Olen ikuinen optimisti, mikä näkyy mm. myöhästelynä ja rahojen loppumisena
Kulutan joka kuukauden palkan noin 23.-26. päivä mennessä loppuun. Ihan sama, tuleeko palkkaa käteen 2000 vai 2700€, se on kulutettu aina ennen seuraavaa palkkapäivää. Olen myös usein viime tingassa, koska optimistisesti arvioin, että ajoaika tanssitunnille on 13 minuuttia (ja sitten siihen meneekin syystä tai toisesta 17 min.). Tai viimeksi menin lääkärin vastaanotolle samalla sekunnilla kuin huudettiin jo sisään huoneeseen. Ei tässä muuten mitään, osaan jo ymmärtää itseäni, mutta kun mies aina nalkuttaa aiheesta.
Kommentit (10)
Et kunnioita muita ihmisiä, koska myöhästelet.
Kyse ei ole optimismista, vaan toisten ikävästä halveksimisesta.
Suosittelen muutosta.
Vierailija kirjoitti:
Juu ei varmaan sinua itseäsi haittaa, mutta kanssaihmisiä saattaa haitata tuollainen viime tipassa kikkailu. Olet siis hyvin todennäköisesti useimmiten myöhässä tapaamisista. Minua ärsyttäisi ainakin tuollainen kaveri, saati puoliso.
Voi olla, että jotakuta ärsyttää. En ole mistään tapaamisista varsinaisesti myöhästynyt 10 vuoteen, koska ei niitä ole. Paitsi lääkärit ja vastaavat. Jos menen kylään, en ikinä sovi mitään tarkkaa aikaa. Kahden maissa voi tarkoittaa minulle yhtä hyvin tasan kahdelta kuin vartin yli kaksi. Jos joku kokee sen ongelmaksi, aika tiukkis on.
-ap
Et ole optimisti vaan välinpitämätön.
Portugalissa tuo oli ihan normaali tapa toimia. Siellä eletään ja kulutetaan rahaa sitä mukaa kuin sitä tulee ja jos jää yli, pidetään pienet juhlat suvulle ja ystäville. Kellon kanssa ei ole turhan tarkkaa myöskään. Jos juhlat ilmoitetaan alkavaksi klo 18, ensimmäiset vieraat saapuvat klo 19.
Kannattais alkaa järjestelmällisesti lisäämään siihen sun optimistiseen aika-arvioon vaikka 5 min niin olis ongelma puolitettu.
Useimmiten ne rahat loppuu ennen kuun loppua yhdellä sun toisella. Ja kun yhdessä kuussa jää tilille 200 ylimääräistä, seuraavassa kuussa hajotakin öljypoltin tai tiskikone tai kuten tässä kuussa: oli pakko ostaa uudet talvirenkaat autoon. Musta se on ihan normaalia elämää.
Vierailija kirjoitti:
Kulutan joka kuukauden palkan noin 23.-26. päivä mennessä loppuun. Ihan sama, tuleeko palkkaa käteen 2000 vai 2700€, se on kulutettu aina ennen seuraavaa palkkapäivää. Olen myös usein viime tingassa, koska optimistisesti arvioin, että ajoaika tanssitunnille on 13 minuuttia (ja sitten siihen meneekin syystä tai toisesta 17 min.). Tai viimeksi menin lääkärin vastaanotolle samalla sekunnilla kuin huudettiin jo sisään huoneeseen. Ei tässä muuten mitään, osaan jo ymmärtää itseäni, mutta kun mies aina nalkuttaa aiheesta.
Eikö kukaan ole sinulle sanonut, että olet ihan vtun rasittava ihminen? Täähän tietty oli provo, ei kukaan voi olla noin huono.
Vierailija kirjoitti:
Et ole optimisti vaan välinpitämätön.
Tai sitten liian pieni palkka. Kun saa hilattua palkkansa niihin euromääriin, että verojen jälkeen tilille paukahtaa kolmosella tai nelosella alkava summa, alkaa riittää asuntolainan lyhennyksen lisäksi kinkkuun tai graaviloheen siihen luomuleivän päälle ja uusiin talvisaappaisiin silloin kun sattuu huvittamaan. Mitä aikatauluihin tulee, mitä korkeampi palkka, sitä varmemmin myös työajat joustaa tarpeen mukaan. Vielä kun valitsee harrastuksekseen vaikkapa golfin tai veneilyn, ei ole ihan pakko juosta tukka putkella ehtiäkseen ajoissa.
Nalkuttavat miehet on varmaan ikävintä
mitä tiedän. Ex-avokki nalkutti siitä, jos oli huonosti imuroitu tai hänen autoonsa oli jätetty karkkipaperi tai kuinka naisilla aina kestää lähtö niin kauan. Elämä ilman nalkuttajaa on paljon lupsakampaa 😄
Juu ei varmaan sinua itseäsi haittaa, mutta kanssaihmisiä saattaa haitata tuollainen viime tipassa kikkailu. Olet siis hyvin todennäköisesti useimmiten myöhässä tapaamisista. Minua ärsyttäisi ainakin tuollainen kaveri, saati puoliso.