Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HYKS:in ylilääkäri lintuinfluensta tänään:

Vierailija
10.03.2006 |

Lintuninfluenssan leviäminen ihmisestä toiseen ja pandemian syntyminen on hyvin todennäköistä.

Pandemian todennäköisyyden puolesta puhuu se, että tauti on levinnyt.

Ensimmäinen aalto kestää kaksi kuukautta. Ennusteen mukaan kolmasosa suomalaisista, eli yli 1,5 miljoonaa sairastuu. Pahimmillaan 9000 kuolee.

Sen jälkeen tulee 6-8 kuukautta kestävä rauhallinen jakso, jonka jälkeen tulee uusi raju jakso. Silloin lähes 30% kansasta sairastuu. Kolmaskin aalto on mahdollinen.

Kiva. Mä kuolen varmaan ekana, nytkään ei keuhkot toimi ja flunssa jatkunut jo 2 viikkoa, kortisoni eikä mikään auta. En jaksa edes kauppaan. Huolettaa vaan, mitä käytännössä tapahtuu. Mulla ei esim. ole sukulaisia, mutta 3 lapsen yksinhuoltajuus. Jos kuolen tänne sänkyyni, niin mitä mun muksuille tapahtuu? Miten yhteiskunta toimii, kun kaikki on sairaina, kuka ottaa lapset, vai saavatko selvitä yksin miten parhaiten taitavat? Tai jos muut sairastuvat/kuolevat, ja yksi ja yksin?

Ei mitään turvaverkkoa, ja kaikki muutenkin siinä tilanteessa pärjäävät omillaan. Oikeasti aika kamala ajatus. Mulle olisi katastofi lasten takia joutua vaikka sairaalaan yhdeksi yöksi koska tahansa, miten ihmeessä tuossa tilanteessa tietää, kuka huolehtii lapsista? Pitääkö niille selittää, että kävelet sitten sairaalaan tai johonkin, jos muille sattuu jotakin?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoinkin tänään pensaaseen talipallon :)

Vierailija
2/16 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskity nyt paranemaan vaan. Voimia ja tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskity nyt paranemaan vaan. Voimia ja tsemppiä!

Vierailija
4/16 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ei koskaan tulekaan mitään tuollaista, eihän sitä voi tietää! Itse olen lopettanut uutisten lukemisen kyseistä aihepiiriä koskien. Olen myöskin helposti huolestuvaa ihmistyyppiä, mutta mä en enää aio täyttää elämääni jatkuvalla huolestumisella jostakin asiasta. Mä aion nauttia tästä ainutkertaisesta elämästä ihan uhallanikin! Juuri nyt on asiat hyvin ja se riittää. Huomisesta ei vaan voi tietää. Ja jos, siis jos, jotakin ohjeistusta tulee kyseiseen asiaan liittyen, niin toki sitä tulee noudattaa, mutta muuten mä en vaan suostu panikoimaan siitä asiasta.

Mä olen tosi kyllästynyt uutisointiin ylipäänsä. Tulee paha mieli helposti, kun aina niissä on jotakin kamalaa, kaukaa tai läheltä. Tuntuu että kaikilla maailman kamaluuksilla oikein herkutellaan tiedotusvälineissä.

Vierailija
5/16 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisänä vielä se, että meillä on lemmikkieläimiä, terraarioissa eläviä. Mitä ihmettä niille tehdään? Jos tulisi jokin karanteeni, että pitäisi pysyä kotona, eikä elukoille ole ruokaa, niin miten ihmeessä ne lopetetaan? En tosiaan, en sairastuessani enkä karanteenissa ollessani, halua katsoa kun elukat kuolee nälkään. Saati lapset.

On hirveästi käytännön asioita, jotka saavat miettimään. Kun ilmoitetaan, että NYT se tarttuu ihmisestä toiseen, niin mitäs sitten? Pysytään kodeissa ilman ruokaa, tai kun sairastutaan, lähdetään lääkäriin koko porukka, ottaen riski, että jos virusta ei vielä ole, niin sillä reissulla sen saa. Ja tosiaan, konkreettinen tilanne siitä, että makaa sängyssä LI:n kourissa, keuhkokuumeessa, lapset ja eläimet vieressä tai lapsetkin sairaana, on kamala. Et uskalla lääkäriin, tai et voi viedä sinne isoa, sairasta lasta, taksit eivät kulje jne.

Tavallaan ne pääsivät helpommalla, jotka eivät 100v sitten osanneet ennakoida tätä. Nyt joutuu miettimään kamalasti, eikä mitään selkeitä ohjeita ole. Niitä ei ole kenelläkään, ei edes viranomaisilla, koska ei tiedetä, mitä tapahtuu.

Vierailija
6/16 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksei se ole sitten jo alkanut tarttua ihmisestä toiseen?

Eihän siihen edes ole kuollut paljon ihmisiä vielä.

Muistan kun joku aika sitten keuhkottiin sarsista ja hullunlehmäntaudista, mutta johonkin ne on unohtuneet!

Minä en usko että enää tänäpäivänä ja nykyajan lääketieteellä mitään Pandemiaa tulee.

Vierailija
7/16 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

9000 5000000:sta on muuten alle 0,2 %. Jos sinulle nyt sanoittaisiin, että huomenna 0,2 % suomalaisista saa 1000000 euroa tililleen, olisitko varma, että osuu varmasti kohdallesi ?

Vierailija
8/16 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhat pysyttelet erossa linnuista (et siis mene käpälöimään niitä) ja huolehdit hyvästä käsihygieniasta. Eli ei sormia suuhun, nenään tai silmiin kodin ulkopuolella ja ulkoa tultaessa pestään kädet huolella.

Kyllä se siitä.

Vierailija
9/16 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ehkä silloin kaikki pällit vatipäät tajuaa, että kun ollaan kipeitä niin EI LÄHDETÄ töihin, bussiin, juniin, kauppoihin yskimään ja pärskimään toisten päälle. Kun ei se tunnu olevan nykyään vielä ihmisille selvää.

*nimim nipo joka ei siedä busseissa niiskuttavia ja yskiviä ihmisiä*

Vierailija
10/16 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin kroonisesti sairaat ja heikot vanhukset. Mutta sitähän emme tiedä millaiseksi virus muuntuu JOS muuntuu, mua sitten jaksaa vituttaa nää " pandemia on todennäköinen " -jutut. Miksei voisi totakin asiaa uutisoida positiivisen kautta, ja jättää tää jokapäivänine uhkakuvien maalailu pois?`

Siis uutisoida tyyliin: Jos pandemia iskisi, on ihmisillä paljon keinoja turvata itseään ja perhettään. Tärkeintä on se ja se jne...Se saisi ihmiset tuntemaan, että heillä on paljon keinoja vaikuttaa tähänkin asiaan, eikä vaan joutua odottelemaan tappavaa mörkövirusta.

Muutenkin musta on ihan VITUN ÄRSYTTÄVÄÄ että lehdet oikein lietsoo sitä hysteriaa, mikä joillain on aiheesta. Just kolahti luukusta yksi lehti, jossa on heti etusivulla: Kauhu komentaa toimittajaa, lintutauti saa järjen väistymään!

Ja roskiin lensi mokoma lehti, mä en ainakaan jaksa tota enää.

Eläkää ihmiset tätä elämää tänään tässä ja nyt, ihan järjetöntä elää pelossa ja odottaa jotain mikä ehkä tulee ja mihin ehkä kuolee jne. Kun kuolema tulee meille kaikille joskus, kenenkään en ole vielä kuullut elämästä selvinneen hengissä : )

Vierailija
11/16 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo ennustus voi toteutua.

Vierailija
12/16 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi Kiinassa voi torilta tarttua linnuista ihmiseen virus, joka leviää pandemiana.

Vierailija
13/16 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeasti ihmiset! Miksi ihmeessä uskotte ihan kaikkea mitä nuo 

ääliöt sanovat? Tarkoitus on pitää ihmiset pelossa ja näköjään onnistuvat siinä. Meidän kaikkien piti kuolla koronaan ja hupsista täällä vaan ollaan. 

Vierailija
14/16 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ääliöt sanovat? Tarkoitus on pitää ihmiset pelossa ja näköjään onnistuvat siinä. Meidän kaikkien piti kuolla koronaan ja hupsista täällä vaan ollaan. 

Ei pitänyt "kaikkien" ja sinä tässä ääliö olet.

Vierailija
15/16 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hälmöin vastaus ikinä. USAssa kuoli yli miljoona koronaan, mikä on prosentiaalisesti aika paljon.

Eikä sitä tautia ole vieläkään täysin päihitetty, se kun muuttuu koko ajan, eli rokotteitakin pitää muuttaa koko ajan.

Vierailija
16/16 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä foliota käytät hatussa? Vinkkejä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme