Mikä ehkäisy, help!
Kun mikään ei sovi ja rahaa ei ole toisenlaisii. Olen opiskelija eikä kuntani tarjoa ilmaista ehkäisyä saatikka mitään helpotusta sen maksamiseen. Ei ole varaa käyttää köyhänä opiskelijana rahaa ihan niin paljon ehkäisyyn. Vääristä pillereistä johtuen mulla on joka päivä henkisesti ja fyysisesti paha olla. Mikä neuvoksi? Pitääkö mun alkaa tehtailemaan abortteja jotta nuorten rahallinen tilanne ymmärrettäisiin muissakin kunnissa kuin vain Raumalla, Espoossa, Helsingissä ja Vantaalla? Kun ei edes steriä tehdä, vaikka sairauteni takia en lapsia tahdokaan.
Kommentit (18)
jospa ne poikaystävät käyttäisivät kondomia. Ei kai se abortinkaan tekeminen ilmaista ole, jos rahat on niin tiukassa.
Kortsut nyt eivät ole kovin kalliita ja oikein käytettyinä luotettaviakin.
Onko opintolaina otettu? Sossusta rahaa kierukkaan?
Kortsuinhinki menee vuodessa 96 € ja lisäksi pelkään niiden käyttöä, koska ne ovat kuitenki epävarmempia kuin moni muu menetelmä.
tuli vaa itelläni mieleen kun kerran luin e-pillereistä netistä että osa niistähän on tosi halpoja.muistaakseni ainakin vreya oli jotain 8e/3kk, jos en väärin muista.kelpaisiko pillerit siis?minipillerithän on vähän kalliimmat.kortsuja voi netistä tilata ehkä vähän halvemmalla, mutta niin en itsekään lähtis niihin luottaa..entä ehkäisyrengas?
Pidättäytyminen on ihan ilmaista! Tuleepahan valmistuttua työelämään nopeammin, niin on sitten varaa paneskella. Ainakin palkkapäivänä.
Eikös poikaystävä voi ostaa kondomit tai maksatte puoliksi?
Vierailija kirjoitti:
Pidättäytyminen on ihan ilmaista! Tuleepahan valmistuttua työelämään nopeammin, niin on sitten varaa paneskella. Ainakin palkkapäivänä.
Jaha, ihmistä ei ole tarkoitettu selibaattiin. Ikävää jos sinulla on sellainen :/ Nauttisit elämästä, minä ainakin aion jo ennen kuin pääsen työelämään.
Jos on vaikka aknea niin voi pyytää e-pillereitä niiden hoitoon. Saa kelakorvauksen. Meidän kunnassa hormonikierukkakin on ilmainen jos tulee vaivojen hoitoon. Oon harkinnu sen ottamista.
Vierailija kirjoitti:
Eikös poikaystävä voi ostaa kondomit tai maksatte puoliksi?
Niin teemmekin, mutta samassa veneessä ollaa kun molemmat opiskelee.
Abortistakin tulee polimaksu ja voi joutua ostamaan särkylääkkeitä tai antibiootteja jos tulee tulehduksia. Säästä jossakin muussa tai kerää vaikka pulloja. Myy kirpparilla tavaraa että saat ostettua kumeja. Tai pyydä joululahjaksi. Pankaa harvemmin mutta kunnolla niin ei mene niin paljon. Yhden panon aikana monta orgasmia sulle jne.
Vierailija kirjoitti:
Jos on vaikka aknea niin voi pyytää e-pillereitä niiden hoitoon. Saa kelakorvauksen. Meidän kunnassa hormonikierukkakin on ilmainen jos tulee vaivojen hoitoon. Oon harkinnu sen ottamista.
Itellä ei ole aknea. Mutta kärsin todella runsaista sekä kivuliaista kuukautisista. Jotka ovat kaiken lisäksi epäsäännölliset ilman pillereitä. Siksi niitä olen osittain syönytkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itellä ei ole aknea. Mutta kärsin todella runsaista sekä kivuliaista kuukautisista. Jotka ovat kaiken lisäksi epäsäännölliset ilman pillereitä. Siksi niitä olen osittain syönytkin.
Ja eikä ne kortsut niihin vuotoihin sit auta...
Runsaisiin vuotoihin jos tulee pillerit ja vielä sanoo että on tosi kivuliaat niin eiköhän kelakorvaus irtoa.
On tästä lapsettomuudesta sitte joku hyöty, ei tarvi miettiä ehkäisyä :P
Selibaatti, toiminut jo 27 vuotta ja ei ole tullut tauteja tai raskauksia ja ei maksa mitään.
M27
Up