Joululahjaidea kälylle hukassa
Siinäpä se otsikossa: en tiedä mitä antaisin käly(kokelaa)lle joululahjaksi. Ihana ja mukava ihminen, mutten voi vielä sanoa tuntevani häntä ja hänen mieltymyksiään erityisemmin. Hän on ollut veljeni kanssa yhdessä vajaan vuoden, muutama kerta ollaan samassa kahvipöydässä istuttu. Jotenkin olisi mukava häntäkin jouluna muistaa kun yhteen keräännytään aattoa viettämään.
Eli nainen, ikää 30v, budjetti n. 0- ~50€. Kaikki fiksut ideat otetaan vastaan, mitään turhanpäiväistä krääsää en tahdo ostaa. Tai kertokaa mitä itse mahdollisesti arvostaisitte joululahjana ko. tilanteessa.
Ps. Kyllä, olen miettinyt yhteislahjaa hänelle ja veljelleni, mutta löysin jo veljelleni oman lahjan. Eli se ei oikein tule kysymykseen.
Kommentit (31)
Mun mielestä nämä voisi olla aika takuuvarmoja, etenkin jos et tunne kälyn makua sen tarkemmin:
- sirot nahkahansikkaat, jos osaat yhtään arvioida hänen kokoaan
- esimerkiksi Elizabeth Ardenin Eight Hour Cream-tuotepakkaus (sis. muistaaksesi käsivoiteen, huulirasvan ja yleisvoiteen)
- (neutraalin väriset) villasukat ja joku joulun suosikkikirja kaveriksi
- laadukas tuoksukynttilä pakkauksessa, mikäli tiedät, ettei kälyllä ole yliherkkyyttä tuoksuille
- GlamGlow-kasvonaamiopurkki, jos on yhtään sen tyylinen ihminen, että pitää kauneudenhoidosta
Lahjakortti kampaamoon + joku lisähoito siihen.
Jos siis ei ole pieni budjetti.
Vierailija kirjoitti:
Makukahvi/joulutee jos ei kahvia juo ja suklaarasia, that's it. Ei kovin kallista mutta varmasti hyvä ja mieltä lämmittävä joululahja.
Siis tällaiset siankuset jää 99% varmuudella kaappiin ja juhannuksena ne lentää kaaressa roskikseen.
En tunne kälyäni juuri lainkaan, vaikka asutaan aika lähellä. Käly on vetäytynyt jo lähes 10 vuotta sitten kaikesta tekemisestä meidän suvun kanssa. Mutta asialliset välit sinänsä ja jutellaan pintapuolisen ystävällisesti, kun joskus on niitä pakkotilanteita, joissa ollaan samassa paikassa. Monena jouluna olen ostanut heille yhteislahjan. Jos olisi pakko keksiä joku oma, niin ostaisin jotain pientä ja hauskaa. Ehkä käsintehtyjä suklaita (syö suklaata) jossain kauniissa paketissa tai ylipäätään jotain "kuluvaa", koska on niin tarkka kaikista vaatteistaan, kipoistaan, kupeistaan jne.
Minä nimenomaan rakasta(isi)n saada lahjaksi kauniita/isoja/kalliita kynttilöitä, kauniin tarjottimen, koristeellisia laseja tai muuta vastaavaa ylellistä sisustustavaraa, jota ei itse aina raaski ostaa. Myös kaiken maailman pyjamat, yöpaidat ja villasukat ovat ihania.
Universaalisti hyviä lahjoja tuonikäiselle naiselle voisivat olla esim. leffalippu, ravintolalahjakortti, kasvohoito, kynsilakka/vartalovoide tms. kauneustuotteet.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä nämä voisi olla aika takuuvarmoja, etenkin jos et tunne kälyn makua sen tarkemmin:
- esimerkiksi Elizabeth Ardenin Eight Hour Cream-tuotepakkaus (sis. muistaaksesi käsivoiteen, huulirasvan ja yleisvoiteen)
- laadukas tuoksukynttilä pakkauksessa, mikäli tiedät, ettei kälyllä ole yliherkkyyttä tuoksuille
- GlamGlow-kasvonaamiopurkki, jos on yhtään sen tyylinen ihminen, että pitää kauneudenhoidosta
Kommenttina tähän, itse olen atoopikko, joka ei voi käyttää mitään hajustettuja ja säilöntäaineella kuorrutettuja rasvoja eli noista sun ehdotuksista kaksi lentää samantien roskikseen. Vaiva ei näy päälleppäin (tai näkyy, jos hölvään noita naamaani). Tuoksukynttilkä on keksintö, jota en vaan voi tajuta: MIKSI? Kirjat, no joo, mutta mulla vaan on aika tarkka maku, mitä tykkään lukea ja harvoin ne kirjat on missään top 10 listalla. Villasukat ei käy (tuon atopian vuoksi). Eli hanskat: mulla on lyhyt ja paksu käsi, eli onnea vaan koon etsintään, aviomies on nyt 26v yrittänyt, vielä ei ole osunut kohdalleen koko. Eli mielumin jotain, josta pääsee samantien eroon.
Jotain, jota voi laittaa kiertoon jos ei tykkää...
Marimekon mukit (2kpl)ja joulukahvi. Kahvi duunipaikkaan ja mukit naapuriin jos ei tykkää..
Leffaliput.
Teatteriliput.
Kirja. Taas sinne naapuriin jos ei tykkää...
Myyjäisistä käsin kudotut sukat, tumput tms.
Joku pieni esine esim Taito-shopista tai jostain vastaavasta.
Artesaanisuklaata. Tämä vieraille kahvipöytään jos ei itselle maistu.
Kai sun veli osaa sanoa jotain? Esim jos astma niin ei kannata niitä hyasintteja ja tuoksukynttilöistä yhdistää samaan pakettiin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommenttina tähän, itse olen atoopikko, joka ei voi käyttää mitään hajustettuja ja säilöntäaineella kuorrutettuja rasvoja eli noista sun ehdotuksista kaksi lentää samantien roskikseen. Vaiva ei näy päälleppäin (tai näkyy, jos hölvään noita naamaani). Tuoksukynttilkä on keksintö, jota en vaan voi tajuta: MIKSI? Kirjat, no joo, mutta mulla vaan on aika tarkka maku, mitä tykkään lukea ja harvoin ne kirjat on missään top 10 listalla. Villasukat ei käy (tuon atopian vuoksi). Eli hanskat: mulla on lyhyt ja paksu käsi, eli onnea vaan koon etsintään, aviomies on nyt 26v yrittänyt, vielä ei ole osunut kohdalleen koko. Eli mielumin jotain, josta pääsee samantien eroon.
Aina löytyy näitä ihmisiä, joille paras lahja on tyhjiö purkissa. Huom. lasipurkissa, muovisessa on ties mitä estrogeenejä.
Keskimäärin luulen, että nämä lahjat ovat mieluisia aika monelle tai ainakin jokainen tuntee jonkun, jolle lahjan voi laittaa eteenpäin.
Ihania juttuja, säilyy littanana puisena postikorttikokona, jos ei halua kasata
kauppa.lovi.fi
Mä ostaisin ehkä jotain kauniita, laadukkaita käsipyyheitä (ihan vaikka valkoiset, jotta väri menee varmasti edes sinne päin) tai sitten just jonkun käsirasva/kynsilakka-setin.
Lahjakortti esim. kampaamokauppaan - saa ostaa mieleisensä tuotteet, herkkukori - suklaata, kahvia, teetä, glögiä, viiniä, juustotarjotin - juustoja ja lisukkeita,.