Minkä ikäisenä leikitte vielä pihaleikkejä esim. Poliisi ja rosvo, Kirkkis yms.
Itse olen teini ja toisinaan haluisin kovasti olla kavereiden kanssa jtn tällasia mitä oltiin vielä noin pari vuotta sitten, mut sit aina mietin et onkse noloo ja oonko kavereista ainut joka suostuis niihin? Mul on vaan niin hyvii muistoi ku aina oltiin ulkona niitä. :(
Kommentit (9)
Mulla oli yksi hyvä kaveri, jonka kanssa leikimme mielikuvitusleikkejä vielä noin 13-vuotiaana. Sen jälkeen en vaan pystynyt, jotenkin se aivolohko sammui.
Varsinaista pihaleikkiporukkaa meillä ei ollut oikeastaan ikinä. Mutta tuollaiset pelit ja sääntöleikit ovat kyllä minusta sellaisia, mitä voi leikkiä missä iässä vaan. Itse leikin niitä esim. sisarusten lasten kanassa.
🇺🇦🇮🇱
12-vuotiaana, en ainakaan muista että enää yläasteella oltaisiin mitään tollasia leikitty
No aina jokus vieläkin omien lasten kanssa. Ikää yli 40 v.
Yksi hauskimmista nuoruusajan muistoista on kun isoveljet tyttökavereineen innostui pelamaan meidän pihalla jalkapalloa. Minä olin varmaan jotain 15 v ja veljet kaikki jo täysi-ikäisiä. Meitä pelaajia oli kaikkiaan ehkä 8. Osalla ei ollu lenkkareita joten kaivettiin kaikki meidän talosta löytyneet lenkkarit esiin ja pallona oli vanha lentopallo joka aina potkaistuna oli hetken ilmassa pyöreäkin. Pelikenttänä oli piha. Säännöt todella joustavia. Velikin nappasi välillä minut olkapäälle ja hyökkäsi meidän puolelle pallon kanssa, koeta siinä puolustaa kun roikut vastustajan olkapäällä.
Heitä kavereille vaan idea että pidetään vanha pihapelihetki ja harrastetaan niin kuntoilua. Vois olla tosi hauskaa.
Ps. Lukiossa tehtiin koko luokka lakko sijaisopettajalle ja luvattiin jatkaa reippaasti opiskelua kunhan saadaan eka leikkiä yksi kierros vettäkengässä. Saatiin ja kaikilla oli hauskaa.
Varmaan 12-vuotiaaksi asti. Haluisin kyllä edelleen vaikka oon 23 :D
Joskus parikymppisinä olimme isolla porukalla lamppusotaa. Osa oli vähän vanhempiakin.
Siis pimeillä pihoilla kuljimme taskulamppujen kanssa ja kun joku tuli varomattomasti vastaan, niin valaisemalla ja nimen sanomalla sai hänet pois pelistä. Silloin ei vielä ollut niitä värikuula-aseita edes keksitty.
11-vuotiaana vielä. Kaverit kasvoi teineiksi mua ennen, niin ei kukaan sitte leikkiny enää mun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Joskus parikymppisinä olimme isolla porukalla lamppusotaa. Osa oli vähän vanhempiakin.
Siis pimeillä pihoilla kuljimme taskulamppujen kanssa ja kun joku tuli varomattomasti vastaan, niin valaisemalla ja nimen sanomalla sai hänet pois pelistä. Silloin ei vielä ollut niitä värikuula-aseita edes keksitty.
Ui juma! En oo koskaan kuullut tosta, mutta kuulostaa hauskalta. Haluisin leikkiä sitä nyt 22-vuotiaana. :D
No, ei juurikaan enää yli 10-vuotiaana. Minusta lukeminen ja kirjat, voittivat mennen tullen leikkimisen hyvin pian opittuani lukemaan, mutta tosiaan jonkin verran leikin vielä noin 10-vuotiaana.