Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

7-vuotiaan tytön rasittavat unirutiinit

Vierailija
13.11.2016 |

Hirveä valitus ja marina JOKA ilta, ettei saa unta ja että pelottaa (hämähäkit) ja yhyyyy. Pitää ääntä, ei sano mitään, mutta voihkii. Menee hermo! Istun sitten sängynlaidalla, ettei häntä pelota. Joka ilta.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, se on se vanhemman osa. Monilla lapsilla pelot heräävät iltaisin nukkumaan mennessä.

Vierailija
2/26 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän mennyt pieleen kasvatuksessa? Meillä 7 v. rakasti rutiineja, samat jutut joka ilta ja meni levollisin mielin onnellisena nukkumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin että ollaanko oltu liian hyväntahtoisia, kun lapsi tavallaan vaatii vielä 7-vuotiaana erikoishuomiota nukahtamiseen?

Vierailija
4/26 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohduta, ota tytön tuntemus vakavasti! Menee nopeammin ohi. Kamalaa, jos äiti dissaa, pelkää varmaan pitkään.

Vierailija
5/26 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestäkää yhdestä isosta huoneesta nukkumahuone, jossa kaikki normaalit ihmiset nukkuu yhdessä. Iso sänky, tarpeeksi monta pientä yhteenliitettynä tekee ison.

Sitten yhdestä huoneesta aikuisten leikkihuone, oveen lukko.

Vierailija
6/26 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lohduta, ota tytön tuntemus vakavasti! Menee nopeammin ohi. Kamalaa, jos äiti dissaa, pelkää varmaan pitkään.

Olen ajatellut, että pelkoa vain lietsoo että "kannattaa pelätäkin" jos antaa sille tilaa?

ap

Vierailija
7/26 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä sängynreunalla istuminen mitenkään kurjaa ole. Me on sovittu, että istun tässä ja luen uutisia, kirjaa tai selaan nettiä. Istun niin kauan, että lapsi nukahtaa. Lähes joka yö kömpii myös kainaloon nukkumaan. Meillä myös tyttö 7v.

Ajattelen tämän asian niin, että nyt on tällainen vaihe ja se kestää aikansa. Tätä tämä vanhemmuus on.

Vierailija
8/26 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasta pelottaa. Sinun tehtäväs on istua siinä sängyn laidalla vaikka joka ilta jos lapsi sitä tarvitsee. 

Vierailija
9/26 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se, että olet lapselle turvana tarkoita lapselle sitä, että kannattaa pelätä. Päinvastoin!

Vierailija
10/26 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on lapsi alkanut pelätä nyt 8-v iässä. Tätä ennen ei mitään. On tullut jonkun kerran jopa viereen. Tämä on jokin vaihe, tuskinpa enää teininä jatkuu.

Vierailija
11/26 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tämä pakitti tähän kun koulu alkoi. TAvallaan ymmärrettävää, pelkään vain, että liika ymmärtäminen tekee lapsesta itsekkään. Minä ja mun pelot.

Vierailija
12/26 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sängyn laidalla ei istuttu, yksin piti pelätä. Se oli yhtä helvettiä. En aikuisena uskalla todellakaan sammuttaa valoja nukkuessani.

Vierailija
13/26 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäkää huolehtia että lapsella on perusturvallisuus kunnossa niin sitten voi riittää että tarvittaessa menee lohduttamaan eikä tarvi koko ajan istua sängyn laidalla.

Tuota perusturvallisuutta on toki rakenettu koko lapsen elämän ajan mutta asiantuntijat tietävät varmaan mitä sille on tehtävissä lapsen ollessa jo kouluikäinen

Vierailija
14/26 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin tulee ihan hätä, kun lasta pelottaa. Että olen tehnyt kasvatuksessa jonkun kamalan virheen. Tekee mieli sanoa, että luota nyt vain kun äiti sanoo, ettei hämähäkkiä tartte pelätä. Jos lapsi ei usko mua niin :(( Huono äiti. Kun enhän mä täydellinen oo, niin mistä tiedän, onko pelko seurausta mun käytöksestä vai mistä?

ap

Vierailija
15/26 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sano sille se ettei hämähäkkiä tarvitse pelätä. Voi hyvänen aika.

Vierailija
16/26 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäkää huolehtia että lapsella on perusturvallisuus kunnossa niin sitten voi riittää että tarvittaessa menee lohduttamaan eikä tarvi koko ajan istua sängyn laidalla.

Tuota perusturvallisuutta on toki rakenettu koko lapsen elämän ajan mutta asiantuntijat tietävät varmaan mitä sille on tehtävissä lapsen ollessa jo kouluikäinen

Tää mulla just soimaa takaraivossa. :(( En ole ollut niin turvallinen kuin olisi ihanne. Lapsella taipumusta pelkoihin kyllä persoonansa puolesta, mutta silti. Toinen lapsi ei ole koskaan ilmaissut iltapelkoja.

ap

Vierailija
17/26 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä sängynreunalla istuminen mitenkään kurjaa ole. Me on sovittu, että istun tässä ja luen uutisia, kirjaa tai selaan nettiä. Istun niin kauan, että lapsi nukahtaa. Lähes joka yö kömpii myös kainaloon nukkumaan. Meillä myös tyttö 7v.

Ajattelen tämän asian niin, että nyt on tällainen vaihe ja se kestää aikansa. Tätä tämä vanhemmuus on.

Muuten varmaan ok mutta voisiko keskittyä lapseen ja jättää sen netin selailun vähemmälle. Kun on hetket päivässä lapsensa kanssa täysillä, eikä somen ja kännykään sivussa, ehkä nukahtaminen ja yksin jääminen on lapselle mieluisampaa.

Vierailija
18/26 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää mulla just soimaa takaraivossa. :(( En ole ollut niin turvallinen kuin olisi ihanne. Lapsella taipumusta pelkoihin kyllä persoonansa puolesta, mutta silti. Toinen lapsi ei ole koskaan ilmaissut iltapelkoja.

ap

Tai ei varsinaisia tai pelkoa tunteena. Mutta vasta 7-vuotiaana hänkin oli sängyssä odottamassa unta ilman "seuraa". Siihen asti tartti jonkun kanssaan. Varmaan perusturvallisuuden tunne huono :(

ap

Vierailija
19/26 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin yksin nukkuminen on ollut todella iso riski. Yksin nukkumiseen liittyvä pelko on ihan normaalia. Näistäkään alapeukuttelijoista ynnä muista arvostelijoista harva uskaltaa nukkua yksin.

Tietysti pelot myös tarttuu, eli jos alat kirkumaan hämähäkin nähdessäsi, lapsi oppii myös pelkäämään sitä. Mutta erilaiset pelot on olleet tärkeitä hengissäselviytymisessä. Kunhan ne eivät estä liikaa elämästä normaalia arkea niin kaikki on ok. Ja lapselle ja aikuisellekin on ihan ok olla tykkäämättä yksin nukkumisesta.

Vierailija
20/26 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Olen se joka kirjoitti tuosta perusturvallisuudesta. Ei ollut tarkoitus soimata sinua ja olet hyvä vanhempi kun jo ajattelet tuollaisia, tsemppiä!!

OT: Ajattelin ehkä enemmän yhtä kaveriani, jonka 7-vuotias roikkuu äidissään ja tämä lapsi ei esimerkiksi harrasta mitään, koska ei voi päästää äitiä näköpiiristään. Koulun pihallakin itkee, jos äiti ei ole sillä sekunnilla hakemassa kun kello soi. Äiti on sitä mieltä, että hän on lapselleen todella tärkeä, koska tämä itkee hänen peräänsä. Hän ei näe sitä, että on vuosien aikana jättänyt lapsensa yksin kotiin "nukkumaan" iltalenkin ajaksi, tai jättänyt kotiin kaupassakäynnin ajaksi, koska "se leikkii huoneessaan eikä edes huomaa että olen pois"

Ap, tuskin olet tuolla tavalla lapsesi perusturvallisuutta järkyttänyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän