Milloin sait ensimmäiset farkut?
Kommentit (24)
Vuonna 1966. Jamekset. Lasten kokoja ei kovin paljoa aikaisemmin edes tehty.
Mä sain jamekset v. 67, kun aloitin koulun.
Enpä kyllä muista, joskus ihan lapsena.
Noin 17-vuotias Danny & Islanders esiintyi Mattisen Mainiot -farkkumainoskiertueella, hittinä East Virginia. Ingo-farkkuja myytiin jo 1954. Ne oli nimetty ruotsalaisen raskaansarjan maailmanmestarin Ingemar Johanssonin mukaan. Ingo oli diskattu Helsingin olympialaisissa kehässä pakoilun vuoksi.
Ekat farkut sain ruinaamisen jälkeen 1958 (12 v.). Merkki oli James Dean. Joka muuttui 1960 pelkäksi James.
1962 tuli Suomeen ekat jenkkifarkut (merimiesten tuomia ei lasketa). Merkki oli Lee. Ne piti heti saada!
Siitä alkoi mun "farkkukauteni. Joka on kestänyt 66 vuotta, ja jatkuu edelleen. Merkki on ollut vuodesta 1967 Levi's. Ja sen malli 501!
Muistan että mulla oli ensimmäisenä koulupäivänäni farkut. Mutta ei tainnut jatkossa ala-asteella olla mieluinen vaate. Yläasteella aloin käyttää lähes päivittäin.
Itse ostin, kun muutin kotoa omilleni päälle kaksikymppisenä.
Olisko ala-asteikäisenä vai koska. Farkku eristää vähän viileää ilmaa.
Ala-asteella kun piti kaikilla olla 501:t.
En kyllä tiedä. Olettaisin että vauvana on ollut vauvojen farkut, eli ehkä alle 1 vuotiaana?
Minulla ei ole ikinä ollut farkkuja.
Vierailija kirjoitti:
Ekat farkut sain ruinaamisen jälkeen 1958 (12 v.). Merkki oli James Dean. Joka muuttui 1960 pelkäksi James.
1962 tuli Suomeen ekat jenkkifarkut (merimiesten tuomia ei lasketa). Merkki oli Lee. Ne piti heti saada!
Siitä alkoi mun "farkkukauteni. Joka on kestänyt 66 vuotta, ja jatkuu edelleen. Merkki on ollut vuodesta 1967 Levi's. Ja sen malli 501!
Upeeta!
Kerro vähän, miten levisfarkut on muuttuneet vuosikymmenten saatossa?
1978 ostettiin Vuorikadun MicMacista.
Vierailija kirjoitti:
Saatettiin olla vaika yhtaikaa kaupan sisällä. Ahdas oli.
Olin n. 14 vuotias. Silloin 70-luvulla farkut piti pestä ennen käyttöä, että näyttäisi vähän kuluneemmalta. Kangas oli ylivärjättyjä ja aika kovaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saatettiin olla vaika yhtaikaa kaupan sisällä. Ahdas oli.
Ok, hsuska ajatus! Hyvä musa ja kauniit muovipussit kruunas hetken, kun sai uudet farkut. Ostin myös jonain vuonna ns. ukko-housut viininpunaiset vakosamettiset. Oli päheet!
12-vuotiaana vuonna 1968. Siistit, ehjät tummansiniset Jamekset. Silloin ei vielä haalistettu farkkuja, ei leikattu niihin reikiä eikä rispaannutettu lahkeita. Olen miettinyt, tuleeko ehkä joskus aika, jolloin nykyisiä farkkuja pidetään omituisina.
Taisin olla jo 18 täyttänyt. En ole koskaan tykännyt farkuista enkä omista sellaisia nytkään.