei saa, suomalaisesta eräjörrikästä ❤

Vierailija
31/58 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännämiehen suonikasta kuivana kakkoseen - olisi aloittajan mieleen.

Tämä "huumori" ei pure. Ei jatkoon. 

Vierailija
32/58 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissa ja pupu. En tiennyt, että miehet pitävät pupuja lemmikkinä.

ap

Vierailija
33/58 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo kuulostaa myös helpolta valheelta. Ihminen, joka haluaa antaa itsestään ihkun kiltin kuvan, tietenkin "lahjoittaa rahaa kenialaisille orpolapsille" jne. ja kuvaa itseään hyväkäytöksiseksi, rehelliseksi ja kiltiksi. 

Voi olla tietysti oikeastikin tuollainen, mutta itse ottaisin vähän varauksella, jos itseään kuvaa noin vaatimattomasti. Toisekseen ei kiltteys tarkoita sitä, että lahjoittaa rahaa.

Vierailija
34/58 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaat, että "oikea huolenpito" on sitä, kun ostaa itselleen maskotteja?

Minä näen parhaan huolenpidon eläimiä kohtaan sellaisena, että antaa lajien elää mahdollisimman vapaasti luontaisessa elinympäristössä ja tukee sitä omilla valinnoillaan sekä mahdollisilla lahjoituksilla luonnonsuojeluun (sisältää myös eläintensuojelun).

Lapset taas kuuluvat ihmisaikuisten asutuksiin ja yhteisöön kiinteästi, ihmisen kasvattamaksi, joten huono vertaus.

Ihminen on eläin siinä missä muutkin lajit, kuitenkin sellaisessa asemassa että kykenee auttamaan heikompiaan. Kissa lämpimässä kodissa hyvin ruokittuna on parempi kuin kissa kaivossa, josta omani on löydetty. Jokainen elämä on arvokas.

Vierailija
35/58 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa omituinen kysymys, tuli takavuosien Napakymppi  Kari Salmelaisineen mieleen. 

Miten tuohon voisi edes vastata niin, ettei sitä voisi ylianalysoida jotenkin epäilyttäväksi, leuhkaksi tms?

Vierailija
36/58 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kuulosta tasapainoiselta tapaukselta.

Vierailija
37/58 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain pelimiehellä on huumorintajua ja Ap:lle meni vitsi todesta :D

Vierailija
38/58 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään vastaus tuskin olisi kelvannut aloittajalle. Tarkoitushan oli vain lokkia ilmainen illallinen, eikö niin?

t.ANAL-yytikko

Vierailija
39/58 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalilta kuulostaa tuo. Jos olisi selittänyt kiltin tarkoittavan sellaista, ettei kukaan huoli kun on liian hyväsydäminen, sitten olisin huolissani.

Vierailija
40/58 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ainakin hirveen imelältä tapaukselta kuulostaa. Kuka syöttää jotain sorsia? :D

Mun mies, 38 v, syöttää. Tänä vuonna alkukesän poikuetta, jossa oli emo, kahdeksan heinäsorsasisarusta ja porukkaan adoptoitu telkänpoikanen. Mies on kultainen, mutta imelää siitä ei saa, suomalaisesta eräjörrikästä ❤

Ei saa sitten antaa poikasille pullaa, tai niiden kehitys häiriintyy. Parempi olla syöttämättä lainkaan kun antaa ravinneköyhää paskaa. Niillä on kesällä ruokaa ihan tarpeeksi muutenkin.