Auttakaa nut ja antakaa mulle ymmärrystä! Tilanne uusperheestä. Mies köyttäytyy väärin lasta kohtaan
Tulin illalla kotiin töistä. Kävin peittelemässä 8-v tytön. Nukkui jo. Huomasin että hänellä oli vielä päällä päivävaatteet jotka olivat olleet koulussa päällä. Sängyssä oli leluja, papereita, vaatteita, ja sängyn edusta täynnä leluja niin että jouduin miettimään minne jalkani laitan etten astu tavaroiden päälle.
Mies laittanut lapset illasta nukkumaan. Omansa olivat vaihtaneet yövaatteet. Sängyssä oli tilaa ja yökkärit päällä. Sängyn edusta myös vapaana.
Kysyin miksi lapseni nukkui noin? Miksi lastani ei huolehdita samalla huolenpidolla kuin hänen lastaan? Mies suuttui. Sanoi että olisin ollut kotona huolehtimassa lapsestani. Sanoin että hän voi luottaa siihen että minä huolehdin kaikki lapset tasapuolisesti. Suuttui ja meni eri huoneeseen nukkumaan. On edelleen minulle vihainen.
Kommentit (45)
Lapset ovan iältään 7,8 ja 9 vuotiaita.
Ilta meni minun ja mieheni osalta kivasti. Syötiin iltapalaa yhdessä ja jutusteltiin niin kuin normistikki.
Illalla kun menin kukkumaan kävin peittelemässä lapsen. Kun tulin kotiin en viitsinyt huoneessa käydä etten herätä lapsia. Menevät aina nukkumaan viimeistäön 20.30. Kotona olin 21.20.
Asian otin esille aivan rauhallisesti. Tunnen mieheni. Hän ei kykene vastaanottamaan "kritiikkiä". Juuri tästä syystä kaikin keinoin vältän provosointia. No jos olisin ollut viisaampi olisin ottanut asian esille vasta aamusta kuin illalla kymmeneltä. Tosin veikkaan että lopputulos olisi kuitenkin ollut sama myös aamulla. Hän olisi suuttunut.
Meillä lapset eivät nukahda kesken leikkien. Mieheni on äörettömän huolehtivainen omia lapsiaan kohtaan. Ja huomioi lapsensa kauniisti kaikissa tilanteissa.
Eniten tilanne säälittää oman lapseni osalta. Hän kokee varmasti ulkopuolisuuden tunnetta kun en ole kotona.
Aamulla lapseni sanoi että ilta meni kurjasti kun ksikki tavarat työnnettiin hänen sänkynsä eteen. Kerroin että se oli mieheltä väörin toimittu. Lelut olidi voinut työntää vaikka vastekaapin eteen. Lelut olivat kaikkien lasten yhteisistä leikeistä yhdessä levitettyjä.
Huokaus 😞
Hyi mikä sika miehesi on ! Eroa moisesta paskasta.
Ei toimi ei. Lapsi on vieras omassa kodissaan, kun sä et ole paikalla.
Mä olin vieras omassa kodissani, vaikka äiti oli paikalla. Kuljin aina pitkin seiniä hissukseen, ettei kukaan vaan huomaa. Pyrin sulkeutumaan omaan huoneeseen. En katsonut telkkaria, kun siihen piti aina erikseen pyytää lupa. Nukkumaanmeno oli 20.00, myös teininä. En saanut puhua ruokapöydässä ja syömisaika oli 15 minuuttia. Jokainen puhuttu sana miinusti minuutin. Äkkiä sitä oppi, kun selkään tuli, jos aika meni umpeen jutellessa. Siis ihan näitä, miten koulupäivä meni tms. Yllättävää, ettei äidillä ollut käryäkään, miten mulla menee koulu.
Lisäksi olin hänen ja lastensa palvelija.
Äiti kuittaisi asian, että nyt meillä on hyvä olla. Hän pitää meistä huolen, on katto pään päällä ja uusia vaatteita. Jep, äitini oli 70 luvulla yksinhuoltaja ja otti lesken harmiksemme. Äiti kehitti itselleen tuossa hyvässä olossa alkoholismin ja siitä se paska vasta alkokin..
En voi käsittää näitä naisia, joilla mies menee lapsen edelle. Se on aikuisen vastuulla antaa lapselleen turvallinen ja rakastava lapsuus. Jos kerran päättää lapsen tähän maailmaan tuoda, niin on aina vastuussa sen lapsen hyvinvoinnista, vaikka tilanteet muuttuisikin (ero, leskeksi jääminen jne.) Nytkin ap vain huokailee, kun on niin vaikeaa kun mies suuttuu. Raivostuttavaa. Totisesti toivon lapsen vuoksi että ap kasvattaisi selkärangan. Tosin epäilen kyllä vahvasti.
.