Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Irti tissistä -bileet 4kk:n ikäiselle vauvalle?! HS Nyt-liite tänään!

Vierailija
10.03.2006 |

Meinasin tuolilta pudota kun luin tuon jutun. Että 4kk:n ikäisen vauvan äiti pitää oikein IT eli Irti Tissistä -bileet ystävättäriensä kanssa juhliakseen imetyksen lopettamista. En ole mikään imetysfanaatikko, päinvastoin, mutta minusta tuo silti kuulostaa irvokkaalta. Ymmärrän mainiosti ettei imettäminen aina onnistu eikä sitä tarvitse väkisin jatkaa kuukaudesta toiseen. Mutta että 4kk vanha vauva pitää oikein IRROTTAA tissistä! Juu, johan se on korkea aika, että äitikin pääsee " vapaaksi" . Voi ei... Taustoja en tietysti tiedä, mutta juttu oli niin hilpeään sävyyn kirjoitettu, että kyseessä on tuskin mitkään pitkäaikaiset imetysongelmat ja imetyksen lopahtaminen.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten kaikki ideat, joissa voi tavata kavereitaan ja herkutella ja jutella! LOISTAVAA!

Vierailija
2/35 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin kieltämättä kävin ulkona jo kun vauva oli n. 4kk, mutta imetin lähtiessäni, sitten vauva meni nukkumaan ja kun tulin kotiin imetin taas. Ei oikein tuossa vaiheessa ollut tarvetta noin radikaaliin tempaukseen, nyt kun odotan toista, niin tuskin tulee tuossa vaiheessa vielä baariin lähdettyä ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis ihan ymmärrä miksi vauva pitää irrottaa tissista 4kk iässä...

Vierailija:

Itsekin kieltämättä kävin ulkona jo kun vauva oli n. 4kk, mutta imetin lähtiessäni, sitten vauva meni nukkumaan ja kun tulin kotiin imetin taas. Ei oikein tuossa vaiheessa ollut tarvetta noin radikaaliin tempaukseen, nyt kun odotan toista, niin tuskin tulee tuossa vaiheessa vielä baariin lähdettyä ;)

Vierailija
4/35 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mäkin juhlistin imetyksen loppumista aikanaan, mutta imetin sentään vuoden...

Nelikuinenhan on vielä ihan sikiö, ei sitä tarvitse, tai pidä, mistään irrottaa!

Vierailija
5/35 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmästyin vain sitä, että 4kk ikäinen pitää saada " irti tissistä" . Itsekin pääsin monesti ystävättärien kanssa tuulettumaan ja iltaa istumaan silloin kun vauva oli pieni -imetys ei sitä estänyt, kun rintapumput on keksitty ja lapsella on isä. Aika moni onneksi tajusi sen pointin tässä mun jutussa. Juhlat ok, imetyksen loppumisen juhlinta ok -mutta että 4kk vauva IRTI TISSISTÄ! Ihan kuin sillä ei olisi enää lupa tissiin päin katsoakaan... Ei minulta huumorintajua puutu, mutta ei tämä juttu minusta ollut niin hauska.

ap

Vierailija
6/35 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis koska imetän, niin minulla ei ole omaa elämää vaan elämäni pyörii pelkästään lapsen ympärillä??!

Vierailija
7/35 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kaikki kirjoittamaan Hesariin palautetta. Teksistä sai tosiaan kuvan, että lapsi vieroitetaan rinnasta, jotta mamma pääsee ryyppäämään. Kuvottava juttu.

Vierailija
8/35 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vierottaa onnistuneesta imetyksestä ilman mitään syytä, niin hieman ihmettelen.

Itse jouduin olosuhteiden pakosta (raskaana uudestaan) lopettamaan imetyksen lapsen ollessa 9kk. Olin siitä aika allapäin ja mies ehdotti että pitäisimme tyttöjen bileet tuon kunniaksi. alkoholia ei tietenkäään kuvioon kuulunut, mutta käytiin kaveriporukalla ihanassa ravintolassa syömässä ja vietimme vapaan saunaillaan yhden kaverin mökillä, jossa sitten yövyttiinkin. Isäntä oli lapsen kanssa kotona nyt kun minulla oli vihdoin mahdollisuus luistaa lapsen nukutuksesta... Ihan kivat pippalot oli!

Vierailija
9/35 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni kommentoijista edes luki sen alkuperäisen jutun NYT-liitteestä??

Se on nyt ihan väännelty jo tunnistamattomaksi.

Vierailija
10/35 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tamaan

Vierailija
11/35 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minustakin juhliminen on ihan kiva idea jos kyseessä olisi vaikka vuoden ikäinen. Minun käy enemmän sääliksi 4 kk ikäistä joka oikein juhlien kera vieroitetaan... :(

Vierailija
12/35 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin tupakanpolton kun odotin esikoistani v. 2000. Edellisen kerran kävin ryyppäämässä milleniumina. Olen ollut kotiäitinä 3,5 vuotta (työelämässä nyt taas vuoden). Mulla ei ole mitään hinkua baareihin (kolusin ne silloin alta kolmekymppisenä). Tyttöjen saunailtoja vietetään kerran vuodessa toki hyvän ruuan ja viinilasin kera (ollaan autoilla). Imetin lapsia 10-kuisiksi.

Olen tylsistä tylsin...

Vierailija
13/35 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vauva 4,5 kk ja kaikkien kauhuksi aloitin just kiinteät vaikka maitoa piisaa - pitäisköhän tosiaan järkkää bileet...

Vierailija
14/35 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tissistä ja juhlitaan sitä!

Se on minusta koko jutun pöyristyttävä anti. Ei pidä vetää hommaa toiseen ääripäähän ja alkaa sauhuta siitä, että äiti ei muka saisi juhlia. Totta helkkarissa saa -mutta juhlan aihe on " vähän" outo, kun noin pieni vauva pitää oikein väkisin irrottaa tissistä.

Vierailija
15/35 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miksi sen ikäinen pitää irrottaa tissistä, jos imetys sujuu. Eri asia, jos ei suju -sillehän ei sitten mitään mahda.

Ja korostan vielä, että itse en ole mikään suuri imetyksen puolestapuhuja, kunhan nyt vaan olen pitänyt niitä neuvolasta saatuja ohjeita ihan järkevinä. Ja että itsekin pidän erittäin paljon juhlimisesta.

t. ap

Vierailija
16/35 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva irti tissistä noin nuorena? Sehän kertoo äidistä ja hänen itsekkyydestään aika paljon.

Vierailija
17/35 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kun ne taas on just niitä, jotka osaimettää hampaat irvessä 2kk ja sitten helpottuneena toteaa että maito loppui, ja sitten ei kun irvimään av:lle kaikkia niitä perverssejä, jotka imettää esim. 1v 2kk.

Jännä juttu että me nähdään " av-mammat" näin eri tavalla - mistähän se johtuu??

Vierailija
18/35 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesällä 2004, täysimetyssuositus oli 4 kk.

Mutta ainahan on ihanaa paheksua, se saa oikein maidon virtaamaan.

Vierailija
19/35 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siirtämistä korvikeruokintaan! Voi näitä aikoja, ihmisillä ei ole oikein arvot kohdallaan.

Mutta toisaalta, jos jutussa mainittu äiti olikin tupakoitsija niin korvike lienee lapselle parempaa sapuskaa.

t. Viisi lasta ja viisi vuotta imetystä (yhteensä :))

Vierailija
20/35 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kesällä 2004, täysimetyssuositus oli 4 kk.

Mutta ainahan on ihanaa paheksua, se saa oikein maidon virtaamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä