Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liikennevakuutus vapaaehtoiseksi.

Vierailija
15.11.2016 |

Ehdotan, että tulossa olevan vakuutusuudistuksen yhteydessä yli 5 vuotta ajokortin omistaneille liikennevakuutus muuttuisi vapaaehtoiseksi. Tällöin pitäisi toki allekirjoittaa paperi, jossa lupaa mahdollisessa vahinkotilanteessa maksaa kustannukset.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrätkö millaisista summista puhutaan, kun onnettomuudessa vaikka vammautuu joku? Hoito, eläkkeet, tai kuolintapauksessa perhe-eläkkeet. Näitä maksetaan vuosikymmeniä.

Vierailija
2/39 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja millähän rahalla ne korvaukset maksetaan, jos sattuu olemaan rahaton ja luottotiedoton?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten joku on maksukyvytön ja syytön ei saa korvausta. Huono ehdotus

Vierailija
4/39 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja millähän rahalla ne korvaukset maksetaan, jos sattuu olemaan rahaton ja luottotiedoton?

En ole ap, mutta olen sitä mieltä että julkisella puolella mennään silloin.

Vierailija
5/39 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs tyhjätasku maksaa "kustannukset", kun joku, vaikka ihan kuski itse tai perheenjäsenensä loukkaantuu työkyvyttömöksi ja hoidettavaksi koko loppuiäkseen? Minä ainakin maksan mieluummin joka vuosi, bonuksilla vähennettynä, jotten joutuisi pahan paikan tullen luopumaan koko vaivalla kerätystä vähäisestä omaisuudestani ja velkaantumaan korviani myöten.

Varmaan tuollainen vakuutukseton aikakin oli aikanaan, vaan eipä taida olla enää missään sivistyneessä maassa, miksikähän ei?

Vierailija
6/39 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluat siis maksaa enemmän veroja?

Vierailija
7/39 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän ehdotat. Kaikki, joilla on vähänkin järkeä, tajuaa miten typerä ehdotuksesi on. Normaalilla ihmisellä ei ole vahingon sattuessa mahdollisuuksia maksaa kymmenien, jopa satojen tuhansien, eurojen korvauksia niin siksi on järkevää että ne kerätään pienillä puroilla kaikilta liikenteenkäyttäjiltä. 

Vierailija
8/39 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei maksuton mutta sitä pidän ihmeellisenä että omavastuulla ei voi vähentää sitä maksua. Kaikissa muissa vakuutuksissa on oma vastuu

Vierailija
9/39 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluat siis maksaa enemmän veroja?

Niiden kustannusten kasvu on aika mitätön, verrattuna vieraisiin. Voisin maksaakin muutaman eron enemmän veroa vuodessa, jos näin tehtäisiin.

Vierailija
10/39 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan näin, muutenkin yleensä liikenneonnettomuusvammat hoidentaan julkisen puolen sairaalassa ja silloin vakuutus maksaa vain sairaalapäivämaksut. Eli kustannus joitain satoja euroja. Sen maksaa varmasti paljon mielummin kuin vuosittain tonnin turhaan riippumatta siitä, sattuuko mitään

Vierailija
11/39 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunta kannustaa jo nyt sotkemaan asiansa ja elämään muiden kustannuksella, eli tätä ei pidä yhtään enää lisätä. Jos säästää haluaa, niin jättää kaskon hankkimatta, liikenevakuutukseen ei pidä koskea.

Vierailija
12/39 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei maksuton mutta sitä pidän ihmeellisenä että omavastuulla ei voi vähentää sitä maksua. Kaikissa muissa vakuutuksissa on oma vastuu

Liikennevakuutuksissa on omavastuu nimeltä liikennevakuutuksen bonukset. 

Vierailija
13/39 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikennevakuutuksissa on omavastuu nimeltä liikennevakuutuksen bonukset. 

Tätäkin voisi kehittää edes niin, että liikennevakuutus korvaisi vahingot siltä osin, kun ne ylittävät 500 euroa.

Vierailija
14/39 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan näin, muutenkin yleensä liikenneonnettomuusvammat hoidentaan julkisen puolen sairaalassa ja silloin vakuutus maksaa vain sairaalapäivämaksut. Eli kustannus joitain satoja euroja. Sen maksaa varmasti paljon mielummin kuin vuosittain tonnin turhaan riippumatta siitä, sattuuko mitään

Höpö höpö. Liikennevakuutuksesta korvataan kaikki hoito- ja lääkekulut, väliaikaisen tai pysyvän haitan haittakorvaukset, väliaikaisen tai pysyvän työkyvyttömyyden ansiotulonmenetykset, kuntoutukset, hautajaiskulut jne. 

Siinähän makselet sitten kun vammautat jonkun työmiehen pysyvästi niin 2000 euroa kuussa hänelle eläkeikään asti. Milläköhän rahalla kuka tahansa yksilö tämän tekisi? Ellei sitten ole poikkeuksellisen hyvätuloinen, meinaa 90 % kansasta ei olisi tuohon varaa.

Vierailija
15/39 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buuuuuuuuuuuu!

Vierailija
16/39 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunta kannustaa jo nyt sotkemaan asiansa ja elämään muiden kustannuksella, eli tätä ei pidä yhtään enää lisätä. Jos säästää haluaa, niin jättää kaskon hankkimatta, liikenevakuutukseen ei pidä koskea.

Tämä on sinun mielipiteesi ja se on kuultu. Itse en liberaalina ajattele samalla lailla. Oikea käytäntö on että vakuutukseton kolhii, valtio maksaa oikeuden päätöksellä korvaukset uhrille ja perii tämän jälkeen tekijältä ne.

Olen valmis maksamaan enemmän veroa, jotta vapaaehtoisuus muodostuu. Jos haluaa turvaa perinnältä, niin vakuutus on silloin turva. En kannata pakollisia vakuutuksia.

Vierailija
17/39 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on sinun mielipiteesi ja se on kuultu. Itse en liberaalina ajattele samalla lailla. Oikea käytäntö on että vakuutukseton kolhii, valtio maksaa oikeuden päätöksellä korvaukset uhrille ja perii tämän jälkeen tekijältä ne.

Olen valmis maksamaan enemmän veroa, jotta vapaaehtoisuus muodostuu. Jos haluaa turvaa perinnältä, niin vakuutus on silloin turva. En kannata pakollisia vakuutuksia.

Ei se vakuutus ole pakollinen. Ihan itse voi vaikuttaa siihen joutuuko liikennevakuutusta maksamaan vai ei. Parempi se on että autoilijoilta kerätään vakuutuksena se raha kuin että kaikilta veroina. Tätä veroa et omilla päätöksilläsi pystyisi poistamaan muuten kuin muuttamalla fiksumpaan maahan.

Vierailija
18/39 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ola ap:llä kaikki muumit kotona. Tai sitten tämä on (huono) provo.

Vierailija
19/39 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdotan, että tulossa olevan vakuutusuudistuksen yhteydessä yli 5 vuotta ajokortin omistaneille liikennevakuutus muuttuisi vapaaehtoiseksi. Tällöin pitäisi toki allekirjoittaa paperi, jossa lupaa mahdollisessa vahinkotilanteessa maksaa kustannukset.

Ihan hyvä idea. Paperin toisella puolella pitäisi sitten olla noin miljoonan euron arvoinen vakuus, joka voidaan vahinkotilanteessa realisoida. Vakuutta ei voi käyttää tuona aikana mihinkään muuhun.

Vierailija
20/39 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan näin, muutenkin yleensä liikenneonnettomuusvammat hoidentaan julkisen puolen sairaalassa ja silloin vakuutus maksaa vain sairaalapäivämaksut. Eli kustannus joitain satoja euroja. Sen maksaa varmasti paljon mielummin kuin

vuosittain tonnin turhaan riippumatta siitä, sattuuko mitään

Höpö höpö. Liikennevakuutuksesta korvataan kaikki hoito- ja lääkekulut, väliaikaisen tai pysyvän haitan haittakorvaukset, väliaikaisen tai pysyvän työkyvyttömyyden ansiotulonmenetykset, kuntoutukset, hautajaiskulut jne. 

Siinähän makselet sitten kun vammautat jonkun työmiehen pysyvästi niin 2000 euroa kuussa hänelle eläkeikään asti. Milläköhän rahalla kuka tahansa yksilö tämän tekisi? Ellei sitten ole poikkeuksellisen hyvätuloinen, meinaa 90 % kansasta ei olisi tuohon varaa.

Suurimmassa osassa tapauksista maksettaksi ei tule kuin peltiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan