En käsitä ihmisiä jotka pihtailevat ravintolaan mennessä!!!! "Ei voi ottaa tuota liian kallista!", "juodaan vettä muut juomat on ihan sika hintasia!!" , "jätetään jälkiruoka pois!"," valitaan vain noista nuo ovat sopivat hintaisia!! "
Miksi sinne ravintolaan pitää edes lähteä jos tuossakin kohtaa on vain säästäminen mielessä! Tai jos ei ole varaa älkää menkö!!
Kommentit (45)
Mä tilaan lähes aina "vaan vettä", minusta se on vaan paras ruokajuoma, en pidä viineistä eikä kuohari/olut josta tykkäisin, sovi mun maulla ruuan kanssa. :D Limsoista tulee herkästi paha olo ja jääpalatkin vihloo hampaita. Ei sillä, että säästämisessäkään olisi mitään pahaa, mutta olen tuollainen jo ihan muutenkin! :D Ai niin, enkä lähes koskaan ota jälkiruokaa, koska en varsinaisesti välitä makeasta. Juntti mikä juntti, mutta rahaa säästyy wohooo! B-)
Mua ei myöskään haittaa yhtään, jos joku luulee "köyhäksi", en näe vähävaraisuudessa/pienituloisuudessa/säästämisessä itsessään mitään noloa. Vaikka provohan tää tais olla. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset ravintolat eivät muutenkaan valmista ruokiaan alusta lähtien vaan käyttävät valmisruokia ja puolivalmisteita. Usein otan alkoholittoman vaihtoehdon vaikka joku taho juomat tai juoman tarjoaisikin. Joskus tämä on vaikeaa kun aterialla tarjoilija kiertää viinipullon tai muiden alkoholijuomien kanssa ja oletetaan että kaikki juovat alkoholia.
Typerä yleistys. Jos käyt esim. s-ryhmän paikoissa niin voit olla varma, että saat pakasteita ja puolivalmisteita, myös viinilistat on todella ala-arvoisia. Mutta kun menet oikeaan ravintolaan, niin saat lähi- tai luomuruokaa mahdollisimman paljon, sesongin mukaan vaihtuvan listan ja sommelierin suunnitteleman viinilistan.
Niinpä. Lähi- ja luomuruokaa suoraa Lidlin valikoimista.
Nyt en ymmärtänyt. Yleensä tuoretuotteet ostetaan tuoraan tuottajalta, kalat kauppahallista (ainakin Turussa), samoin lihat. Mikä tämä Lidl juttu oli?
Joku kuulemma kuullut keittiöstä henkilökuntaan kuuluvan huikkauksen tyyliin "Kurkkutilaus ei ole tullu ja ne on kohta loppumassa käy kipasees äkkii nopeesti litlissä se on vielä tunnin auki. ....." Joo mut eihän tollasta oikeesti oikeissa ravintoloissa tapahdu.
......Oliko se muuten just siellä turuus kun joku ruokaravintolanpitäjä dyykkasi salaattitarpeensa marketin roskiksesta? Luomua ja kierrätystä -- nooh se on nykyaikaa ja ainaskin kate kohdallaan yrittäjällä.
Vierailija kirjoitti:
Nykyhinnoilla "pihtailua" kutsutaan terveeksi järjeksi. Vaikka olisin monimiljonääri, ei tulisi mieleenikään maksaa lihapullan kokoisesta pihvinlätykästä satoja euroja. Lautasella lisäksi kenties pari hernettä, orvokinkukka, sellerikaistale ja ranskalaisittain lausuttu "ragyy". Melkein kuin 200 euron kuparipannu...
Syö sinä ABC:lla vaan.
Suurin lasku ollut aikoinaan edesmenneessä Chez Dominiquessa 700€ (2 henkilöä).
Aloittaja on niin typerä ihminen, että en edes vaivaudu vastaamaan perusteellisesti.
Mutta muistahan ämmä, ettet missään nimessä tule eläinlääkäriin ellet ajatellut törsätä vähintään tonnia!! Äläkä missään nimessä kampaajalle, jos plakkariin ei tule 500e laskua tunnilta!!!1 Ja autoa et varsinkaan osta, ellet osta Ferrari 250 GTO:ta.
Minä tunnen pari tällaista "ravintolassa/lomalla ei pihistellä" -tyyppiä. Pyytävät säännöllisin väliajoin rahaa lainaan kun omat loppui...