Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Makaronilaatikko unohtui pöydälle, tänään ei syödä...

Vierailija
14.11.2016 |

Makaronilaatikko unohtui pöydälle neljäksi tunniksi. Eihän siinä muuta vaihtoehtoa enää ollut kuin heittää pilaantunut ruoka roskikseen. Jää tänään sitten perhe ilman ruokaa, perkele kun osaa olla tyhmä joskus...

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöljä.

Mä teen yötyötä. Usein teen illalla jotain, vaikka makaronilaatikkoa. Sitten kuumaa ruokaa ei voi laittaa jääkaappiin, vaan jätän sen hellalle. Sitten aamulla kuudelta tulen kotiin ja syön.

Joskus nukahdan heti ja syön hellalla olleen ruoan vasta päivällä.

Jos ei ole 25 asteen helle, ei ole mitään ongel aa.

Nim. Ei ripulia

Vierailija
22/32 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pönttö mikä pönttö. Tyhmästä päästä kärsii koko perhe. Heittää nyt hyvä ruoka pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

generalissue kirjoitti:

no ei syödä kun heitit pois. Jopa kypsennetty liha säilyy 4h. Käy joskus katsomassa kuinka vanhaa se marinaadissa pyöritetty, muoviin kääritty liha itse asiassa on.

Tuoretta lihaa on vaikea saada mistään.

Nyt sitten kotitalouden kurssille tai ehkä jopa psykoterapeutille. Ei siksi että olisit tyhmä tai paha ihminen mutta uskon että elämäsi voisi parantua asianmukaisella tuella.

Liha on pilalla kun karva kasvaa krehehe

Vierailija
24/32 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli todella huono provo! Vai eikö peruskoulun kotitaloudessa opeteta enää nykyään yhtään mitään?

Hygieniapassit ovat rahastusta ja koskevat joukkoruokailuja! Kuka olisi niin ääliö, ettei edes omassa kodissaan uskaltaisi itse valmistamiaan ruokia säilyttää ja syödä muuten kuin eviran ohjeitten mukaan.

Ettekö te edes ihmettele, kuinka teidän mummonne ja muut vanhukset ovat niinkin terveinä pysyneet ja vanhoiksi eläneet, vaikka ovat laittaneet ruokaa ja syöneet sitä ennen kuin Evira ja hygieniapassit on edes keksitty?

Vierailija
25/32 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se nyt neljässä tunnissa pilaantuu, hyvä kun kuuma vuoka ehtii jäähtyäkään siinä ajassa?

Ei se miksikään ole mennyt tuossa ajassa mikäli puhtaasti laitettu ja kunnolla kypsennetty uunissa, kuten nyt makaroonilaatikon voisi kuvitella olleen uunissa lähes tunnin. 

Tosin itse jäähdytän viileässä vedessä ne ruoka-astiat ruokineen, mitä meinaan jääkaappiin laittaa.  Jäähtyy nopeasti sisältäkin kun lämpö lähtee johtumalla kylmään veteen.

Vierailija
26/32 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli todella huono provo! Vai eikö peruskoulun kotitaloudessa opeteta enää nykyään yhtään mitään?

Hygieniapassit ovat rahastusta ja koskevat joukkoruokailuja! Kuka olisi niin ääliö, ettei edes omassa kodissaan uskaltaisi itse valmistamiaan ruokia säilyttää ja syödä muuten kuin eviran ohjeitten mukaan.

Ettekö te edes ihmettele, kuinka teidän mummonne ja muut vanhukset ovat niinkin terveinä pysyneet ja vanhoiksi eläneet, vaikka ovat laittaneet ruokaa ja syöneet sitä ennen kuin Evira ja hygieniapassit on edes keksitty?

Tokko noissa lukuisissa etnisissä paikoissa auttelevilta sukulaisilta edes sellaisia hygieniapasseja vaaditaankaan.  Katsoisivat sellaisen vaatimisen kuitenkin rasismiksi tai niiden kyselyn vainoamiseksi.

Kerran sain sellaisesta noroviruksen ja siihen loppui rullakebabbien mieliteko kertasairastamisella. 

Vierailija
27/32 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jopa hygienapassisäännöissä sanotaan että saa olla 4 tuntia lämpimässä kunhan on heti kylmässä säilytyslämpötilassa. Ja näin siis julkisessa ruokailussa.

Tuo 4 h tarkoittaa kuumana olevaa ruokaa. Huoneenlämmössä se on vaaravyöhykelämpötilassa, mutta ei välttämättä vielä pilaantunut. Riippuu toki ruoastakin.

Vierailija
28/32 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiskunnan ekat 150 000 vuotta eläneet pyörivät haudoissaan..

Vierailija
29/32 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeestiko ihmiset syö yön pöydällä ollutta ruokaa? Jos se on noin yleistä niin en ihmettele miksi joskus kyläreissun jälkeen vatsa on ollut sekaisin.. Kai siihen pilaantuneeseen ruokaankin sitten tottuu?! Niin.. ammatin vuoksi muutamat bakteerinäytteet tullut otettua juurikin Valviran tarkastuksia varten.

Vierailija
30/32 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi vähän samalla tavalla viime viikolla. Kävin kaupassa ja kun tulin kotiin, olin unohtanut ostokset puoleksi tunniksi lattialle. Kiva heittää satasen ostokset saman tien roskiin, mutta eipä siinä muukaan auttanut. 

Vierailija
31/32 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis oikeestiko ihmiset syö yön pöydällä ollutta ruokaa? Jos se on noin yleistä niin en ihmettele miksi joskus kyläreissun jälkeen vatsa on ollut sekaisin.. Kai siihen pilaantuneeseen ruokaankin sitten tottuu?! Niin.. ammatin vuoksi muutamat bakteerinäytteet tullut otettua juurikin Valviran tarkastuksia varten.

.

Muutaman kerran ihmetellyt itsekin että mikä tuo valvira oikein mahtaa olla kun uutisista lukenut, mitä olisi pitänyt valvoa ja miten on sitten oikeasti valvonut.  Ylin johtaja taisi ainakin toisessa tapauksessa hakeutua sopivasti sairaslomalle kun tuli selityksen aika.  Vanhan ja väsyneen näköinen naisihminen. Varmaan jo eläkeiässä oleva.

Vierailija
32/32 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle kävi vähän samalla tavalla viime viikolla. Kävin kaupassa ja kun tulin kotiin, olin unohtanut ostokset puoleksi tunniksi lattialle. Kiva heittää satasen ostokset saman tien roskiin, mutta eipä siinä muukaan auttanut. 

No huhhuh...

Itse teenmelkein joka kerta kaupassa käytyäni niin etten heti ostoksia pura, vaan vien ensin koirat lyhyelle kävelylle noin 20min. Ostokset siinä oottavat eteisessä sen aikaa.

Ei siinä ajassa mitään tapahu, johan monella menee kaupasta kotiinkin tuplaten tuo aika jos julkisilla liikkuu - tai jos asuu vaikkapa jossain lapissa kaukana kaupoilta...