Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain eilen tietää, että isäni on aivoverenvuodon takia sairaalassa. Paras isänpäivä ikinä.

Vierailija
14.11.2016 |

Oikeasti paras isänpäivä ikinä. Vaikutan ehkä hirveältä ihmiseltä, mutta toivon isälleni vain kipua ja pahaa, koska isä tuhosi äitini, sisarusteni ja minun elämän.

Isäni on alkoholisti ja lapsuuteni oli aivan kamala. Aina sai pelätä, että tuleeko isä kotiin ja jos tulee, niin onko isä kännissä ja ainahan se oli. Sitten sai pelätä, että saako äiti tänään turpaan, vai saanko minä, tai joku sisaruksistani.

Ikinä ei kotiin mennessä tiennyt, että onko sinne turvallista mennä, vai onko isä kotona. Ihan päiväkoti-ikäisenä muistan viivytelleeni kotimatkaa, koska minua pelotti niin paljon mennä kotiin. Ei tiennyt, että onko koti ehjä, vai onko kaikki tavarat ja muut hajoitettu, onko ruokaa, vai onko isä vienyt kaikki rahat ostaakseen alkoholia, tai onko äiti edes elossa. Isä hakkasi äidin joskus niin pahasti, että äiti piti elvyttää. Jos me lapset emme olisi olleet silloin kotona, niin isä tuskin edes olisi soittanut äidille apua.

Elämäni oli tuollaista siitä asti, mitä muistan, siihen, kunnes yläasteelle mennessäni isäni sai meihin lähestymiskiellon ja elämä rauhottui - vähän. Paljonpa yksi lappu pidättelee sairasta ihmistä, mutta muutimme pois isän luolta ja elämä rauhottui hieman.

Pitkä tarina. En jaksa edes avautua kaikesta. Isälle on diagnisoitu narsistinen persoonallisuushäiriö. En syytä äitiäni mistään, koska isäni oli sairas ihminen.

Koin valtavaa helpotusta, kun siskoni ilmoitti eilen, että isä on sairaalassa aivoverenvuodon takia. Toivon koko sydämeni pohjasta, että isäni ei selviäisi ja kuolisi kauheissa kivuissa, vaikka sekään ei olisi mitään sen rinnalla, mitä me olemme saaneet kestää. Minä vihaan isääni, enkä tule ikinä koskaan milloinkaan antamaan hänelle anteeksi.

Tälläisiä ajatuksia täällä, mites teidän muiden isänpäivät menivät?

17N

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha. No, onnea (?) sulle.

Vierailija
2/30 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä syyttäisin äitiäkin tuossa tapauksessa, että on pitänyt lapset tuollaisen hirviön luona.

t: alkoholistiäidin lapsi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä syyttäisin äitiäkin tuossa tapauksessa, että on pitänyt lapset tuollaisen hirviön luona.

Helppo se on sieltä sanoa. Isäni oli sairas ihminen.

ap

Vierailija
4/30 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti saat tästä uuden alun ja turvallisuuden tunnetta itsellesi. Jokainen ihminen kuolee aikanaan, anna hänen muistonsa ja ne kaikki ikävät kokemukset mennä sinne hautaan hänen mukanaan. Nauti omasta elämästäsi ja rauhasta.

Vierailija
5/30 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti saat tästä uuden alun ja turvallisuuden tunnetta itsellesi. Jokainen ihminen kuolee aikanaan, anna hänen muistonsa ja ne kaikki ikävät kokemukset mennä sinne hautaan hänen mukanaan. Nauti omasta elämästäsi ja rauhasta.

Yritän ^^

ap

Vierailija
6/30 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avh:sta toipuminen riippuu siitä, miten nopeasti on saanut apua. Pahimmassa tapauksessa ei pysty enää kävelemään, nielemään tai puhumaan. Suonensisäisesti voidaan ravita ja nesteyttää, mutta suonet eivät kestä ikuisesti.

Ravitsemus huonoa,liikkumaan ei pääse ja lopulta suonet eivät kestä. Potilas kuolee käytännössä janoon, takapuoli painehaavoilla ja kykenemättä puhumaan, vaikka jotain tajuaisikin. Aika julmaa minusta. -sivusta seurannut..

Vierailija
7/30 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No just siksi ne lapset pitää viedä pois!

Vierailija
8/30 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mies voi onnistua vakuuttamaan naisen vaikka siitä, että hän tappaa koko perheen, jos nainen yrittää jotain. Sellaisessa tilanteessa on aika hankala toimia mihinkään suuntaan. Kaikki uhkaukset on pakko ottaa tosissaan, jos taustalla on jo jotain elvytystoimia vaatineita pahoinpitelyitä.

Vierailija
9/30 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
10/30 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en toivoisi kellekkään tuollaista. Tollanen kostossa rypeminen ja itsesäälin nosto on myös narsismia. Mene terapiaan jos apua tarviit. Onko äitisi elossa? Selvitä välit. Täällä keräät turhaa sääliä vaikka olet nuori ja terve.

Vierailija
11/30 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Sinulla ei selvästikkään ole ollut narsisti parisuhdekumppanina. Se ei ole niin helppoa.

ap

Vierailija
12/30 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän teitä lapsia ei huostaanotettu? Toivottavasti pystytte nyt vielä toipumaan onnettomasta lapsuudesta ja saatte onnellisen elämän.

Vierailija
13/30 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en toivoisi kellekkään tuollaista. Tollanen kostossa rypeminen ja itsesäälin nosto on myös narsismia. Mene terapiaan jos apua tarviit. Onko äitisi elossa? Selvitä välit. Täällä keräät turhaa sääliä vaikka olet nuori ja terve.

Pitäisikö minun vain anteeksi antaa yli kymmenen vuoden helvetti? Terapiassa olen käynyt jo vuosia. Äitini on elossa ja meillä on äitini kanssa todella hyvät välit.

Täällä haluan herätellä sitä ajatusta, että kaikki isät eivät ole hyviä isiä.

Terve, hah. Syvä masennus psykoottisilla piirteillä, paniikkihäiriö, ahdistushäiriö, syömishäiriö. Kiitos isä <3

ap

Vierailija
14/30 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Porvoon lastensuojelukaan ei tehnyt mitään vai?

Vierailija
15/30 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän teitä lapsia ei huostaanotettu? Toivottavasti pystytte nyt vielä toipumaan onnettomasta lapsuudesta ja saatte onnellisen elämän.

Ne oli ne kulissit. Miten meidät olisi pystytty huostaanottamaan, jos kukaan ei tiennyt mitä neljän seinän sisällä tapahtui? Isäni ei antanut äitini käydä töissä > eristi ihmisistä ja hakkasi meitä vain paikkoihin, mistä se ei näkynyt päällepäin. Jos aikuinen ihminen, oma isä, sanoo pienelle lapselle, että jos tämä kertoo kenellekkään, niin tämä tappaa äidin ja tuhoaa kaiken lapselle tärkeän, niin ei lapsi uskalla kertoa kenellekkään.

ap

Vierailija
16/30 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet nuori joten näet vielä mustavalkoisesti asiat.

Itsekin vihasin isääni ja äitiäni pitkään, mutta jossain vaiheessa tajusin että vihani ei tee mitään isälleni ja äidilleni, koska se on tunne mun sisimmässäni, se on mun todellisuutta.

Viha aiheutti sen, että lopulta koko elämäni oli vihan sävyttämään. Jos vihaat jotain ihmistä hirveästi, et pysty samaan aikaan rakastamaan toista ihmistä...viha syö sinut sisältä.

Vaikka ajattelisit, että pidät vihan vain isässäsi niin viha pikkuhiljaa leviää kaikkialle.

Tämän mä opin kantapään kautta. Älä anna vielä anteeksi isällesi jos et pysty, mutta opettele olemaan vihaamatta...ihan itsesi vuoksi. Se vahingoittaa vain sua ja olet niin kauan kiinni isäsi hirviömäisyydessä kun vihaat häntä aktiivisesti, isäsi vaikuttaa siis suhun vieläkin negatiivisella tavalla.

Vierailija
17/30 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairas on sairas, mutta äitinne olisi pitänyt pelastaa teidät lapset. Hirveää heikkoutta äidiltäsi.

Vierailija
18/30 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nelikymppinen alkoholistin tytär. Hän on rähinöillään, syyttelyillään ja sekoiluillaan kiusannut ja häpäissyt minua sanoinkuvaamattoman paljon. Hän on ollut paljon sairaalassa kaatuilemisten sun muiden takia ja siellä joutuu olemaan selvin päin. Ainoat ajat milloin hän on siedettävä. Vain alkohostin läheinen voi tietää kaiken sen vihan mitä ilkeää ja epäasiallista ihmistä kohtaan voi tuntea.

Vierailija
19/30 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä myrkytä itseäsi vihaamalla ja katkeroitumalla. Käytä energiasi uuden elämäsi rakentamiseen. Kalvat vain omaa sisintäsi keskittymällä vihaan, päästä irti.

Vierailija
20/30 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mies voi onnistua vakuuttamaan naisen vaikka siitä, että hän tappaa koko perheen, jos nainen yrittää jotain. Sellaisessa tilanteessa on aika hankala toimia mihinkään suuntaan. Kaikki uhkaukset on pakko ottaa tosissaan, jos taustalla on jo jotain elvytystoimia vaatineita pahoinpitelyitä.

Ja turvallisempaa on jäädä vuosiksi sen potentiaalisen tappajan luo? Ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi