Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa nut ja antakaa mulle ymmärrystä! Tilanne uusperheestä. Mies köyttäytyy väärin lasta kohtaan

Mitä voin tehdä?
15.11.2016 |

Tulin illalla kotiin töistä. Kävin peittelemässä 8-v tytön. Nukkui jo. Huomasin että hänellä oli vielä päällä päivävaatteet jotka olivat olleet koulussa päällä. Sängyssä oli leluja, papereita, vaatteita, ja sängyn edusta täynnä leluja niin että jouduin miettimään minne jalkani laitan etten astu tavaroiden päälle.

Mies laittanut lapset illasta nukkumaan. Omansa olivat vaihtaneet yövaatteet. Sängyssä oli tilaa ja yökkärit päällä. Sängyn edusta myös vapaana.

Kysyin miksi lapseni nukkui noin? Miksi lastani ei huolehdita samalla huolenpidolla kuin hänen lastaan? Mies suuttui. Sanoi että olisin ollut kotona huolehtimassa lapsestani. Sanoin että hän voi luottaa siihen että minä huolehdin kaikki lapset tasapuolisesti. Suuttui ja meni eri huoneeseen nukkumaan. On edelleen minulle vihainen.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen on miehen lapsi? En puolustele miestä mitenkään, mutta kyllä ainakin meidän 8- vuotias laittaa ihan omatoimisesti pyjaman päälle ennen kuin menee nukkumaan.

Samaa ihmettelin. Nuorempia pitää vielä auttaa iltapuuhissa, mutta kyllähän nyt kouluikäisen pitäisi jo itse osata vaihtaa vaatteet ja tehdä hammaspesut ja muut.

Vierailija
22/45 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aaaah tätä uusioperhe romantiikkaa...se konsepti kun ei vain toimi, ei....

Kyllä se monilla toimii. Kaikilla ei. Eihän ydinperhekään toimi kaikilla. Oletko jotenkin tyhmä vai vaan todella katkera?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 18 oikeassa. MUTTA jos tilanne ollut semmoinen että lapsi kieltäytyi riisumasta/siivoamasta niin sitten menköön nukkumaan noin. JOS hän on niitä miehiä jotka käskevät eikä tee. Mielestäni 8vee voi vaihtaa vaatteet itse ja tyhjentää sängyn. Jos mies käski, hänen lapset tottelivat mut sun ei?! Olen uusperheessä elänyt 17vuotta mis lapsia 6 joten vähän tietoa ja kokemusta kyllä on.

Vierailija
24/45 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voi olla että mies on pulassa kun pitää kolme lasta huolehtia, ei osaa eikä ehdi. Pärjää ehkä juuri ja juuri kahden asiat.

Toisaalta. Moni lähtee uusperheeseen ajatuksella että on sinun ja minun lapset ja kumpikin vastaa omistaan. Ja erikseen sovittaessa tai pyydettäessä huolehtii jonkun tietyn asian puolison lapsen osalta. Harva ajattelee uusperheessä että kaikki lapset on tasavertaisesti yhteisiä lapsia ja tasavertaisesti moempien vastuulla. Tosin, ikäväähän se on jos antaa lapsen mennä nukkumaan lelujen ja papereiden sekaan.

Vierailija
25/45 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoolaiset jaksaa kirjoittaa pitkiä tarinoita.

Vierailija
26/45 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tosiaan 8-vuotias älyä ihan itse omatoimisesti vaihtaa päivävaatteita pois nukkumaanmennessään? Jos hän on jollakin tavalla vammainen, ei todellakaan kannata jättää miehen hoitoon!

Vierailija
27/45 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan lapsi simahtanut kesken touhujensa ja mies sitten vain sammuttanut valot.

Vierailija
28/45 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

8-vuotias on tokalla tai kolmannella luokalla. Kyllä minä miehenä olettaisin, että sen ikäinen osaa itse riisua yöksi päivävaatteet ja siirtää papereita pois jos ne on nukkumisien tiellä.

Vierailija
29/45 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
30/45 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap - saatko jotain tyydytystä tästä provosta?

Vierailija
31/45 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottaisin 8-vuotiaalta jo sen verran omatoimisuutta, että osaa itse vaihtaa yövaateet päälle ja siivota jälkensä.

