33-v ja hormonit sekaisin?
Olen ollut viime aikoina poikkeuksellisen väsynyt, alavireinen, ihoni on alkanut kukkia ja kuukautiset ovat yhtäkkiä jääneet pois. Olen siis syönyt Minipillereitä 8 vuoden ajan, ja kuukautiseni ovat olleet todella säännölliset aina niiden kanssa. Paitsi nyt viimeiset pari kk kaikki PMS oireet kyllä tulevat, mutta vuotoa ei.
Menin lääkäriin lähinnä tuon väsymyksen ja alavireisyyden ja yleisen vetämättömyyden takia. Lääkäri määräsi gynelle. Gyne tsekkasi että kohdun limakalvo on kovin ohut eli siksi ei tule vuotoa - normaalia Minipillereiden kanssa. Lisäksi pari keltarauhasrakkulaa löytyi vasemmasta munasarjasta, ei kuitenkaan isompia kuin 3-4 cm.
Gyne määräsi syötäväksi Primolut kuurin jonka pitäisi aloittaa kuukautiset -> vuodon 2.päivänä labraan hormonitasojen mittaukseen. Lisäksi määräsi PROGYNOVA 1 mg, mutta sanoi ettei kannata vielä aloittaa, mitataan hormonitasot eka.
Olen syönyt nyt noita Primolut-tabletteja reilu viikon. Rinnat on superisot ja aristavat, vatsa turvonnut ja juilii. Minulla on alavatsassa jatkuva painostava tunne.
Mitä jos menkat ei vaan ala? Mitä sivuoireita olette saabeet noista Primolut- tableteista? Entä sitten jos joudun aloittamaan Progynova-kuurin?? Eikö se ole ihan suoraan estrogeeni-hormonia? Gyne oli jokseen sekava joten puolet siitä mitä se selitti, meni ohi.