Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rivitalon "oma" piha ja muiden oikeus siihen

Vierailija
14.11.2016 |

Ajattelin vain täälä kysellä mielipiteitä ennenkuin menen naapurille mitään sanomaan.

Eli meillä on pieni etupiha ja iso takapiha. Seinänaapurin lapset kavereineen leikkivät etupihallamme, aivan ikkunamme alla. Onko se nyt sitten aivan sallittua? Pyörittelevät
Lumiukkoja jne, vaikka heillä itselläänkin samanlainen etupiha(tosin täynnä kamaa) ja takapihakin heillä on.
Mitä mieltä te olette rivitaloasumisesta että eikö meillä asunnossa asujilla ole minkäänlaista oikeutta omaan pihaan?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu no täytyy sitten ensi kesänä pitää vähän suuremmat grillibileet ja kertoa vieraille että myös naapurin terassille saa mennä istumaan, jos meidän pihassa ei paikkoja riitä... :)

Periaatteessa noin. Mutta tässä kannattaa olla sen verran varuillaan, että illalla grillibileiden yhteydessä tulee helposti rikottua naapurin kotirauhaa jos vaikka sattuu tiirailemaan makuuhuoneen ikkunasta sisään tai puheen voimakkuus nousee liikaa. Joten bileet kannattaa pitää "omalla" tontilla.

Siis mitä? Miksi se kotirauha menisi vain illalla rikki? :) makuuhuoneemme on tämän etupihan ikkunan alla juuri, eli nytkö lapset sitten rikkovat tuota rauhaa? :) bileet pidän minä ja jokaisessa pihassa saa käydä, jos minunkin pihassani saa käydä.

Haluat ilmeisesti nyt hassutella asialla. Mutta mä lähinnä mietin asiaa siitä näkökulmasta, että miten poliisi suhtautuu asiaan jos sinne soitetaan päivällä pihalla leikkivistä lapsista tai illalla terassilla remuavista juopuneista aikuisista.

Kuka on puhunut juopuneista ihmisistä mitään? Taidat nyt vähän hassutella. :) tässä maailmassa örsyttävintä on vanhemmat joiden lapset saa tehdä mitä vaan, mutta aikuiset ei sitten mitään. Jos lapset leikkii pihallani, myös minun aikuiset ystäväni leikkivät naapurin pihalla. Piste.

Vierailija
42/51 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä kun olen elätellyt toivetta muuttaa rivitaloon... Ei, kyllä minä tämän ketjun perusteella jatkossakin pysyn kerrostalon kolmannessa kerroksessa, koska niin ylös eivät naapurin kakarat kyllä kiipeä riekkumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita pihoille jotain "omaa", kuten kesällä pöytäryhmä, vesiaihe, kasveja, kiviä, lasten juttuja tms. jos rikkovat, niin maksavat! Fillarit myös täyttävät tilan tehokkaasti ja voi laittaa "aidaksi".

Talvella vedät siihen oman lumiukon tai kolaat ja hiekoitat kunnolla. Näin siis, jos todetaan, että kuka tahansa saa pyöriä teidän ovipielessä häiriköimässä ja näiden pershedelmien tyhmät ja itsekkäät vanhemmat grillaavat luvan kanssa teidän patiolla.

Meillä ollut samaa ongelmaa vuokrataloyhtiöissä, eli jääkiekkomaaleja parkkipaikalla autojen edessä ja seassa, takapihalle tunkeutumista, vaikka koirakin siellä lepäili, ja kulkua pihapläntin läpi ja kukkasten yli tallomista jne.

Nyt omassa, ja ostohetkellä jo kyseltiin kaikki mahdollinen. Hallituksen jäsen oikein nauroi, että ei pelkoa, meillä on FIKSUA porukkaa täällä, ja jokainen huolehtii OMAN karsinansa. Takapihoilla EI juosta muita häiriköimässä jne. Ihanaaaa! Ja näin on ollutkin!

Koska vanhemmat ei kunnioita naapurien elämää niin, että kasvattaisivat edes kakaransa kunnioittamaan muiden kotirauhaa, on homma hoidettava itse. Ja aina se sama selitys "Kun näin on aina ollut ja tästä on aina saanut oikaista"!!!!! Ja jos menee riitelyksi, niin eikun itse kuljeksimaan taloa ympäri ja kurkkimaan makkareista sisään, kun kerran yhteistä on!

Vierailija
44/51 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on rivitalon pääty ja naapurit kulkee usein meidän pihan poikki omalle takapihalleen. Milloin raijaa trampoliineja ja asuntovaunuja meidän pihan poikki ja milloin naapurin kakarat heittelevät kaikki lelunsa meidän pihalle. Ei tämä mua nyt niin hirveesti haittaa mutta kyllähän toi välillä ärsyttää.

Vierailija
45/51 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rakensin aidan, kun pennut ei muuten lakanneet ravaamasta meidän pihan poikki. Isännöitsijälle perustelin, että kun on kaksi isoa koiraa, oli hänen puolesta ok.

Vierailija
46/51 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole meillä kaikki yhteistä tilaa, näkeehän sen jo siitä että aidattuja alueita. Ja kaikki hoitaa "omat" pihansa, eli eiköhän sekin sittenkin kerro jotain siitä ovatko ne yhteisiä.. -ap

Jos piha kuuluu teidän hallinta-alueeseen, siellä ei ole muilla lupa oleskella. Tarkistapa kauppakirjoista tms dokumenteista. Yleensä jos piha on aidattu se on vain asukkaan omassa käytössä joten voit käskeä muksut veks.

Vierailija
47/51 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en sietäisi hetkeäkään muiden lapsien melskaamista meidän pihalla jos meillä siihen hallintaoikeus on. Etupihalla haluan nätin kauniin ja koskemattoman lumen johon voin laittaa tulia kun illat pimenee. En mitään lasten melskaamaa lunta ja lumiukkoja.

Takapihalla saa omat lapset melskata minkä tahtovat mutta en minä sinne halua muiden lapsia leikkimään jos ne ei meidän lapsien kanssa sielä leiki. Saatikka ihmisiä oikaisemaan läpi.

Mihin on nykyisin ihmisten maalaisjärki mennyt toisten tilan kunnioittamisesta. Kerrostalon pihalta on ihan sama oikaiseeko vai ei paitsi jos on selkeästi merkitty yksityisalueeksi mutta rivareissa ja omakotitaloissa on selkeät omat pihat.

Vierailija
48/51 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin lapset varasti lumet ap:n pihasta. Voivoi.

Vierailija
49/51 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurin lapset varasti lumet ap:n pihasta. Voivoi.

Mitä sössötät? :) olenko itkenyt tälläisestä että lumet on kadonnut? :D eiköhän suomen "talvi" vie minun lumeni eikä naapurin lapset ;))

Vierailija
50/51 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en sietäisi hetkeäkään muiden lapsien melskaamista meidän pihalla jos meillä siihen hallintaoikeus on. Etupihalla haluan nätin kauniin ja koskemattoman lumen johon voin laittaa tulia kun illat pimenee. En mitään lasten melskaamaa lunta ja lumiukkoja.

.

Ei jumaleisson mitä hiekkapilluja täällä pyörii. Nyt on kyseessä marraskuun ensilumet, jotka sulaa jo tällä viikolla pois!

Vierailija
51/51 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun asuttiin vielä rivitalossa niin etupihaa ei voinut juuri etupihaksi kutsua mutta takapiha löytyi. Takapihalle oli vain vaikea päästä kulkematta naapurin pihan poikki joten tämä oli hyväksyttävää, esim kun meinasi leikata ruohon takapihalta.

Siitä en kyllä pitänyt että kaikki tupakoivat naapurit käytti meidän tuhkista joka oli etuportailla ja tietenkin tyhjennys kuului vain meille. Kerran jopa piilotin tuhkiksen mutta sitten porukka sotki meidän portaat tupakantumpeilla.