Vierailija
32/45 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ap on ottanut tuon esille miehen kanssa? Marssinut miehen eteen ja tivannut että mikset huolehdi minun lapsesta samalla tavalla kuin omistasi? Et tiedä mikä tilanne kotona on ollut, joten kannattaa aloittaa keskustelu syyllistämättä. Kysyisin myös lapselta itseltään että miten se eillisilta meni. Mutta kyllä 8-vuotiaan pitäisi jo osata itse vaihtaa yövaatteet ja siivota sänkynsä ja huoneensa.

Vierailija
33/45 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä puhuisin miehelle että minua loukkaa tuollainen käytös ettei hän pidä kaikkia lapsia tasa-arvoisena,8v ymmärtää jo itsekkin sen ettei häntä kohdella tasa-arvoisesti,omaa kokemuata ei ole sillä itselläni kokemusta vain ydinperheestä mutta lähes kaikki tutut ystävät ja sukulaiset uusioperheellisiä ja heillä homma toimii ihanteellisesti juurikin siksi että kaikki kohtelee lapsia ominaan.näin toimisin itsekkin jos uusioperheen peruataisin ja samaa vaatisin puolisoltanikin.muutoin suhde ois tuhoon tuomittu.

Vierailija
34/45 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provo taitaa tosiaan olla kun ei ap tule kertomaan mitään yksityiskohtia ja syyllistää automaattisesti miestä.

Vierailija
35/45 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko miettinyt, että se ei uskaltanut vaihtaa yövaatteita. Jos se isäpuoli lähentelee ja koskettelee sitä, niin parempi pitää päivävaatteet päällä.

Vierailija
36/45 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla muuta kuin että tuo köyttäytyminen on kyllä erittäin epäillyttävää.

Vierailija
37/45 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että tuossa on käynyt niin että lapselle ei ole sanottu että on nukkumaanmenoaika, on sitten vain touhunut huoneessaan kunnes simahtanut. Kyllä meilläkin 8v käskettynä laittaa yövaatteet ja suorittaa iltapesut mutta ei se itsenäisesti kelloa vahdi ja tiedä milloin täytyy mennä iltapalalle, hammaspesulle jne. Eli jos ei kukaan kerro/patista saattaisi juuri käydä niin että leikkii iltamyöhälle kunnes nukahtaa jonekin.

Vierailija
38/45 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko miehesi lapset paljon nuorempia? Jos hänen aikansa on mennyt parin alta 5 v kanssa, niin ymmärrän, ettei ole isompaa ehtinyt niin tarkkaan kaitsea. En minäkään mieheni teineille sanonut muuta kuin että nyt ottakaa iltapalaa ja menkää nukkumaan. Jos eivät saaneet otettua, niin so what. Ei se heidän isäkään heille leipiä valmiiksi tehnyt. Kyllä se niin vaan on, että jokainen on omalla vuorollaan pienin ja saa eniten huolenpitoa osakseen.

Ja toisaalta jos miehen lapset ovat vanhempia, niin tusknpa niitäkaan enää riisutaan ja puetaan ja laitetaan heille sängyt valmiiksi.

Vierailija
39/45 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provo taitaa tosiaan olla kun ei ap tule kertomaan mitään yksityiskohtia ja syyllistää automaattisesti miestä.

Provo tämä on sen takia, ettei kukaan ole noin idiootti IRL. Vaikka olisikin tapahtunut niin, että miehen lapset on yöpuvuissa ja naisen lapset eivät - niin mitä välii?

Itse elän uusperheessä. Jos minä olisin tullut kotiin vastaavassa tilanteessa, niin olisin kohottanut olkapäitäni. Ai, noinko tämä ilta meni.

Vierailija
40/45 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä meillä taas oikein äitien äiti! Mistä tiedät mitä muuta siellä tapahtuu?

Pitää olla oikeasti kyllä suuremman luokan mullku joka kohtelee lasta huonosti tai epäarvoisesti.

Miten voit rakastaa ja kunnioittaa miestä, olla parisuhteessa hänen kanssaan ja jakaa kodin joka toimii näin? Missä kunnioitus ja luottamus?

Sinun lapsesi on sinun vastuullasi ja pidän huolestuttavana jos jäät tuollaiseen tilanteeseen ja vaarannat lapsesi henkisen että fyysisen hyvinvoinnin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme